Poes heeft het te warm, wat te doen?

Discussie in 'Katten' gestart door anja35, 29 mei 2005.

1. anja35

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon 4 hoog en tevens de hoogste verdieping van het appartementencomplex. Het zijn oudere flats dus de isolatie is niet echt goed.Nu is het al een paar dagen warm,benauwd.Nu laat ik de deur van het balkon wel open want daar heb ik alles met gaas dichtgemaakt zodat ze niet weg kan.Maar de ramen open zetten naar de galerij of de voordeur open vind ik eng want ze is heel snel.Nu heb ik een ventilator aan staan maar dat vind Cherry niet fijn.Maar ik merk dat ze het erg warm heeft. Ik heb ze al wel wat nat gemaakt met een vochtige doek maar ik heb het idee dat ze dat niet lekker vindt. Verder laat ik ze met rust want teveel kroelen is helemaal warm voor haar.
    Soms zet ik de koude kraan open maar ze heeft het te warm om op de aanrecht te springen. Ze krijgt genoeg vers koud water.
    Maar wat doen jullie als het bij jullie zo warm is in huis en de poes heeft er last van? Ik zit te denken om een vaste airo in huis te laten plaatsen want het is echt benauwd. Voordat ik Cherry had zette ik de ramen nog welleens open van de galerij maar dat durf ik nu niet. Ik heb wel rolluiken dus als ik dan de raam open zet dan doe ik de rolluik dicht met nog kleine spleetjes maar dat heeft bijna geen effect. Wel heb ik die overdag dicht maar de warmte zit snel hier in de flat.
    Hebben jullie nog tips om mijn lieve Cherry het een beetje makkelijker te maken met zo'n weer?
    Alvast bedankt.
    groetjes van Cherry en Anja

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Kan je horren plaatsen? Zo ja, dan zou ik de horren verstevigen met kippengaas (gewoon horregaas is niet catproof) en dan kan je veilig je raam open laten 's nachts en de koele avondlucht binnen laten.

Daarnaast zou je 's morgens een paar frisdrankflessen vol ijs uit de vriezer kunnen trekken en in een handdoek naast een schaduwrijke slaapplaats leggen. Hiertegen kan je kat dan verkoeling zoeken.

3. Jiskefet

Jiskefet Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij wonen in een rijtjeshuis onder een plat dak, en de bovenverdieping is dus erg warm. We hebben daar zo'n verplaatsbare kamer-airco neergezet, en de katten vluchten als het al te warm is inderdaad naar de relatief koele hal en slaapkamer.
    Een airco zou dus inderdaad een oplossing kunnen zijn.

4. ravenous

Lid geworden:
    2 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    onze katten vinden natte handdoeken die op de vloer liggen erg lekker. Helpt ook goed bij honden. de oudste poes is langharig, die had het helemaal te lijden afgelopen tijd.

5. Francien

Lid geworden:
    4 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    of gewoon een ventilator op een plek neerzetten (gaan ze bij mij voor liggen)

6. mowzey

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij ons is het ook altijd warm.. ook een rijtjeshuis met een plat dak.. maar onze katten gaan gewoon in de zon liggen in de woonkamer :S

die van ons hebben er geen last van..

7. brigitteke

Lid geworden:
    23 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    die van mij ligt altijd buiten tussen de struiken vind ze heerlijk

Laden...

Deel Deze Pagina