zou je ingrijpen als je ziet dat iemand zijn dier mishandeld

Discussie in 'Discussies' gestart door anja35, 20 jun 2005.

1. anja35

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Stel, je loopt over straat een een brede man 2 koppen groter dan jou is druk aan het gillen tegen zijn hond en probeert de hond te slaan of slaat de hond..
    Wat zou jij doen?
    Of nog van zo'n soort geval.
    Een stel jongeren die wat drugs ofzo op hebben zijn een poes aan het klieren. Trekken aan haar staart en de poes miauwt heel hard.

Je weet dat je deze mensen niet aan kan.. de politie is niet in de buurt en verder is er niemand in de buurt. wat doe je?

Nou, ik zelf zou er tussen springen. Ik denk dan ook dat mijn verstand op nul staat en dat ik gewoon rood voor mijn ogen zie en dat ik dan maar mijn leven in de strijd gooi maar zoiets zou ik nooit nooit kunnen laten gebeuren. Klinkt natuurlijk dom maar ik zou daarna niet meer mezelf recht in de ogen kunnen kijken.
    Ik heb dit dus al een keer meegemaakt. Ik zat daarna wel onder de blauwe plekken maar de poes was weg en mijn auto zat onder de krassen maar ik had een goed gevoel dat ik de kat geholpen had. Daarna wel aangifte gedaan maar ja..dat helpt dus nix.
    Ik denk ook..als ik een geweer of mes bij had dat ik ze allemaal dood gemaakt zou hebben. Klinkt heel gemeen maar ik vind, dat zo'n mensen geen recht meer hebben om te leven.
    Dieren mishandel je niet.
    Als een dier vals is ga je naar de dierenarts maar zoals je soms hoort wat ze bij de kinderboederijen uitvreten wordt ik erg boos..daar lig ik soms nachten wakker van.
    Ben benieuwd hoe jullie zouden handelen.
    Groetjes van Cherry en Anja

2. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk zou er wat tegen doen. Het kan best zijn dat er een zwaargewonde daarbij valt... dat kan ik zijn of dat kan een andere zijn. Als ik een mes ofzo op zak heb zal ik wel wat sterker in mijn schoenen staan. :wink:

3. Al87

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou jullie zijn wel dapper hoor.
    Ik zou er het een en ander van zeggen en als het te erg is de politie bellen.
    Het liefst zou ik er foto's of een filmpje van maken.

Ooit zag ik op tv hoe een olifant tam gemaakt werd.
    Hoe ze het precies deden weet ik niet meer, ze braken zijn poten heel langzaam of zoiets.
    Als ik dat zelf zou zien dan zou ik er alles aan doen om de daders te pakken.

4. Draakje

Lid geworden:
    27 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou mensen afschieten zou ik iig niet doen.. :smile: Of me iig inhouden :wink: Want degene die dan voor tig jaar in de cel zit ben jij :wink:

Ik zou er gewoon wat van zeggen... het er iig niet bij laten zitten of weglopen, maar de politie bellen of omstanders erbij betrekken enzo.

5. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
  6. Liddia_Lavinna

Lid geworden:
    26 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de dierenbeulen niet aankam dan spuit ik wel met mn haarlak in hun oogjes... dan ff tussen de benen schoppen... :p
    Ik ga er zeker op af zowiezo

7. Laika-1

Lid geworden:
    19 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er ook tussen springen ik weet niet wat er dan gebeurt maar ik zou het niet laten gaan :raised_hand:
    Een half jaar terug was het met een paar kinderen die waren aan het vissen op zich niks mis mee, Maar nadat ze een vis hadden gingen ze met een knuppel dat beestje bewerken ik ben er gelijk opaf gerend en gevraagt of ze het normaal vonden dat ze dat deden?
    Als antwoord ach wijf bemoei je er niet mee nou mijn man Zat! nog in de auto maar toen was hij er zo uit en ging even in gesprek met het spul en onderwijl belde ik politie het was een drama pff maar uiteindelijk hebben de kinderen alles in moeten leveren en moesten een aantal uur voor een dierenzaak werken!

En ik, ik was na een tijdje langs gegaan en ze begrepen nu wel heel goed dat dat niet zomaar kan, simpel en alleen maar omdat het een levend wezen is en alles wat leeft mag je niet zo behandelen [-o<

8. Liddia_Lavinna

Lid geworden:
    26 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ontzettend goed van jou en je man :smiley:

9. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja goed gedaan. Het is ook belachelijk dat kinderen mogen vissen. Het is al eigenlijk 'verboden', maar dat ze ook nog gedogen dat kinderen vissen zonder enige toezicht van ouders is een verschrikking.
    Ik weet wat vissen is. Ik heb het toen ik jong was ook gedaan. En ik was toen ook niet zo aardig voor vissen hoor. Nu was ik niet eentje die de vissen opensneed ofzo, maar toch..zo een haakje uit een vis krijgen is iets wat kinderen niet moeten doen.

10. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon helemaal niet vissen...

11. jollie

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga er echt op af hoor, ik kan er niet tegen als mensen ( nou ja het zijn voor mij geen mensen maar monsters) hun hond of welk ander dier dan ook aan het mishandelen is.
    Zelf heb ik het 1 keer bijna meegemaakt dat ik er opaf was gegaan maar werd tegen gehouden door een kennisje.
    WE liepen in het bos met onze hondjes toen we een gezin tegen kwamen met hun hond, ze waren met een balletje aan het gooien die de hond dan moest gaan halen.
    De hond gaat hem trouw voor zijn baasje halen en kreeg toen hij het balletje kwam brengen een oplawaai van die man, en waarom hij had het balletje in de modder gegooid en de hond mocht niet met zijn pootjes in de modder komen wat hij natuurlijk wel deed om het balletje te pakken.
    Zijn dochter zij er toen iets van en kreeg zelf ook op haar kop dat ze zichzelf nergens mee mocht bemoeien en dat hij zelf wel zou uitmaken wat hij wel of niet met zijn hond doet.
    Nou op dat moment stond ik in vuur en vlam om die gek eens goed de waarheid te vertellen.
    Als ik niet tegengehouden was had hij werkelijk na mijn woordje zelf een trap tussen zijn benen kunnen krijgen, en dan kijken of hij het zelf wel prettig gevonden zou hebben.

Jolanda

12. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is volgens mij makkelijker gezegd als gedaan hoor.
    Als er iemand die 2x zo groot en breed is als jij , zijn beest aan het aftuigen is ,wil jij daar niet tussen springen.
    Ik denk dat het in zon geval ook belangrijk is om aan je eigen veiligheid te denken.
    Er zijn zoveel dieren die mishandeld worden , je kan niet overal iets aan doen.

Ik zou er iig wel wat van zeggen , maar er tussen springen?
    Ik weet het niet , misschien wel , misschien niet.
    Nou ben ik zelf ook vrij breed hoor daar niet van , maar ik heb er natuurlijk ook geen zin in om helemaal lam geslagen te worden.

Het is moeilijk om hier iets over te zeggen behalve als je het hebt meegemaakt.
    Ik heb het gelukkig niet echt meegemaakt.

13. Calisto

Calisto Dierenfanaat

Lid geworden:
    30 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu eenmaal zo roekeloos dat ik er tussen zou komen..
    Ik heb het op die manier nog niet meegemaakt maar heb al wel de politie moeten bellen voor mensen.
    In het gebouw hiernaast had een gezin 2 Mechelse herders.
    Die honden zaten 24/24 buiten in een ren.
    Ze deden niet anders dan blaffen en janken.
    Op een bepaald moment was ik het zo beu dat ik de politie gebeld heb.
    De dierenbescherming is geweest en de honden zijn weggehaald..
    Nu weten die mensen niet wie gebeld heef omdat het snachts was.
    Bang ben ik niet want ik woon in een vreemdelingenwijk en heb jaren op de rand van Brussel gewoon en in Brussel gewerkt.
    En daar maak je echt wel dingen mee...

14. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja nou ja misschien dat bij mij ook een knopje omspringt in zon situatie hoor kan goed , maar in eerste instantie heb ik wel zoiets van mijn veiligheid is ook belangrijk hoeveel ik ook van dieren hou.

15. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik zie dat het kleine kids zijn stap ik er wel op af, maar dan nog met enige voorzichtigheid. Als het volwassenen zijn zie je mij er niet tussen springen, dan haal ik wel omstanders erbij en bel de politie. Ik hou van dieren, maar ook van mijn leven. Er lopen de grootste gekken rond die je zonder problemen neersteken. Hulp van anderen is dus meer dan welkom en lijkt me effectiever om een dierenbeul af te schrikken :wink:

16. Al87

Lid geworden:
    9 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vroeger in mijn jeugd heel veel gevist het was een deel van m'n leven.
    Maar nu ik er wel eens op terug kijk denk ik bij mijn eigen; het was niet goed.

17. Laika-1

Lid geworden:
    19 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja tuurlijk is ons leven ook bovenaan maar bij kinderen heb ik toch geen probleem om ze even aan te pakken.
    Wat het vissen betreft mogen kinderen best wel vissen maar toch met een ouder erbij en dat om goed uit te leggen wat te doen als je er een aan de haak hebt geslagen, hoe haal je het haakje eruit, en wat moet je doen nadat het haakje eruit is, gooi je hem terug in het water of laat je hem zachtjes weer zwemmen :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. isiolo
    Reacties:
    41
    Weergaven:
    3.042

Deel Deze Pagina