Vrouw zakt 771 keer voor rijbewijs

Discussie in 'Algemeen' gestart door Solane, 5 feb 2009.

1. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik wel erg vreemd dat ze elke keer op de theorie blijft zakken. Ze moet dan echt een leerprobleem of één of andere handicap hebben waardoor ze simpele regeltjes niet kan onthouden...

Ik ben in één keer geslaagd, zowel voor theorie, tussentijdsetoets en praktijk. Heb bij mijn praktijk examen wel een blunder gemaakt. Moest een relatief smal bruggetje in Leeuwarden over, op de tegemoetkomende baan kwam een bus aan en aan mijn kant van de weg stond een auto geparkeerd. Bij de geparkeerde auto ging plots een deur open. Ik moest dus remmen om niet zijn deur eraf te rijden (uitwijken kon niet vanwege de bus), maar in plaats daarvan bleef ik gewoon doorrijden tot de examinator op de rem drukte. Flinke ingreep dus. Ik was er al zeker van dat ik gezakt was maar het de test ging gewoon door en terug bij het kantoor kreeg ik te horen dat ik geslaag was...

Het moeilijkste aan autorijden vind ik het inschatten van andere bestuurders. Er rijden zoveel mensen op de weg die eigenlijk niet kunnen rijden (en wie weet ben ik er wel één van) en bij elke weggebruiker moet je verwachten dat ze een enge stunt gaan uithalen. Als het druk is ben ik dus bang dat ik het overzicht verlies.

Omdat ik in Nieuw Zeeland niet autogereden heb is het inmiddels alweer 11 maanden geleden dat ik voor het laatst gereden heb, moet dus op een zondag weer even op een leeg parkeerterrein gaan oefenen.

3. Elysa

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb 3x over mijn theirie gedaan maar ben wel in 1x afgereden... Moet er niet aan denken om 700x t geld uit te geven voor een theorie-examen! Zeker niet hier in NL.

4. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet toch bijna krankjorum zijn geworden na 771 keer zakken!!!! En maar doorblijven gaan.
    Zo'n examinator zal toch ook wel een keer eerlijk moeten zeggen dat het nooit wat wordt.

Maar misschien is het wel om een werekdrecord te doen.

Zelf heb ik mijn rijbewijs in één keer gehaald en theorie in drie keer.
    Pas een jaar later kocht ik mijn eerste auto een peugot. Ik mocht het eerste jaar in de auto van
    mijn vriend rijden. Dat was een Saab. Dat vond ik zo stoer. Zelf ben ik vrij klein maar voelde me super in die grote bak.

Rij nu zelf Saab, echt een heerlijke wagen, wil niets anders meer! :dancer:

5. Brunoboy

Brunoboy Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    2
    Auto: Ik heb de theorie in een keer gehaald, en praktisch in 2 keer.......
    Motor: Theorie in een keer en praktisch in een keer....... =D>

6. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Van doorzettingsvermogen gesproken.

Al snap ik niet hoe je zo vaak kan buizen, is er dan niemand die het haar eventueel op een andere manier kan leren?

Iig, ik was er ook niet onmiddelijk glansrijk door.
    Theorie was in 1 keer goed, praktijk was wat anders.
    We moesten beginnen met manoeuvres en ik moest dus keren in een straat (nuja hekken). Je moet je voorstellen dat ik mijn examen deed met een ouwe polo uit het stenen tijdperk die nog nooit van servostuur of dergelijke gehoord had. Al dat draaien en keren ging dus vrij stroef en uiteindelijk raakte ik lichtjes 1 van de hekken, was gelijk het einde van m'n examen.
    2de keer praktijk raakte ik wel door m'n manoeuvres en gingen we de baan op waar ik na 10 minuten vol door een rood licht reed :blush: . Van pure zenuwachtigheid vergat ik daarna acuut hoe je moest schakelen, dusja ik mocht een 3de keer komen.
    3de keer was ik er wel gewoon door zonder problemen.

Sinds ik m'n rijbewijs heb (nu iets van een 6 jaar) ben ik nooit meer door een rood licht gereden of tegen een hek gebotst :stuck_out_tongue_winking_eye: .
    Eigenlijk nog nooit een ongeluk gehad (afkloppen), boetes helaas wel.

Ik rijd eigenlijk heel graag met de auto en doe het ook vrij veel (~200km/week). Moeilijk vind ik het niet en meestal kan ik vrij goed inschatten wat een ander gaat doen, al heb je natuurlijk altijd kans op idioten.
    Het moeilijkste vind ik eigenlijk mij aan de snelheid houden :notes: .

Laatst een keer een slipcursus gedaan, was echt gaaf. We kregen ook informele beoordeling over ons rijgedrag en begeleider vondt me een goede chauffeur. Heb die beoordeling gelijk aan m'n moeder getoond (die er compleet van overtuigd is dat ik wegpiraat ben) :grinning: .

7. VonYong

Lid geworden:
    25 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu met mijn lessen bezig en dat gaat eigenlijk best wel heel goed :smiley:
    En volgende week voor me theorie, haal ik natuurlijk (a)

Voor me brommertheorie ( ja die heb ik wel ) heb ik 4 x over gedaan :persevere: Maja.. miss moet je ook gewoon leren bij de 1e x ipv bij de 4e x :notes:

8. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb mijn theorie in 1x gehaald.
    Praktijk helaas pas de 3e x,... Eerste keer gezakt, omdat ik onbewust niet aan de snelheidsregels hield..
    2e keer omdat ik een fietser van linkerkant niet zag aankomen..

Ik heb nu al 6 jaar rijbewijs en nog nooit ongeluk gehad of aangehouden door de politie.
    Maar ik ben wel aangehouden door de politie in Australie. Die dachten waarschijnlijk dat ik te jong was..

Pas heb ik voor de eerste keer boete gehad van 150 euro doordat ik per ongeluk door rode licht had gereden(geflitst).. :pensive:

Dat ken ik!...

Toen ik pas terug was uit Australie(daar hadden we een tweedehands auto gekocht), ging ik een keer perongeluk links rijden i.p.v. rechts.. Gelukkig was er geen tegenligger..

9. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gehoord dat het voor veel mensen moeilijker is om zich terug naar de oude situatie aan te passen, nadat links gereden is, dan het aanpassen aan de links-regel in een ander land.

10. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Is volgens mij ook zo.
    Mijn moeder gaat elk jaar naar engeland/Londen. Vroeger ging ze met de auto en zij vind links rijden veel logischer.
    Het is dus ook al gebeurt dat ze na terugkomst hier ook ineens links ging rijden (gelukkig nooit ongelukken mee gehad).
    Tegenwoordig gaat ze met de trein, dus geen gevaar meer voor linksrijdende moeders :stuck_out_tongue_winking_eye: .

11. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch probeer ik altijd aan linksrijders uit te leggen dat rechts logischer is.

The right side of the road is the right side, ergo, the left side must then be the wrong side :wink:

12. VonYong

Lid geworden:
    25 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gister mijn theorie gehaald!! in 1 keer!!!!!!!! :ok: :dancer: :ok: :dancer:
    ECht blij mee joh:smiley: Nu al bijna voor me TTT en dan op naar me examen!! :smiley:

13. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow wat goed Von
    Gefeliciteerd :ok:

Ik heb mn theorie in 1 keer gehaald en mn praktijk in 2 keer
    Ik was de eerste rij examen zo nerveus dat ik vaak afsloeg en niet goed spiegelde enzovoort. 2de rijexamen verliep op rolletjes had een super aardige man ik was heel snel weer terug op het cbr die man vroeg allemaal dingen over mn werk en we hadden een discussie dus de tijd ging super snel

14. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kan helemaal niet man 771 x
    hoe oud is die griet dan? 101 ofzo :S
    je kan toch maar 1x per maand op ?
    en zelfs al is ze elke week gegaan kan het nog niet.
    dit is zon mega broodje aap verhaal.
    ik geloof er niks van denk je nou echt dat ze iemand die zo vaak zakt nog op laten gaan?
    dan gaan er veel doden vallen.
    klare onzin serieus

15. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zit wat in ja. Volgens deze getallen zou ze de test zo´n 16 keer per maand gedaan moeten hebben.
    Maar wie weet zijn de regels daarvoor wel heel anders dan in Zuid Korea. Ik kanme voorstellen dat ze niet in elk land iemand maar 1 keer per maand laten gaan. Als die test elke dag gegeven wordt en een betalende klant deze zo vaak mag doen als deze wilt...
    Maar als ze tijd heeft om het 16 keer per maand te doen heeft ze blijkbaar geen full-time baan (tenzij ze het ´s avonds doet) maar waar haalt ze dan het geld vandaan. Of betaald de overheid het in Zuid Korea :wink:

16. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles in 1 keer gehaald. Heb in de 26 + jaar dat ik het heb ( jaja ik ben al oud hahaha) 1 keer een akkefietje met een vrachtwagen gehad die plotseling naar links kwam en mij rechtachter raakte, 1 keer heeft mijn dochter de auto tegen een paal geparkeerd en 1 keer heeft iemand de gehele zijkant met een steen bekrast. Heb wel een paar snelheidsovertredingen gehad maar niet zorgwekkend. je kunt ze nog op 1 hand tellen. Toch wel goed gedaan toch.

gr Marianne

17. Sam89

Lid geworden:
    9 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou :blush: Ik ben euhm 4 keer gezakt voor me theori,het kostte me teveel geld en had haast geen tijd meer met mijn studie dus wie weet begin ik na de zomer weer eens,en dan zorg ik dat ik eerst mijn theorie heb voordat ik de rijlessen aanvraag. :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. shirleyh
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    726
  2. isiolo
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    1.712