zelf speelmateriaal maken?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door evy001, 15 aug 2004.

1. evy001

Lid geworden:
    29 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    hebben jullie soms ideetjes wat ik kan maken voor mijn hamster?
    ik geef hem een wcrolletje om mee te spele, hij loopt heel vaak buiten zijn hok, kan dan ook rondlopen, heeft een radje...
    ik heb er eens een doekje ingehangen maar toen is hij met alles naar beneden gedonderd :persevere:

hebben jullie mss een tip hoe ik dat beter kan vastmaken ofzo?

bedankt!

2. Spike

Lid geworden:
    4 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Eten ophangen in de kooi doet het hier ook goed. Je kan bijvoorbeeld wat pinda's aan een draad rijgen of een stukje broccoli.
    En dan zo ophangen dat je hamster er maar nét bij kan :smiley:
    (Dit idee heb ik van het hamsterforum)

3. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat doekje is altijd leuk (of een washandje: kunnen ze ook nog inkruipen!). Je kunt het stevig vastzetten door:
    * lusjes stof aan de hoeken te naaien, en die aan de tralies knopen, of
    * ijzerdraadjes door de doek heen prikken (niet te dicht langs de rand i.v.m. inscheuren, eventueel eromheen wat steekjes naaien zodat het minder snel scheurt) en daarmee aan de tralies binden.

In plaats van een wc-rol kun je ook een lege keukenrol geven. Die is wat langer, zodat je halverwege zelf nog wat gaten kunt maken. Zelfde geldt voor kleine kartonnen doosjes (zonder print vanwege de inkt!), als je er zelf een paar gaten in maakt zodat de hamster erin kan, is je hammie uren zoet met het verder slopen van zo'n doosje.

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ook leuk: onbedrukt wc-papier. Daar kunnen ze zelf nestjes van bouwen. Dit kan je met of zonder de rol erin aanbieden.

Mijn Happy heeft ook een hangmat (vaatdoek met paperclips door de hoeken), maar daar doet hij niet zo veel mee.

5. Mookey

Lid geworden:
    20 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi ik maak mijn hangmatjes altijd vast met of kettinkjes of gewoon met paperclips; werkt perfect.

Groetjes Mascha
    Moppie
    en de ratties

6. Hakar

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een tijdje terug mijn eigen huisjes van noodles-doosjes gemaakt voor mijn hamster. Kartonnen doos doormidden snijden, gaten erin om 'm ramen en deuren te geven, en voila!

7. Eline89

Lid geworden:
    5 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier doen halve eierdozen, wc-rolletjes, doosjes van de thee en een uitgeholde kokosnoot het erg goed :sunglasses:

8. anoeshka

Lid geworden:
    29 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Stukjes hout dat je niet meer nodig hebt, een beetje creatief mee zijn en allemaal speeltjes ook mee bouwen.

9. Naatjuh14

Lid geworden:
    31 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Weetje hoe leuke idtjes :stuck_out_tongue_winking_eye:

10. Muizengek

Lid geworden:
    24 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Eierdozen staan erg hoog op de lijst hier en verder kleine doosjes propvol wc-papier en/of strooisel zijn ze echt uren mee bezig :smiley:

11. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik doe:

- kartonnen doosje: ik doe hierin wat eten, doe het doosje volledig toe en maak een kelin gaatje in het doosje! Dan moet die heel het doosje stuk knagen om het eten te krijgen
    - eten over heel de kooi verstoppen

Sofie.

Laden...

Deel Deze Pagina