Pup kopen

Discussie in 'Honden' gestart door SabineBerg, 12 feb 2013.

1. SabineBerg

Lid geworden:
    11 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een chihuahua pup.
    Die eind April weg mag.
    Heeft iemand een nestje die dan weg mag of ken je iemand?
    Laat het me weten!
    Alvast bedankt!
    Mvg Sabine

2. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Denk dat je het beste een pup kan kopen bij een erkende fokker en niet bij bijvoorbeeld een broodfokker.
    Informeer je ook goed over een chihuahua, er zijn namelijk heel wat erfelijke afwijkingen bij dit ras. Dus houd zeker geld apart voor de dierenarts als dit nodig zal zijn!

3. SabineBerg

Lid geworden:
    11 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik houd zeker geld apart.
    Ik ken eigenlijk bijna geen fokkers. Jij wel?
    Mvg
    Sabine

4. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
  5. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Op dit moment zijn er veel aanbieders van kleine hondjes die er een 'garantie' of een 'leuk puppy pakket' bij meeleveren. Val niet voor dat soort kreten, dit zijn vaak broodfokkers. Zelfs als het hondje 'in huiselijke kring opgroeit', want dan komt die gewoon even het huis in om aan de kopers getoond te worden :pensive:

Voor een rashondje dat gefokt is uit gezonde lijnen moet je tegenwoordig lang zoeken. Zelf zijn we destijds via hondenshows aan een paar goede fokkers gekomen, waarvan er uiteindelijk eentje binnen een half jaar een nestje kreeg. Zes maanden geduld op een hondenleven van ca 14 jaar, dat vind ik zelf niet teveel gevraagd.

6. SabineBerg

Lid geworden:
    11 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de tips! =D>

7. SabineBerg

Lid geworden:
    11 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    1
  8. kara

kara Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    17
    maar ze adverteren nu al 10 dagen met diverse advertenties op marktplaats....en zijn bij de laatste advertentie 100,00 duurder geworden.
    Ga in ieder geval eens kijken. Waar zitten de pups, bij mama in huis of ergens achteraf...zien ze er gezond uit (altijd een pup kopen met dien verstande dat je eerst naar je eigen dierenarts gaat om je toekomstige pup helemaal na te laten kijken, mocht ie helemaal gezond zijn dat je dan pas de pup koopt). Komen de pups blij naar je toe of blijven ze in een hoekje zitten.

9. Plumeau

Plumeau Moderator

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Re:

Brr... dat klinkt meer als reclame voor een leuke radio dan als een plek waar ik een levend dier zou kopen. Een pup breng ik niet terug als er een defect is, dus wat moet je met zo'n schriftelijke garantie? En sowieso... MINI-chihuahua? De rasvereniging is vanwege gezondheidsrisico's juist op weg om een fractie grotere honden te promoten!

Nee, ik ben bang dat als je hier gaat kijken naar een hondje, dat je dan een 'tante' van de pup te zien krijgt en het pupje zelf, maar dat alle andere dieren veilig in de schuur blijven of zelfs in het oostblok het volgende nest aan het produceren zijn.

10. SabineBerg

Lid geworden:
    11 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke bedankt voor de tips!
    Ik ga volgende week kijken bij mensen met puppy`s.
    Als ze daar er goed uit zien gaan we die misschien kopen.
    Mvg
    Sabine
    P.S Waar moet je nog meer opletten?

11. Plumeau

Plumeau Moderator

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Zorg dat je het nest MET de moeder mag zien. Vraag naar de inentingen en ook op welke erfelijke ziekten de ouders getest zijn. Voor jouw ras weet ik niet welke testen gebruikelijk zijn, maar voor de sheltie zijn dat bijvoorbeeld de ogen.

Gebruik ook je gevoel. Houden ze van hun dieren, of prijzen ze alleen maar hun koopwaar aan? Als je het gevoel hebt dat ze testen of jij wel een geschikt baasje bent ipv dat ze je de pup proberen op te dringen, dan zit het meestal wel goed :wink:

12. SabineBerg

Lid geworden:
    11 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke
    De pups zijn wel met de moeder.
    Ik ga als we er heen gaan vragen of ze zijn getest.
    Bedankt voor de tips ik zou het proberen te onthouden als we er heen gaan!
    Mvg
    Sabine

13. SabineBerg

Lid geworden:
    11 feb 2013
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt allemaal voor de tips!
    Ik ga heel goed opletten als ik de pup koop!
    Met vriendelijke groet,
    Sabine

14. judithvr

Lid geworden:
    23 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ben je bekend met broodfokkers?
    Het klinkt alsof je zo snel mogelijk een puppy wil. Juist chihuahua`s zijn erg populair in de broodfok.
    Ga rustig zoeken naar betrouwbare fokkers die testen afleggen. Ga niet meteen uit op het goedkoopste, want dat wordt uiteindelijk het duurste.

De zoektocht naar een goede fokker zal lang kunnen duren, omdat ze minder vaak nestjes produceren als in de broodfok

ik zal dus absoluut niet op marktplaats kijken, omdat daar grotendeels broodfokkers zitten.
    Een persoon kan meerdere accounts toevoegen, dus als je kijkt op een profiel en er staat 1 advertentie, kan hij veel meerdere hebben via andere accounts.
    ze kunnen liegen over de leeftijd, zeggen dat ze 8 weken zijn, maar ze zijn misschien nog maar 6 weken etc.

Ik hoop je voldoende te hebben geïnformeert en ik wens je succes met de zoektocht naar een leuke en gezonde pup!!!!

15. ScoobyLover

Lid geworden:
    19 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    T is heel moeilijk om goede te vinden op MP.. Een goede fokker bied zijn dieren niet aan op marktplaats!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. samor
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    5.071
  2. daniel
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    969