raar gedrag met staart

Discussie in 'Katten' gestart door naturefriend, 6 jan 2008.

1. naturefriend

Lid geworden:
    6 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste dierenvrienden,

Ik heb sinds september een kattinneke in huis gehaald die komt van een poezenproject. Dit zeer aanhankelijk poesje werd daar gered van het krijgen van een spuitje om in te slapen. Ze zou ongeveer 2 j zijn maar men is niet zeker of ze al dan niet gesteriliseerd is. Onze dierenarts neemt echter geen foto's noch echografie. Ze wil buiten nooit naar buiten en als ze dit toch wil dan blijft ze maar enkele ogenblikken buiten en wil direct weer binnen. Nu sinds kort bemerken we iets eigenaardigs aan haar gedrag. Ze is zeer aanhankelijk en komt regelmatig vleien. Dan heft ze haar staart kaarsrecht omhoog en dan schudt ze met haar staart over en weer, net alsof ze stroeit. Maar er komt niets van vocht uit. Mijn vraag is : Betekent dit iets? Teken van krolsheid??? Ze legt zich echter niet neer en lokt zeker de katers niet aan niettegenstaande er genoeg aan de achterdeur komen.
    Weten jullie raad???
    Alvast bedankt

Ann
    en een stevige poot ook van ons Pluisje

2. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Onze poes doet dat ook, maar enkel als ze op mijn bureau staat.. En ze richt haar kont dan naar mijn prikbord toe :confused: Dus ik ben ook benieuwd naar antwoorden..
    Je kunt naar andere dierenarts gaan :wink:

3. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze kat Mika doet dat ook als ik haar lekker aan het aaien ben. Ze doet zowel als ze op mijn bureau staat als ze op de bank zit of gewoon op de grond staat. Het is gewoon een teken dat ze geniet en het lekker vindt.

4. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Lana doet dat ook, en gaat er nog bij kwijlen ook, ze is overigens ook gecastreerd, idd gewoon een teken dat ze iets fijn vind.

5. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    @kellyD, je wilt dus zeggen dat katten die dat doen, tevreden zijn?

Want onze poes doet dat enkel als ze op onze bureau staat en ik raak haar niet eens aan..

6. Electrocute

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
  7. kellyb

Lid geworden:
    18 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nou uhmmm die van mij doet dat en tegelijk sproeit ze dan ze trilt dan lichtjes met d'r staart en dan ja hoor daar komt het weer..... pff haha

groetjes

8. rieneke

rieneke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    dat sproeien zonder dat er daadwerkelijk gesproeid wordt, heet fantoomsproeien.
    katten doen dit soms als ze nogal opgewonden zijn, het hoeft dus zeker niet positief te zijn, al kan het wel.

9. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    denk dat het in dit geval toch is wat ik al aangaf en wat dus ook in de link staat.

De staart staat helemaal omhoog of met het puntje iets gebogen en trilt:
    De kat is vrolijke en opgewonden en toont zijn genegenheid.

10. rieneke

rieneke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    dat ben ik met je eens kelly.
    wat ik voor ogen zie is dat niet het puntje, maar de basis van de staart trilt.
    een filmpje zou soms handig zijn!

Laden...

Deel Deze Pagina