Valkparkiet (4 wkn oud) handopfok

Discussie in 'Vogels' gestart door nickkuijpers, 10 jul 2009.

1. nickkuijpers

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste vogelkenners,

Ik ben nieuw met handopfok van een vogel en ga na veel informatie te hebben verzameld een valkparkietje handtam (proberen te) maken. Handopfok brengt echter veel risico's met zich mee zoals de kenners weten.

Ik hoop via dit forum contact te krijgen met iemand die hier meer ervaring mee heeft dan ik en die bereidt is af en toe een vraag van mijn kant te beantwoorden.

Post alsjeblieft een reply op dit onderwerp als jij diegene bent :smile:

Ik heb al een voedingsschema met de voedingstijden, gewichttoename per dag en de hoeveelheden voedsel die toegediend dienen te worden, en alle materialen. Alleen zoek ik dus iemand die o.a. dit schema even kan controleren op juistheid.

Alvast heel erg bedankt,

Met vriendelijke groet Nick Kuijpers

2. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken mensen die ervaring hebben met handopfok, en ik kan je vertellen dat het een afrader is. Mag ik vragen waarom je dit wil doen?
    De risico's zijn veel groter dan wat je eraan hebt, want uiteindelijk wordt een vogel niet tammer als je hem met de hand grootbrengt, integendeel zelfs. De meeste vogels die met de hand grootgebracht worden beschouwen zich meer als je gelijke, waardoor hun opvoeding (oa het tam maken) nog moeilijker is.
    Toen ik begon te kweken met grasparkietjes heb ik een heel document gemaakt over het kweken en heb ik ook een heel deel verzameld over handopfok, voor in het geval dat nodig zou zijn (dus alleen als de ouders de kleintjes verstoten of iets dergelijks). Hierbij heb ik ook de voedingstijden enzo, dus als je wilt kan ik wel zien of ze overeenkomen...

3. nickkuijpers

Lid geworden:
    10 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0