raar gedrag van onze hond met nieuwe pup

Discussie in 'Honden' gestart door jakky, 28 sep 2006.

1. jakky

Lid geworden:
    28 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, allemaal

ik heb een probleem help help
    voor ik mijn probleem vertel eerst een inleiding

sinds 5 weken hebben wij een berner sennen pup in huis een teefje
    van nu 11 weken oud
    wij hebben ook nog een andere hond een mix van nu 2 jaar oud
    dit ging eigenlijk heel goed tot een paar dagen geleden

onze oudere hond is ineens heel passief
    wil niks meer doen
    jankt om niks volgens mij gewoon voor aandacht
    komt niet meer als je hem roept blijft gewoon liggen waar ie is
    speelt niet meer
    vertoont het zelfde gedrag al ie uitgelaten wordt als onze pup
    niet willen lopen aan de riem
    is al het ware weg aan het kwijnen
    wij proberen hem extra aandacht te geven door alleen weg te gaan en onze pup dan thuis te laten
    maar lijkt voor als nog niet veel te helpen

wie heeft dit ook mee gemaakt ???????????????
    en wat moet ik nu doen ???????????????
    onze pup weg doen vindt ik ook geen optie
    en onze oudere hond weg doen ook niet
    is dit een periode die weer over gaat ????
    ik moet er wel bij vermelden dat onze oudere hond een kleiner soort is weegt nu 9 kilo
    en onze pup is nu al net zo groot en zwaar
    zou dit er ook mee te maken kunnen hebben ???????????
    wij zijn ook al naar onze dierenarts geweest en onze oudere hond is verder kern gezond

wie kan mij helpen ????????

met vriendelijke groet jakky :see_no_evil: :pensive:

2. Janette

Lid geworden:
    24 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    dat de pup groter is als de andere hond heeft er nix mee te maken.
    honden klein of groot reageren overal hetzelfde op. een kleine hond kan dominant zijn over een grotere hond, het ligt er maar net aan of je een dominante of onderdanige hond hebt.

het is voor de oudere hond natuurlijk wel even wennen dat hij een nieuw huisgenootje heeft. in het begin is het voor de hond allemaal nog spannend en nieuw.
    en nu moet hij opeens zijn aandacht delen met een ander, wat die hiervoor niet hoefde.

misschien is het een idee om af en toe er op uit te gaan met alleen de oudere hond, zodat deze er ff lekker oudewets uit is met zn baasje.

3. Evalien

Lid geworden:
    17 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt mij ook het beste inderdaad, gewoon af en toe met de oudere hond gaan wandelen zodat hij alle aandacht krijgt van de baas:-)

4. Trimsalon Kelby

Lid geworden:
    26 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is erg moeilijk. Misschien kun je beter proberen om net zo veel mogelijk met hun samen te doen. Ze zullen mekaar moeten accepteren en een band met elkaar opbouwen. Speel samen met ze samen uitlaten. Ze moeten nog elkaar leren kennen en aan elkaar moeten wennen.

Ik denk dat als je de oudere hond apart aandacht gaat geven wat hij dus blijkbaar ook eist dat hem dus de zin geeft en hem dus als het ware beloond voor zijn gedrag :thumbsdown: .

Veel succes :wink: .

5. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik niet met je eens. De hond was eerst alleen, moet nu zijn plek delen met een klein hummeltje van 11/12 weken.
    Hij kwijnt duidelijk weg van het pupje dus ik vind het een goede zaak dat er juist wel apart met de hond gewandeld wordt en er apart aandacht wordt gegeven.

Sommige honden houden niet van pups, daar kun je weinig aan veranderen.

6. Trimsalon Kelby

Lid geworden:
    26 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik vind het wel raar dat een hond van 2 jaar zich dan zo terug trekt. Het is nog een vrij jonge hond en het kan ook een manier zijn van het baasje voor zijn eigen krijgen.

Hoe dan ook ze zullen echt aan elkaar moeten wennen. Wat anders eentje buiten en eentje binnen? Leuk is anders.

7. ziralioness

ziralioness Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een akelige situatie. :pensive: Jullie oude hond voelt zich duidelijk een beetje op de tweede plaats en heeft wat extra knuffels nodig.
    Maar let op; er zijn ook slimmerikken die snel doorhebben dan ''zeuren'' extra aandacht oplevert en het dan volhouden. :wink:

Eet hij wel goed?

Ik zou voorlopig eens kijken of je met je oudere hond regelmatig een blokje kunt maken met z'n tweetjes, waarin alle aandacht voor hem is. Lekker spelen, gek doen, knuffelen... gewoon even wat quality time samen.

Wat me een beetje verbaast, is dat de pup al 5 weken in huis is, maar je oudere hond pas sinds een paar dagen moeilijk begint te doen. Kan hij niet ziek zijn?

Sterkte alvast, ik hoop dat het wat beter gaat.

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk eist hij dat. Als je alle 2 de honden in een gelijkwaardige positie gaat plaatsen krijg je gegarandeert troubles. De oudste is duidelijk zijn plaats een beetje kwijt.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. kristameijer
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    2.454
  2. FoxZillah
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    1.420