[vissen] enorme kop en schotel vissenkom

Discussie in 'Dierenaccessoires' gestart door leentje, 14 okt 2004.

1. leentje

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Ik zag gister bij Bouwhuis (dierenspeciaalzaak) hier in Arnhem in de etalage een echt toffe vissenkom.
    Namelijk een enorme glazen kop en schotel!! Echt super! Niet heel erg praktisch, want waar zet je zoiets neer, maar wel echt heel cool! Ik heb al een aquarium, helaas....anders had ik hem echt gekocht...wel aardig aan de prijs..iets meer dan 60 euro.... maar dan heb je ook wat he!

Helaas geen foto, want ik ga niet bij Bouwhuis voor staan om een foto te nemen, maar de meesten zullen toch wel een idee hebben hoe dit er uit moet zien.

Groetjes en Liefs Leentje

2. Femmie

Lid geworden:
    29 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    klinkt zeker erg leuk! jammer dat het zover weg is...

3. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    En jammer dat kommen de pest zijn voor vissen

4. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik hoop dat ze snel verboden worden als verkoop voor vissen

5. Wendy85

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben hem ook bij mn stage
    Hijs is erg leuk, maar je hebt er wel veel ruimte voor nodig!

6. mowgli

Lid geworden:
    4 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    hebbie er geen leuk show modelletje van :smile:

7. leentje

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

Volgens mij geldt alleen dat bolle vissenkommen niet erg goed zijn voor vissen, omdat ze daar de buitenwereld zo vertekend zien en gek in zouden worden. Deze vissenkom is niet heel bolvormig, maar de vorm van een gewoon doorsnee kopje.
    Ze zijn idd wel ergt onpractisch hoor, want je hebt er idd wel de ruimte voor nodig.
    Denk ik het leukste op een brede balie of een bar (als je die hebt als schieding tussen je keuken en woongedeelte.

Groetjes Leentje

8. dutske

Lid geworden:
    24 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    die vissenkommen zijn niet goed voor vissen
    waarom?
    geen mogelijkheid tot filter of thermostaat
    zuurstofgebrek
    geen mogelijk tot bodem voor bacterieen
    geen goede schuilmogelijkheid
    geen goede achterwand
    dat zijn er maar enkele,maar genoeg om te bewijzen dat dit dierenmishandeling is!!!
    en zelfs al is het een kopvorm, dan nog kun je geen filter,thermostaat, en achterwand in bevestigen!!!

9. leentje

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil hier niet echt een discussie beginnen want daar is volgens mij het discussieforum voor, maar er zijn ook vissen die geen thermostaat, filter end nodig hebben, en schuilmogelijkheid en zuurstof creeer je zelf door er plantjes in te zetten en bijv. een kasteeltje. Verder gewoon een kwestie van goed schoonhouden om voor bijv. goudvissen een perfect huisje te hebben hoor! Een achterwand is ook niet per definitie nodig!
    Maar goed, heb ik alweer te veel gezegd...voor diegenen die er behoefte aan hebben: breng het een sin op het discussieforum!

Groetjes Leentje

10. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie misschien een foto van die kom?

Sofie.

11. leentje

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet Sofie, misschien Wendy85?

Groetjes Leentje

12. dutske

Lid geworden:
    24 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    dan zal jij gestresseerde vissen hebben
    helaas kan ik nog geen discussie openen, omdat ik nog geen 30 posts heb :grinning:

13. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    nu wel :p :smiley:

14. leentje

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    De vissen die ik had in een gewone kom zijn altijd gezond, rustig en happy geweest. Je gaat mij niet wijsmaken dat die gestressed waren of iest te kort kwamen. De meeste vissen die ik 2 jaar geleden heb gehouden in een kom zitten nu gezond en nog steeds even happy in mijn aquarium.

Fijn dat jullie je bezig houden met de gemoedstoestand en het welzijn van vissen, maar niet alles is zwart/ wit.
    Groetjes en succes met de discussie op het discussie forum!

Marleen

15. leentje

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!

Wie heeft het over kleine kommen? En wie zegt dat ik kortzichtig doe/ben? Ik bedoelde hier niet mee mensen tegen de haren in te strijken, wil alleen zeggen dat niet alle kommen per definitie slecht zijn, dat dat grotendeels ligt aan de vorm, het formaat en de manier waarop je er voor zorgt.
    Dat is een reactie van mij op het stellige commentaar dat kommen de pest zijn voor vissen. Ik kan uit ervaring zeggen dat de vissen die bij mij in een kom hebben gezeten gezond waren en precies zo normaal deden als nu in mijn aquarium.
    Ik ben het ermee eens dat kommen slecht kunnen zijn voor vissen (een aantal kommen, en misschien wel het grootste deel van de op de markt aangeboden kommen)....maar om nou zo kortzichtig te zijn om te zeggen dat Alle kommen slecht zijn....zo ben ik dan weer niet!

Groetjes Marleen

16. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
  17. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    sinds maandag loop ik stage bij dierenwinkel discus kyno in gorinchem en daar hebben ze ook 1 kop en schotel kom.

eerlijk gezecht vind ik er niet zo veel aan , heel groot is hij niet geschikt voor mischien 3 a 4 goudvissen , en ik vind het ook niet zo mooi uitzien, toen ik een tijdje terug jou topic las dacht ik dat ie wel heel mooi en apart zou zijn , maar vind het eigenlijk meevallen

Laden...

Deel Deze Pagina