Rat in kooi gevonden

Discussie in 'De Knuffelmuur' gestart door polleke, 28 jan 2010.

1. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tijdje geleden liep ik met mijn honden te wandelen langs de singel.
    Het was al donker en Wim, m'n kleine hond liep een stuk vooruit. Kees, m'n herder liep naast mij aan de lijn.

Opeens rende Wim richting de bosjes en begon luid te blaffen. En draaide steeds om "iets" heen.
    Ik liep er voorzichtig naar toe want ik zag niet wat het was en dacht, misschien is het wel iets engs.
    Toen ik dichtbij was zag ik een klein plastic hokje op z'n kant liggen.

Ik dacht: wat is dit nou? Ik draaide het om en voelde dat er iets van gewicht in zat. Maar het was zo donker, ik kon het niet goed zien. En beetje op mijn hoede tilde ik het hokje op en zag dat de deksel was omwikkeld met plakband. Op oog hoogte zag dat er een wit beestje in zat. En het leefde nog.

Ik nam het beestje mee en in het licht van de lantaarn zag ik dat het een witte, flinke rat was.
    Jezus... wie gooit er nu een rat weg in hokje en al!!! Ik nam het beetje mee naar huis en door het plastic bekeek ik de rat eens goed. Toen zag ik een gigantisch groot gezwel uit zijn kop steken. Het gezwel was open en het zag er echt heel smerig uit.

Ik schrok me natuurlijk wezenloos en wist in eerste instantie niet wat ik moest doen. Ik besloot hem toch maar even uit het hokje te laten en terwijl hij vertwijfeld over mijn aanrecht liep heb ik het hokje schoongemaakt, wat oude theedoeken onderin gelegd (ik had verder niets in huis) en waterbakje en beetje bessen/notenmix van mijn papegaaien in een bakje gedaan.

De volgende dag had ik hem meegenomen naar mijn werk, daar had ik nog een kooi staan en zaagsel.
    Hij at en dronk wel. Aan het eind van de dag ben ik met hem naar de dierenarts gegaan en heb het verhaal verteld. Hij bleek een giga tumor te hebben en beter was voor het beestje hem in te laten slapen.

Dit is het verhaal van de enigste rat die ik in mijn leven heb gehad. Ik had niet voor het beestje gekozen, maar de mensen die hem daar met hokje en al hadden gedumpt wel. Hij kreeg een tumor en was dus niet meer gewenst. Gooi maar in de bosjes in een afgesloten hokje zonder eten en drinken. Ik vind het te walgelijk voor woorden. Het was mss nog wel humaner geweest als ze hem los hadden gedumpt. Maar voor mij blijft het egoïstisch en asociaal gedrag.

Gelukkig liep ik langs met m'n honden en werd hij uit zijn lijden verlost.

2. Rattery_Roosje

Lid geworden:
    17 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Amai, dat is echt wel erg hoor. Dat is normaal, helaas zijn er zo heel veel mensen.

3. Brunoboy

Brunoboy Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat een verschrikkelijk iets, arm beestje!
    De mensen worden steeds gekker in hun r*t kop, wat een ontzettende dierenbeulen!
    Ik geef jou een hele dikke pluim, toppie, dat jij het diertje gered hebt, en samen met de DA uit zijn lijden hebt verlost!
    =D> =D> =D>

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Die mensen zou je toch wat... :persevere:
    Je hebt het beestje gelukkig nog een waardig einde kunnen geven.

5. Carla28

Lid geworden:
    17 aug 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan zo boos worden op zulke mensen! Hoe kun je zo'n beestje nou dumpen!
    Zelf heb ik ook een rat gehad die een tumor had dat was zo zielig! Snap het gewoon echt niet. Wat goed van je zeg dat je m' hebt meegenomen! :ok:

6. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    wat erg voor dat beestje!!!ratten zijn juist zo lief!
    oh, ik hoef je niet meer dus dump je maar!! :flushed:
    dat kan me zoo boos maken :imp:
    wel goed wat je heb gedaan :ok:

7. moemoh

Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Rat heeft geluk gehad dat je hem vond, anders had hij nog dagen moeten lijden. Wel heel naar voor jou, maar sommige mensen zijn heel akelig met dieren, helaas. Gelukkig zijn er ook heel veel fijne mensen, zoals jij.
    Goed gedaan,
    groetjes,
    Elsbeth.

8. Goeiemorgee

Lid geworden:
    12 sep 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    oohw

'OMG!' hoe erg!
    Zoo zielig! dat mensen Dat dieren aandoen! :cry:

xx