Welk huisdier voor mij?

Discussie in 'Discussies' gestart door Thijmen, 12 feb 2017.

1. Thijmen

Thijmen Nieuw Lid

Lid geworden:
    12 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben op zoek naar een huisdier dat aan de volgende eisen voldoet:
    - overdag actief (anders zie ik ze nauwelijks)
    - s'nachts stil (mag wel wakker zijn maar ik wil dan graag slapen.)
    - bij goede verzorging geen stank (bijvoorbeeld muizenstank en frettenlucht)
    - overdag niet te veel geluid (een kaketoe kan bijvoorbeeld behoorlijk krijsen)
    - kan binnenshuis in een kooi gehouden worden zonder er dagelijks uit te moeten. (een fret kan bijvoorbeeld niet de hele dag in een kooi als het nodig is)
    - kan wel uit de kooi maar is niet moeilijk te vangen om hem weer in de kooi te stoppen. (kleine snelle dieren kunnen bijvoorbeeld wegkruipen naar plekken waar ik er niet bij kan)
    - kan goed tam worden (en het zou leuk zijn om ook de mogelijkheid te hebben om ze trucjes te leren)
    - niet teveel gedoe met luchtvochtigheid en temperatuur (daar ben ik niet heel goed in en ik wil geen risico's op onnodige leed hebben)
    - heeft niet extreem veel ruimte nodig tenzij het in de hoogte is. (2 meter hoog is makkelijker dan 2 meter breed)

ik heb veel lege tijd in een week en verder weinig hobbies, dus het dier mag veel tijd kosten. een dier dat dingen sloopt is ook geen probleem, mits het om dingen in de kooi gaat (en niet mijn computerkabels e.d.) aangezien mij dat de optie geeft om nieuwe dingen te maken. mijn voorkeur gaat uit naar een zoogdier, maar iets anders kan ook. ik ben gediplomeerd dierverzorger dus een minder bekend (is vaak moeilijker i.v.m. minder informatie) diersoort mag ook, ik heb ervaring met zelf voer mengen en dergelijke dus ik ben niet gelimiteerd aan de dieren waar speciaalvoeders voor ontwikkeld zijn. als ik den dat een dier wel te moeilijk is neem ik het gewoon niet

ik speel op dit moment met het idee om steppe lemmingen aan te schaffen (die niet aan al deze eisen voldoen) maar wil eerst wat meer opties hebben zodat ik niet straks net een mooi hok geregeld heb en misschien zelfs al wel lemmingen er in heb zitten... en dan zie ik een nog leuker huisdier waardoor de lemmingen een stuk minder leuk lijken. nu leven lemmingen maar ongeveer 2 jaar dus kan ik daarna altijd nog wat anders doen.

2. Teigertje40

Teigertje40 Nieuw Lid

Lid geworden:
    13 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien rare vraag...wat is een steppe lemming?

3. Thijmen

Thijmen Nieuw Lid

Lid geworden:
    12 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    steppe lemming is een woelmuis die op een hamster lijkt, ze kunnen tam worden. het verschil met hamsters is dat deze dieren die niet alleen gehouden kunnen worden, maar altijd met minimaal 2, en ze zijn niet alleen s'nachts wakker. (steeds een paar uur slapen en dan een paar uur wakker.)

ik ben ondertussen wat keuze betreft uitgekomen op een forpus wat een dwergpapegaaiensoort is. (worden ook wel muspapegaai genoemd)

4. Teigertje40

Teigertje40 Nieuw Lid

Lid geworden:
    13 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt leuk zn steppe lemming! Maar als ik jou verhaal zo lees...jaa dan is een papagaai ook een goede keuze. In iedergeval een mooi dier waar die ook dingen kan aan leren! S6 met je keuze

5. Thijmen

Thijmen Nieuw Lid

Lid geworden:
    12 feb 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    steppe lemming heeft wel 1 moeilijk punt: ze kunnen niet tegen koolhydraten en suiker, dus je moet zelf voer samenstellen uit vette zaden verse groenten en insecten

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Marick
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    1.069
  2. tomas92
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    687