[Update] Zorgen om Pluiske

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door caviagek28, 7 dec 2008.

1. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ging vandaag de kooien verschonen. Dus de cavia's eruit. Ik pakte Pluiske op schoot om te kammen. Ik begon haar te aaien over haar rug en naast haar ruggengraat een knobbel. Er zit dus op de dezelfde plek weer een knobbel. Ik denk dat het weer een talgbult is. Ik zal weer naar de DA moeten omde bult uit te laten knijpen. maar moet dit ook herhaald worden vanaf dan?

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook schrikken.
    Ik had ook een caafje die ineens een bobbel had, het bleek toen een verstopte talgklier te zijn. Ik hoop dat het bij Pluiske ook zoiets is.
    Succes/sterkte morgen!

3. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Trice jij hebt gelijk het was een verstopte talgklier! Gelukkig maar wij gingen al van het ergste uit.

4. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even een vraagje moet je die talgklier wel af en toe uitknijpen? Want anders komt er toch weer een bobbel?!

5. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft de dierenarts je dat niet gezegd???anders zou je eventueel nog even kunnen bellen, bij onze kat moest ik et 1 a 2 maal masseren, maar dat is iets heel anders dan een caviaatje natuurlijk

6. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de cavia moest ik het inderdaad net zo lang 'uitdrukken' dat er niks meer uit kwam. Ik hoefde uiteindelijk maar 2 dagen te drukken.
    Ik weet eigenlijk niet of het moest en of het aan te raden is, maar ik heb na het uitdrukken er altijd even een watje tegenaan gehouden met betadine oplossing.

Ik denk dat je het beste toch even je DA kan bellen met de vraag of het de bedoeling is dat je het uitdrukt en hoe lang je dat moet doen.

Maar gelukkig is het 'maar' en talgkliertje! Ik ben blij dat het meevalt!

7. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké dan zal ik de DA even bellen. Nog bedankt voor het antwoord :wink:

Laden...

Deel Deze Pagina