Verdriet om Stamperke.....

Discussie in 'De Knuffelmuur' gestart door batidake, 17 mei 2013.

1. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Stamperke ...mijn chihuahuatje is gisteren gestorven....

Lief Stamperke,je was steeds zo speciaal...vanaf dag 1.....
    Ik heb je verzorgt als een pasgeboren baby...je gewichtje was te laag en je moest om de vier uur speciale "bij"voeding hebben...
    S"Nachts werd de wekker gezet,want ook dan had je je verzorging nodig...en niks was me te veel voor jou...
    Hierdoor kregen we een speciale...unieke band...die nooit meer verdween...
    Jij..met je fonkelende oogjes...me steeds volgend...
    Jij ...met je intense blik...steeds op mij gericht..
    Je passie en je volharding om steeds op "mijn" schootje te kunnen zitten...
    Een ritje in de auto...één hondje dat voortdurend rechtstond leunend op het "vervoers"bakje...kijkend naar mij...smekend om "gepakt" te worden...
    Lief Stamperke...ik ben zo vervuld met verdriet...
    Mijn hartje bloed...ik ben ontroostbaar..
    Jij was zo ontzettend speciaal voor mij...mijn mateke...mijn vriendje...mijn lieveling...
    Ik wist dat ik je ooit zou moeten afstaan...verliezen ..door ouderdom of ziekte...maar niet op zo'n banale stomme manier als deze..
    Een doodgewone tandreiniging...tandjes trekken...niks meer,niks minder...
    Je bent niet meer wakker geworden...ik zal nooit weten wat er is gebeurt..waarom je opgaf...
    Stamperke..ik heb zo veel verdriet...ik mis je zo ontzettend hard...ik hield zo veel van jou...
    De overige viervoetertjes trachten me te troosten...maar ik ben ontroostbaar..geen eentje kan je vervangen...je had je plaatsje in mijn hart veroverd...verzegeld..
    Ik zal je nooit vergeten...nooit of nimmer...maar ik ben je kwijt...voor eeuwig en altijd.....x

2. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag...mijn eerste dag "zonder" mijn mateke...
    Heb de longen al uit mijn lijf gehuild...
    Heb boodschappen gedaan in de supermarkt en kreeg het ineens zo moeilijk toen ik de afdeling beenhouwerij zag...
    Daar waar ik om de zoveel dagen een schelletje paté voor je kocht...om je medicamentje in te verstoppen...
    Met rollende tranen over mijn wangen heb ik mijn bestelling doorgegeven...
    Mensen met huisdieren begrijpen mijn verdriet...mijn verlies...
    Anderen staan wat raar te kijken...alsof ik "iets raars"..."iets wereldvreemds" vertel...
    Ik ben al zoveel keer ontgoocheld geweest in de mens..."gedegouteerd"...
    Het is er nu niet minder om...
    Ik huil om jou...mijn vriendje..."mijn" Stamperke...

3. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Verdriet..verdriet..verdriet,pijn..pijn...pijn..das het enige dat ik voel...
    Ik kan niet slapen...ik die zo graag "slaap"..zo mijn rust nodig heb..
    Ik lig te draaien,te piekeren..te denken..mijn hersenen malen maar door..
    Ik zie steeds jouw blik..je fonkelende oogjes..me steeds keer op keer volgend bij iedere stap die ik plaats...
    De overige chihuahuatjes trachten me te troosten,maar geen enkel slaagt erin..
    Jij bent onvervangbaar..wat er was tussen ons twee,was uniek..niet "aards...
    Ik heb al verschillende hondjes gehad in mijn leven,maar de band met jou..de verbondenheid is me nog nooit overkomen..
    Er werd hier dikwijls al lachend gezegd...dat je "verliefd op me was"..
    Awel,de liefde was wederzijds...ik zag je ook "doodgraag"...
    Ik moet me sterken,maar heb de laatste tijd reeds zoveel "gerouwd" dat dit er even niet meer bij kan nu...nooit..
    Ik moet me dringend herpakken...weeral eens..maar t'is zo verdomd moeilijk...
    Jij was het laatste wat ze me mochten "afpakken" op dit moment..ik kon..wou..WIL je gewoon niet missen...
    Ik heb je "dood" in mijn armen gehad...ik wou je niet lossen...ik wil je niet loslaten..
    Ik MIS je zo HARD...het doet zo verdomd veel pijn...

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Sterkte met het verlies van je schatje :pensive:

5. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    3e dag "ZONDER" mijn mateke...t'gaat verdomd moeilijk..
    Heb al heel veel foto's afgedrukt van jou...
    Een groot voor in de keuken...samenhangend met je halsbandje...eentje voor in mijn handtas..auto..zelfs eentje voor onder mijn hoofdkussen...dicht bij mij..
    Ik geef er een kusje op voor het slapengaan...en dan verdwijnt je foto onder mijn kussen...
    Ik WIL dromen van "ons samen"..wandelend..knuffelend..spelend...
    De overige chihuahuatjes doen zo ontzettend hard hun best om me te troosten..
    Sloeflke ligt op dit moment op mijn voet...zo dichtbij...contact makend...
    Sloeberke nam gisteren je plekje in op "mijn borst"...dicht bij mijn hartje...net als jij..
    Snuffelke zat daarnet op mijn schootje...de restjes van mijn havermoutpap oplikkend...net als jij..
    En Snoetje..die kruipt dicht in mijn arm...onder mijn oksel..net als jij..
    Ze trachten elk op hun manier een klein stukje van je "weer" te geven...
    Ik ben hen dankbaar...
    Ik was gisteren zo boos...had mijn kruisje van de muur gehaald en op de bureau gesmeten,ik had je immers voor de operatie nog een kruisje gegeven en op weg naar huis een schietgebedje gedaan om je te beschermen...(het werd niet gehoord)...tot baasje me erop attent maakte dat het ons Maximmeke zijn kruisbeeldje was van op zijn doodskistje...dat kon ik niet maken...dus t'hangt er al terug...
    Toen Maximmeke stierf bij de geboorte was ik "kapot"...zat ik erg "diep"...
    Jij en je vriendjes hebben me er toen bovenop gehaald...
    Snoetje als eerste...jij volgde..nadien kwam Sloef...Sloeber en uiteindelijk Snuffel..."The fantastic five"....
    Jullie waren er ALTIJD voor mij...of ik nu gezond,ziek...mooi,lelijk...of iets anders was...
    Steeds werd ik op dezelfde lieve,vriendelijke,eerlijke manier verwelkomt...gelikt,besnuffeld...geknuffeld..
    Stamperke..we gaan ons best doen om hier zo "goed" mogelijk verder te leven...
    Ik ga je nooit vergeten...hoe zou dat ook kunnen...k'was zo bezeten van mijn schatteke..
    Slaapzacht lieve "engel"...hoop dat we elkaar ooit terug zien....x

6. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik met mijn tranen een trap kon bouwen
    en met mijn herinneringen een brug
    dan klom ik hoog de hemel in
    en bracht je weer terug
    als je als sterretje aan de hemel mij kan zien...
    zou je dan vanavond heel even willen zwaaien
    en twinkelen als een groet
    zodat IK hier beneden weet
    hoe ik zonder JOU verder moet !!!???

7. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Lief Stamperke,heb een "verdomd" slechte nacht achter de rug..
    Heb me gisterenavond liggen kwellen..nog eens goed gehuild en dan "je laatste uur" samen met mij nog eens overlopen...
    Mezelf een schuldgevoel opgedrongen en ben toen in slaap gevallen..
    Huilend en schreeuwend wakker geworden...ben 45 jaar en was verdorie op mijn "mama" aan het roepen..zij dan nog wel...diegene die me nooit troost bood..stel je voor!
    En toen kwam het besef van realiteit...dat alles ECHT was...dat ik je voorgoed kwijt ben...
    Ik hoop dat niemand het me kwalijk neemt dat ik zo melig schrijf over jou..dat wie hier langskomt om te lezen,een dierenvriend is in "hart en nieren" en meevoelt wat ik voel...Ik zou zo graag een fotootje van je opladen,maar dat lijkt me hier onmogelijk...daarom ga ik een linkje plaatsen (als het mag) naar mijn ander forumke..misschien dat er iemand wil zien over welk prachtig wezentje mijn "tekstjes" gaan...
    http://forum.libelle.be/viewtopic.php?f ... &start=250
    Stamperke,lief beestje van me...ik denk aan je..en zal je NOOIT vergeten...kusje van vrouwke x

8. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb een fotootje van Stamperke opgeladen in mijn persoonlijk album (net ontdekt)...

9. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb dankzij "een vriend" nu ook een fotootje van Stamperke als profielfoto kunnen plaatsen,waarvoor mijn dank...
    [​IMG]en gevonden hoe ik hier een fotootje oplaad!

10. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Lief Stamperke,ik heb mijn kans verkeken..om toch nog iets tastbaars van jou bij me te houden...
    De dag dat je gestorven was,kreeg ik van de dierenarts een formulier toegestopt..voor crematie..
    Hij wist hoeveel ik van je hield en dacht dat ik je misschien graag voor "eeuwig" bij me hield..
    De prijzen op het formulier deden me schrikken...het was veel geld om je te cremeren,en dan kwam daar bovenop nog eens het supplement van een urnetje....
    Ik heb getwijfeld..maar durfde baasje niet goed om zoveel extra geld te vragen..bovendien was die toch van het standpunt dat wanneer ik het voor één van onze vriendjes deed,ik het voor allemaal moest doen..later
    Aangezien jullie met zijn vijf zijn,zou dit een beetje overdreven zijn..
    Ik vond het nochtans een uitzondering op de regel,omdat jij mijn lievelingske niet gestorven was door ouderdom of ziekte,maar door toedoen van anderen..
    Hadden wij niet naar de dierenarts gebeld..en niet geklaagd over de geur van je ademtje..(het zou me nu geen barst meer kunnen schelen),dan had je nooit onder narcose gemoeten...
    Alle voorbije dagen heb ik geweend..getreurd..en gisteren besloot ik om toch eens te polsen bij baasje...
    Mocht je nog steeds bij de dierenarts zijn...ik zou je dan alsnog mogen laten cremeren..
    Een sprankeltje hoop vervulde mijn hartje...
    Snel een smsje gestuurd ,met de vraag of je nog aanwezig was...
    Er volgde al snel een antwoord.." Is al weg,sorry"..
    Een koud,kil gevoel daalde over me neer...
    Ik had mijn kans verkeken..
    Ik heb getwijfeld...te lang..en greep er "weer" eens naast..
    Sorry lieve vriend...ik had je graag hier thuis gehouden...ik hou ZOVEEL van jou..x

11. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Lief Stamperke,het gaat niet goed met me...verdriet heeft me onderuit gehaald..
    Ik wist op voorhand dat "als" jou nu..in deze periode...nà het rouwproces om Younes iets zou overkomen er veel kans in zat "het" niet aan te kunnen..
    En zo geschied het ook...
    Ik wou Younes zijn papa en mama zo erg steunen tijdens hun rouwproces,en nu ben ik zelf emotioneel een wrak..
    Ik moet serieus "happen" om mijn hoofd boven water te houden...
    Wat zou ik de tijd graag kunnen omdraaien...Jou en Younes "terug halen" en iedereen gelukkig zien...

12. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik een toverstokje had,dan toverde ik een eind aan al mijn zorgen...
    Had ik een wonderlamp ,dan wreef ik tot er een geest zou verschijnen...die deze moeilijke tijd deed verdwijnen...
    Moest ik een vallende ster zien in de donkere nacht...dan wenste ik voor mezelf..veel geluk en een flinke dosis KRACHT!....want ik mis mijn stamperke zo erg!

13. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    1 seconde en alles is verandert
    1 seconde en leven wordt dood
    1 seconde en een lach wordt een traan
    1 seconde en plannen voor de toekomst worden heimwee naar het verleden
    1 seconde en niets zal nog zijn wat het was
    Wat had ik graag die ene seconde overgeslagen....ik mis je stamperke...

14. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Lief Stamperke,wat een gemis in huis...ik ben mijn "wakertje" kwijt..
    De deurbel gaat...er volgt "flauw" geblaf..dat al even snel afzwakt...
    Bij het minste geluid was jij alert...bij elk vreemd geluid maakte je me erop attent dat er wel eens "gevaar" kon dreigen...
    Ik heb het zelfs al "getest"...opzettelijk "lawaai" gemaakt...maar zonder resultaat...
    Om dan nog maar te zwijgen over de "verwelkoming" die ik iedere ochtend van je kreeg..
    Je pootjes uitreikend naar mij...ikke,je vriendinneke...
    Het gaat niet goed met me Stamperke...ik heb veel verdriet...
    Ik voel me "ongelukkig" zonder jou...ik probeer op mezelf in te praten..dat je dit niet zou gewild hebben..
    Ik besef dat het voor jou was dat ik snel terug naar huis keerde wanneer ik boodschappen deed...dat het voor jou was dat ik "thuis bleef" als ik een keuze had..
    Ik slaap slecht sedert je overlijden...wordt heel veel wakker..kan de slaap niet vatten..lig mezelf te kwellen..
    Meerdere malen per dag overloop ik ons laatste uur samen...
    Waarom heb ik geen gevolg gegeven aan mijn "dromen"..
    Ik had immers de week ervoor tot twee maal toe gedroomd dat je ging "sterven"...
    Maar ik dacht,dat ik de dood van Younes projecteerde op datgene wat ik niet verliezen wou...namelijk...jou!
    Ik zou nu wel beter weten...maar krijg deze kans nooit meer..
    Waarom doet "afscheid" nemen...zo verdomd veel pijn...

15. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Lief Stamperke,ik heb geprobeerd om je te schilderen...wel veel te hoog gegrepen,maar ik heb je geschilderd zoals ik je me blijvend zal herinneren...
    Op een kussentje liggend...me steeds volgend met die prachtige fonkelende oogjes van je...ik mis je lief vriendje x

16. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb geprobeerd mijn gevoelens over te brengen in een schilderijtje...het heet "ontreddering"...

Ik zie het als "iets"..de aarde..mijn leven..mijn gevoel...mijn "binnenste"dat wordt opengereten...Het geheel wordt in twee gespleten...
    Er komt een "bloederige"...verdrietige stroom van bovenaf..
    Het verdriet splijt het geheel "open"...het verdriet komt binnen gestroomd en sijpelt langs de wanden naar beneden..
    De beide zijkanten hebben het uitzicht van vleugeltjes...van een engeltje..alsof er iemand naar de "hemel" is gegaan..."mijn Stamperke"...

17. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Herinneringen ophalen...
    Een wandelende attractie...Stamperke op stap met zijn vriendjes....[​IMG]
    Volgend tekstje schreef ik ooit op een ander forum...
    Snoetje,Stamperke,Sloefke,Sloeberke en Snuffelke maken een héél groot deel van mijn leven uit!Ik hoef voor hen niet mooi,opgetut of gezond te zijn! Moe,ziek of een slechte dag...het maakt voor die beestjes niet uit!Vanaf het moment dat ik mijn ogen opentrek weet ik dat mijn vijf rakkers er voor me zijn die dag! Ze houden van mij zoals ik ben!Ze nemen mij zoals ik ben! De liefde tussen hen en mij is onvoorwaardelijke,eerlijke,pure liefde!Men zegt dat mensen die al veel teleurstellingen meemaakten in hun leven er een hond op na houden,daar zit waarheid in!! Een hond zal je nooit bedriegen of kwetsen,ze houden enkel van je aanwezigheid en gezelschap.Wie goed doet aan de dieren,zal goed ontvangen! Snoetje de oudste kwam er toen mijn baby stierf,dankzij de zorg voor dit kleine pupje kwam ik er weer gedeeltelijk bovenop! Stamperke die moest mij troosten toen mijn papa overleed,en is daar ook voortreffelijk in geslaagd! De liefde voor het ras "chihuahua's was ontstaan!!Sloefke kwam er toevallig bij,puppy's gaan bekijken zonder te kopen,moet je maar eens proberen,niet mogelijk zo bleek later! Sloeberke,de witte en dove chihuahua is een verhaal van liefde,Toen er aan zee gewerkt werd aan onze studio moest ik genoodzaakt gaan wandelen,er was voor mij géén plaats!Ik bezocht wekelijks 8 weken na elkaar elke zat/zondag de plaatselijke dierenwinkel.Sloeberke werd door mij geknuffeld en de liefde ontluikte,toen de verkoopster me zei dat hij er de volgende week niet meer zou zijn ,wegens niet verkocht geraakt,begon ik te panikeren! Ik had een band gekregen met dit beestje.Mijn man zijn oren van zijn lijf gezaagd,hoera,ik mocht hem hebben! Sloeberke had een nieuwe thuis,bij mij.Maar dan he....op een dag zat Snuffelke het zwartje ziek te wezen in de winkel,hij was gebeten op transport en zijn wonden waren ernstig en diep.Hij was bang en schichtig en zocht een goed bazinneke!Weeral mijn hart aan diggelen,wie kon hem beter verzorgen dan IK (hihi).Mijne man weeral de oren van zijn lijf gezaagd,hoera,Snuffelke vond bij ons een warm nest! Maar nu ben ik verboden door mijn echtgenoot nog maar één dier in huis te nemen,nog eentje en ik vlieg buiten (haha) Zie me al vliegen.Maar toegegeven,alle gekheid op een stokje,ik ben hem dankbaar,want onderhoud en verzorging van deze vijf rakkers kost geld,en manlief werkt ervoor! Dank u schatje!Wanneer we aan zee gaan wandelen met de hondjes moet je de mensen hun reacties zien,precies een wandelende attractie! We hebben voorstanders,dierenliefhebbers,maar ook tegenstanders,die ons een boze blik toewerpen.We horen dan geroddel als zijnde amaai vijf honden....Maar beter vijf honden ,dan vijf kinderen roep ik hen dan na! Die zijn tenminste lief,braaf,eerlijk en hebben géén babysit nodig als we al eens alleen weg willen.En dan zie je ze nadenken....ze knikken en ik krijg uiteindelijk gelijk!!!!

Maar nu...zal het pijn doen als we op wandel gaan...er zal er immers eentje gemist worden..."mijn stamperke"....ik zal hem nooit vergeten...

18. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Op onderstaande foto zie je hoe de chihuahuatjes allemaal op mijn schootje liggen...helaas nu "zonder" Stamperke...[​IMG]

19. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Een prachtige foto van mijn vijf lievelingskes samen....

20. batidake

batidake Speurneus

Lid geworden:
    17 mei 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Lief Stamperke,t'is weeral maandag vandaag...een nieuwe week begint..
    Ik mis je hier verschrikkelijk in huis...
    Gisteren waren de chihuhahuatjes aan "het spelen" in de tuin...je weet wel...rondjes lopen rond de vijver...en er ontbrak er duidelijk eentje...namelijk JIJ!
    Het zijn zo in die kleine dingen,dat ik je nog het meeste mis...
    Als ik aan tafel zit te eten..plakte er normaal gezien ALTIJD eentje letterlijk en figuurlijk tegen mijn stoel...JIJ !
    Negen jaar lang zat er dagelijks s'avonds eentje op mijn schootje ...JIJ !
    En al die tijd hielden we zo ontzettend veel van elkaars gezelschap...
    Ik kon je niet oppakken of ik kreeg een hartelijke ,welgemeende lik...een hele dikke "natte"bees zelfs...
    Lief Stamperke...ik mis die dingen...ik mis JOU!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. chera
    Reacties:
    35
    Weergaven:
    2.217
  2. Annemarie
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    1.871