rode vlekken in ogen

Discussie in 'Katten' gestart door ella111, 5 jan 2008.

1. ella111

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag beste mensen, Ik heb me net aangemeld op dit forum dus weet nog niet precies hoe het allemaal in elkaar zit. Wel heb ik een vraag: mijn kat Pipo van inmiddels ruim 16 jaar heeft sinds vanochtend rode vlekken in zijn ogen, als ik de kleur zie denk ik aan bloedvlekken maar het zit echt op zijn oogvlies. Ik ga niet graag met hem naar de dierenarts aangezien hij dan zo onrustig en angstig wordt dat ik bang ben zonder hem terug te komen. Dus bij deze...help...iemand enig idee of ik dit zelf kan oplossen of dat het iets ernstigs is?
    Vast bedankt, groetjes Ella

2. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou toch maar op je tanden bijten en naar DA(dierenarts) gaan.. Want dit lijkt me iets ernstigs..

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik verplaatst dit onderwerp even naar Katten Medisch :wink:
    En mij lijkt een bezoekje aan de dierenarts ook erg verstandig.

4. Liene4

Lid geworden:
    16 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Het LIJKT een beetje op iets wat Mora ook heeft: ze heeft een vliesje op haar ogen en dit herstelt haar lichaam door er bloedvaatjes naartoe te laten leiden. Zien de vlekken er massaal uit, of lijken het kleine 'draadjes'?

Sowieso goed om naar de dierenarts te gaan, mochten het die bloedvaten zijn dan is er toch ook echt iets aan de hand met het oogje: dit gebeurt vaak om het oog van iets te herstellen. Maar dat 'iets' is niet altijd zo maar even een kleinigheidje wat geen kwaad kan. Hoe goed het oog ook probeert te herstellen...

5. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Met ogen nooit een risico nemen en direct een arts raadplegen. Ogen kunnen heel goed herstellen, mits er wel tijdig en juist gehandeld wordt. Gebeurd dit niet, dan zijn de gevolgen meestal minder leuk.

6. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is het nu met Pipo?

7. ella111

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    dank je wel voor de reacties, gelukkig lijken de vlekken langzaam weg te trekken, hij voelt zich verder goed, eet goed en vraagt nog om zijn knuffels dus ik wacht nog even af voor ik in de stres naar de dierenarts ren.

Laden...

Deel Deze Pagina