ziekte in de vijver

Discussie in 'Vissen' gestart door caafke, 23 sep 2006.

1. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    bij ons in devijver zijn al twee giudvissen gestorven en dat is ons nog nooit eerder gebeurd!
    mn vader heeft geen idee wat hij er aan kan doen! :cry:
    voorzover ik zag hadden beide visjes geen afgestorven staart dus geen vinrot. wat kan het zijn!?
    kan iemand ons helpen??!!

alvast bedankt

2. diertjes

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel van vissen ken ik niet, maar ik hoor er wel regelmatig iets over. Zo weet ik dat het belangrijk is dat je met regelmaat het water controleert.

De zomermaanden van dit jaar waren niet gunstig voor de meeste vijvervissen. De aanhoudende hitte in juli heeft niet veel goed gedaan, zo zouden er enkele besmettelijke bacteriën in omloop zijn.

Hoe het allemaal in elkaar zit weet ik niet precies, maar ik heb dit jaar al van meer mensen gehoord dat hun vissen ziek zijn geworden. Vooral dat de vissen minder eetlust hebben.

Volgens mij kan het geen kwaad als je eens een watertest doet, misschien zit er iets te veel in je water wat slecht is voor je vissen.

Heb je nog meer vissen in je vijver en is met hen alles ok?

3. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    de andere vissen zijn wat slomer dan normaal maar gisteren leken ze weer wat alerter. maar het lijkt me ook een goed idee eens een watertest te doen ! bedankt :smiley:
    p.s. waar kan je zo'n watertest doen?

4. diertjes

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij moet je daar iets voor gaan halen in een of andere vis/dieren winkel. Misschien kan je daar nog even je verhaal doen zodat ze je iets geschikt kunnen geven. Voor zover ik weet zijn er verschillende dingen waarop je kan testen.

Datgene wat je dan meekrijgt moet je dan in het water van je vijver houden en dan kan je met de handleiding zien hoe het gestelt is met je water.

Vertrouw echter nooit 100% op een dierenwinkel, als je echt zeker wil zijn kan je beter even bellen met je DA en hem om raad vragen van wat je precies moet testen.

5. Maarten

Lid geworden:
    5 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals 'diertjes'al zegt, het is verstandig om je water even te testen,

De test haal je gewoon bij de lokale dierenwinkel die ook aquaria verkoopt.
    Ik raad je aan tests van tetra te kopen, deze zijn zeer betrouwbaar,

Je kan altijd de winkelier om hulp vragen, deze helpt je namelijk graag leg je probleem daar ook eens voor.

Als ik jou was zou ik eerst de nitriet/nitraat waarde van je water meten dit komt heel vaak voor dat het namelijk te hoog is, en nitriet is gifftig voor vissen.

6. caafke

caafke Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt!!! heb het allemaal doorgegeven aan mn vader :wink: :stuck_out_tongue_winking_eye:
    en we gaan een nitriet/nitraat test doen ik zeg wel wat eruit komt :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. remy_boy
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    2.148
  2. animal_(L)
    Reacties:
    6
    Weergaven: