Ondergrond in buitenhok

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Tipper, 13 sep 2014.

1. Tipper

Tipper Snuffelaar

Lid geworden:
    13 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds kort twee lieve Bunny's als gezelschap: Snickers en Furby. Twee dames, met als ras Rus/Pools.

Over een paar dagen komen ze in een buitenhok met bovenverdieping. Wat kan ik het beste als ondergrond gebruiken beneden? Zand of houtsnippers? Misschien een combinatie?

2. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    ik zou er zo wie zo voor zorgen dat ze zich niet uit hun kooi kunnen graven. Voor buiten zou ik zeggen dat gewone tuin aarde op zich goed is. Als ze al zindelijk zijn kan je back-2-nature pellets en hout vlokken in hun wc doen en regelmatig verschonen.

Je kunt je buiten hok (en ren) ontsnappings veilig maken door ongeveer 50 cm uit te graven en dan gaas zowel op de bodem als aan de zijkanten zetten zodat ze hierlangs niet naar buiten kunnen.
    ik weet dat pooltjes onder de categorie dwerg valt maar hou er rekening mee dat ook dwergjes willen kunnen rennen, dus ik zou zeggen een kooi van minimaal 1 meter bij 50 centimeter als je ze buiten zet, volledig wind en water vrij, met hier aan een vaste ren van minimaal 3 vierkante meter zodat ze veel kunnen rond rennen. ook de buitenhokjes die je koopt, de twee verdiepingen kooien, zijn vreselijk klein. Als leef hok aan een vaste ren zijn ze wel goed maar nogmaals, dan wel met een ren van minimaal 3 vierkante meter.

3. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    Nu weet ik dat buiten zitten voor nijnen natuurlijker is dan binnen, maar ik ben eigenwijs en hou mijn nijntjes bij mij in de woonkamer zodat ik ze veel zie en kan genieten van hun aanwezigheid.
    Waarom gaan jou nijntjes binnenkort naar buiten?

4. Tipper

Tipper Snuffelaar

Lid geworden:
    13 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hai Modwain, ik heb astma en heb toch een beetje last van de hooi lucht. Verschoon ze regelmatig maar ja........ En inderdaad is het hun natuurlijke levensstijl om buiten te leven, ik heb ook de indruk dat het warm voor ze is binnen. Ze zijn slim maar ook grappig. Ik kijk ook goed hoe het gaat.

5. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    ik heb zelf ook astma, en wat voor mij heel goed gewerkt heeft is dat ik regelmatig stofzuig en ik heb een paar maanden Aerius geslikt om me te helpen met mijn allergische reactie. Na een paar maanden was ik gewend geraakt aan mijn huisdiertjes en heb ik geen allergische reactie meer op hun.

Dit geld waarschijnlijk ook voor de hooi, mits je steeds het zelfde merk gebruikt. ik gebruik bijvoorbeeld alleen maar de verschillende smaken kruiden hooi van puik. Ook hier heb ik geen last meer van.

Buiten is op zich beter voor nijntjes, dat is zeker waar, maar ik ben egoistisch, ik heb ze liever bij me ;-)

Binnen is het niet te warm voor ze, daar hoef je niet bang voor te zijn. Let er alleen wel op dat je hun kooi niet naast de cv zet en niet in het zonlicht.

6. Tipper

Tipper Snuffelaar

Lid geworden:
    13 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik lijk niet echt aan het hooi te wennen. Op gegeven moment zet je de cv weer aan en dat wil ik de nijntjes niet aandoen. Veel te warm (oud huis).
    Ze krijgen een groot hok met bovenverdieping en een ren.

7. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    op zich is de cv aanzetten niet erg, zo lang ze maar niet naast de cv staan

8. Tipper

Tipper Snuffelaar

Lid geworden:
    13 sep 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn zojuist naar de tuin verhuisd. Ze vinden het erg leuk. De ondergrond beneden is zand, houtsnippers en hooi. Gaat prima. Ze hebben er goed de ruimte.
    Op de bovenverdieping heb ik houtsnippers en twee soorten hooi.

9. Bo_Navajo

Bo_Navajo Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    7 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    43
    Denk dat het zo prima is toch? :smiley: Genoeg variatie in ieder geval.

10. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    Heb je foto's?

Laden...

Deel Deze Pagina