PH waarde urine en stuviet

Discussie in 'Katten' gestart door mdehond, 29 dec 2007.

1. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Enige tijd geleden heeft Luna struviet gehad. We hebben een hele tijd niets aan haar gemerkt, totdat ze vaker op de bak ging en plasjes naast de bak deed. We zijn direct naar de DA gegaan en die vertelde dat ze een stevige struviet ontsteking had en dat dit al een tijd speelde.
    We hebben toen medicijnen en speciaal blikvoer meegekregen en na een week is ze weer getest. Het was een stuk minder, er zaten nog een aantal kristallen in, maar niet ernstig. Ook was haar PH waarde nog verhoogd, het was rond de 7. Nu vertelde de DA dat het 5 moest zijn, maar volgens mij klopt dit dus niet. Wat is de juiste PH waarde van kattenurine? Of waar moet de waarde tussen liggen. Ik heb vanavond haar urine gecontroleerd en het is nu ongeveer 6.8.

Mijn moeder is vrij actief op een barfforum, daar haalt ze veel informatie vandaan over versvleesvoeding. Onze katten krijgen dit ook te eten. De informatie op dat forum is dat vers vlees voeding zoals bv carnibest, smuldier en rodi ook goed zijn tegen struviet. Wie heeft daar ervaring mee of een mening over. Geloven jullie in speciaal dieetvoer? Of kan struviet ook goed samen gaan met een verse vlees voeding...

Alvast bedankt voor de antwoorden het meedenken!

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Het kan zijn dat er een struviet oplossend dieet is gebruikt. Dat kan de pH meer veranderen dan normaal is in een kat. Na het oplossen gaat de kat over naar een voorkomend dieet en moet de pH weer normaal worden.

Kende je trouwens de site van Margali over katten met blaasproblemen al?

3. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, die site kende ik inderdaad nog niet. Ga ik eens even op mijn gemak bekijken straks. Ze heeft tinnetjes gekregen waarmee de struviet afgevoerd zou worden.
    Ze moest daarna een brokjes dieet, maar die heb ik haar niet gegeven omdat ik eerst wil weten of haar PH waarde wel zo abnormaal is. Onze DA wil namelijk nog weleens iets voorschrijven voor het voorschrijven.
    En ik wilde weten of versvlees ook goed is.
    Het draait namelijk om genoeg vocht tot haar te nemen zodat haar struviet uitgeplast gaat worden en niet blijft zitten. En ze moet voer hebben wat haar PH waarde verlaagd. Volgens mij is dat bij Versvleesvoer ook zo. Alleen moet je dan niet de granen variant voeren...

4. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die mij kan helpen???

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. nhs
    Reacties:
    4
    Weergaven: