[Parkieten] Welke speeltjes hebben jullie?

Discussie in 'Dierenaccessoires' gestart door elza, 26 jul 2004.

1. elza

Lid geworden:
    16 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    Omdat mijn parkiet zich vaak verveelt heb ik zo'n schommeltje gekocht en op de plek van z'n vorig speeltje gehangen.
    Nu is dit zijn lievelingsplekje geworden en zit hij altijd daar.
    In het begin was hij boos op het schommeltje als het te dicht bij hem kwam en pikte hij er naar.
    Wel grappig om te zien.
    Nu vroeg ik me af wat jullie jullie parkieten geven zodat ze zich niet vervelen.
    Kunne jullie eventueel foto's tonen.
    En als je van in de buurt van Gent bent, kan je dan even zeggen vanwaar je het hebt?

Groetjes
    Elza

2. elza

Lid geworden:
    16 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    niemand die een speeltje voor z'n parkiet heeft?

3. Evee

Evee Dierenfanaat

Lid geworden:
    8 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen parkiet :pensive: Ik paste vroeger wel op het parkietje van de buren als ze op vakantie waren en die had vanalles in zn kooi, schommeltjes enzo, en ook zo een balletje met een bel (kattenspeelgoed), daar duwde hij dan tegenaan, ging hij een soort mee voetballen.

4. elza

Lid geworden:
    16 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    hihi,
    kan ik misschien ook kopen, lijkt me wel leuk

5. veronique0

Lid geworden:
    8 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een soort schommeltje met n spiegeltje aan (wel n kanarie) maar daar zit hij de hele dag op en hij wil dat vogeltje in de spiegel eens wat laten zien haha :laughing: echt leuk om te zien, hij gaat er steeds tegenaan pikken enzo :d

6. birdy

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Op touw, hout, belletjes, spiegeltjes en nepparkietjes (vooral in zo'n huisje) zijn ze gek op. Eigenlijk alles wat sloopbaar is of waar ze een eigen soortgenoot in zien.

7. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hadden vroeger ook parkieten , die vlogen de hele dag los ( ja wij hebben het niet zo zeer op kooien :stuck_out_tongue_winking_eye: ) en daar hadden we een aantal stokken voor opgehangen aan het plafond als rustzitje zeg maar , daar hingen belletjes ringetjes touwtjes flosjes van alles aan.
    Alles was altijd even leuk maar het vliegen vonden ze gewoon het leukste :smile:

8. birdy

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt idd gelijk Poohpie, dat ze vliegen het leukst vinden. Echter zo los vliegen heeft 2 hele grote nadelen. Niet alleen het opruimen van alle uitwerpselen, maar ook de kans dat ze wegvliegen naar buiten is aardig groot. Misschien op een afgesloten zolder of kamer, dat het enigszins te doen is.

9. elza

Lid geworden:
    16 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de info.
    hebben jullie ook foto's?

10. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    De poep was idd wel een nadeel maar op een gegeven moment poepten ze nog maar in 1 hoek , makkelijk schoon te maken dus :wink:
    Enne gewoon in de huiskamer hoor :wink: alleen de balkon deur kon dus alleen open als alle vogeltjes gevangen waren , dan mochten ze op balkon staan (uit de zon uiteraard)

11. haasjeboutertje

Lid geworden:
    22 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ons parkietje..lotje... heeft een houten schommeltje en twee spiegeltjes en een paar belletjes; ze bekijkt zichzelf graag en kruit graag met haar kopje onder een belletje (alsof het een hoedje is)...

12. Yellowfish

Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf geen parkieten, maar vind dat PoohPie wel
    een goed initiatief heeft, laat die beesten lekker los in
    huis :smiley:

13. Mit the Kid

Mit the Kid Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn parkiet, Pichu, vliegt ook het liefst. Soms maak ik wandelingen in het park met hem (ongeveer 1 keer per maand) en laat ik hem daar rondvliegen. Hij is tam en komt op een bepaald 1-2-1 fluitsignaaltje terug. In zijn kooitje (waar hij nooit in zit :astonished: ) zit een spiegeltje, schommeltje etc. maar hij speelt liever met onze vleesetende plant. Dan pikt hij in dat zachte gedeelte zodat die dan dichtgaat (vindie helemaal geweldig, want hij blijft daar zitten totdat hij alle plantjes heeft dichtgepikt :p) en ook een leuke bezigheid is dat hij uren achter elkaar mij na loopt te praten. alleen vind ik dat niet zo leuk.... :smile:

14. birdy

Lid geworden:
    17 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mit the Kid,

Sorry als ik je nu een beetje aanval, maar ik vind het nogal onverstandig om een vogel los te laten vliegen in het park. Ze hoeven maar van iets te schrikken en je kan je vogel voorgoed kwijt zijn. En dan maakt het niet uit hoe tam ze zijn. Dan kun je beter je vogel nog aan een vogeltuigje vastmaken. Ook daar komen ze soms uit, maar dat maakt de kans nog kleiner. Maar is ietsjes veiliger. Ik raad zelf niemand aan om dit ook te proberen. Vogels die niet uit de natuur zelf komen, overleven dit naar mijn idee niet. Dan laat ik liever een vogel lekker in de kamer of zo losvliegen en/of zet ik de kooi lekker bij het raam.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. elza
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    1.831
  2. anja35
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    3.352