[ratten] Loopbal

Discussie in 'Dierenaccessoires' gestart door papillon, 15 jul 2004.

1. papillon

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    meschien staat deze al op de site.

ik heb een bal waar je een rat (grote hamster) in kan doen en kunnen ze door de hele kamer race.
    mijn shadow is er helemaal verliefd op lekker rond rennen door de kamer en overal tegen aan botsen.

*edit marcha* Ik heb even de titel voor je aangepast, zo is het voor iedereen duidelijk waar je topic over gaat :wink:

2. m&m

m&m

Lid geworden:
    29 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me af of er zoiets is voor konijntjes/

3. papillon

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt aan hoe groot je konijn is denk ik.als de bol groot genoeg is kan het natuurlijk altijd.

4. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor konijnen zijn deze loopballen niet echt geschikt :wink: Ten eerste zijn de ballen er niet in der mate grootte dat konijnen er nog de ruimte in hebben om te draaien ed. Daarnaast is de gang van een konijn heel anders als dat van een rat/hamster ed. Konijnen lopen natuurlijk niet echt, ze ''hupsen'' meer voort, in een bal zorgt dit volgens mij voor een zeeziek konijn :grinning: Ik zou het je in ieder geval niet aanraden :wink:

5. nickyjansen

Lid geworden:
    25 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zo'n megagrote bal waarop stond dat ie ook voor dwergkonijnen geschikt was.
    Juist voor het hupsen vond ik het geen goed idee de bal dicht te doen en ze er in rond te laten rennen (op de verpakking staat dat je je konijn erin kan doen en dan lekker de hele kamer rondrennen zonder kabels te bijten, ik doe liever mn kabels wegwerken en konijntjes los)
    Wat ik doe is er lekkere dingen in stoppen en de gaten aan beide kanten open laten.
    Dan zie je dat dat ding heen en weer schommelt en dat vinden ze geweldig. Of dat een konijntje aan de ene kant lekker zit te snoepen en een ander konijntje aan de andere kant op zijn achterpootjes de bal naar beneden probeert te draaien.
    Dat is wel een groot succes.
    De ballen zijn in de dierenwinkel wel extreem duur (30 cm doorsnee a 40 euri)
    maar er zijn er zat tweedehands omdat dat echt dingen zijn die het ene beestje leuk vind en het andere niet.

6. papillon

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kan ook is ook leuk

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. frutsel
    Reacties:
    2
    Weergaven: