show konijn, hulp nodig.

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door xX_Cindy_Xx, 7 aug 2006.

1. xX_Cindy_Xx

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

ik ga met mijn konijnen op shows staan met mijn witte van hotot dwergjes maar ik kan nergens vinden hoe je ze kan leren om op bepaalde manieren te zitten(want datmoet namelijk) wie zou mij kunnen helpen en weer dit?

groetjes cindy

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb even je topictitel aangepast zodat het wat duidelijker is waar het over gaat.

3. xX_Cindy_Xx

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
  4. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom wil je een konijn dwingen in bepaalde posities te staan of zitten? Waarom wil je een dier dwingen?

5. xX_Cindy_Xx

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dwing hem niet...waarom leer je een hond te zitten, te liggen, te luisteren naar commando's? dat is precies hetzelfde en dat zien mensen niet als dwingen.

6. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het topic gaat niet over de principes. Het gaat over een konijn dat netjes moet kunnen zitten zodat de keurmeesters kunnen zien of het dier goed genoeg is om mee door te fokken.

Ik heb ooit een methode gezien, wat ik absoluut niet wil aanraden. Ik zal hem toch even vertellen hoe het vaak gedaan wordt. Het konijn wordt op de tafel gezet, daarna wordt er lichtjes aan de oren getrokken zodat hij opgericht zit. Ik vind dit een ZEER dier ONVRIENDELIJKE methode.
    Ik denk dat je beter kunt oefenen door hem te roepen of af te leiden waardoor hij toch opgericht gaat zitten. Misschien een beloning achteraf?

7. xX_Cindy_Xx

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was wel pas bij een man die ook aan shows meedeed die liet het zien maar weet echter niet meer precies hoe het ging maar hij pakte ze neit bij de oortjes op. hij deed ze vinger onder ze kinnetje en toen ging die op de 1 of andere manier ook netjes zitten. maar bij mij lukt da tniet echt haha

8. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Whahaha, nee mijn konijn vind aaien onder zijn kin ook niks. Maar sommigen vinden het idd erg lekker. :wink:
    Dat is trouwens wel een nette manier! Misschien dat je met veel oefening ook ver komt ?

9. Frenzy

Lid geworden:
    13 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja zijn cavia's makkelijker, die zet je in posities door de voorkan iets op te tillen en weer neer te zetten, vaak zitten ze dan goed.Hoe je konijnen het leert, ja op school was het ook aan de oren, maar wat jullie al zeiden. Ik vind dat geen manier om een dier iets te laten doen wat jij wilt. Dier moet er ook plezier aan hebben

10. ThomasP

Lid geworden:
    18 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier zitten alleen show-fokkers op, dus die kunnen je vast meer vertellen.

11. xX_Cindy_Xx

Lid geworden:
    7 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt:smile:

Laden...

Deel Deze Pagina