Obstipatie???

Discussie in 'Katten' gestart door roel peeters, 6 jun 2007.

1. roel peeters

Lid geworden:
    13 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Saterdag bij DA geweest i.v.m., bleek daar, een bekkenbreuk.
    Advies was: Een week rust en goed in de gaten houden of ze goed plast en poept.

Zondagavond had ze een paar harde keutels gepoept, en sinds dien niet meer (nu woensdagavond). Plassen doet ze wel prima.
    Wanneer moet ik aan de noodbel hangen. Ze heeft immers wel gepoept, dus de weg wordt, lijkt mij, niet verspert door de gebroken bekken. En die mogelijkheid was het de DA om te doen.

Alvast bedankt voor reacties,
    Roel

2. -margriet-

Lid geworden:
    5 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, een dergelijke vraag had ik al aan de DA gesteld :wink: (al dan niet even een telefoontje is dan ook genoeg!)

Een kat poept meestal meermalen per dag... dus drie á vier dagen is wel erg lang...... naar mijn idee!

Als ze niet kunnen plassen of poepen worden de afvalstoffen weer opgenomen in het bloed waardoor ze zichzelf kunnen vergiftigen... Het is dus zéker zaak dat het goed blijft gaan!

Morgen direct een telefoontje eraan wagen!!!!

Sterkte ermee!!!!!!

3. roel peeters

Lid geworden:
    13 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze kat heeft nooit meerdere keren per dag gepoept in de tijd dat ze binnen bleef, maar sinds ze buiten komt, doet ze het daar i.p.v. in de kattenbak. Dus sinds dien heb ik daar geen zicht meer op.
    Als meerdere malen per dag normaal is, is het dus nooit echt goed geweest.
    Is kwaliteit voeding hierop ook nog van invloed?

In ider geval bedankt voor de reactie , en ik zal morgen gelijk bellen.
    Gr.
    Roel

4. -margriet-

Lid geworden:
    5 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hi,

Ja voeding heeft er wel invloed op .. hoe natuurlijker (= beter passend bij de spijsvertering van een kat) hoe beter het wordt opgenomen... en dus hoe minder ontlasting (over het algemeen).

houd haar gewoon even goed in de gaten en morgen inderdaad maar ffies aan je DA vragen :wink:

Hopelijk geneest ze/hij (?) snel!!

5. roel peeters

Lid geworden:
    13 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze,
    Krijgt Royal Canin, fit. :-&

6. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Roel, het is goed dat ze een keer ontlasting heeft gehad, want dan zit de breuk idd niet in de weg.

Het is niet zo gek dat de kat nu minder ontlasting produceert, want het dier zal ook minder actief zijn. je hoort dit ook van mensen die bedrust moeten houden of een langere tijd in het ziekenhuis liggen ,dat ze moeilijk naar de wc kunnen.
    Het vervelende hiervan is wel dat hoe langer de ontlasting in het lichaam blijft, des te harder deze wordt wat uiteindelijk dan weer op een andere manier een probleem kan geven.

Ik hou voor mezelf altijd max. 3 dagen aan dat er wel ontlasting moet zijn en anders worden er maatregelen genomen (zowel bij mens en dier :wink: )
    Je hoeft dan niet direct te denken aan een (heftig) laxatiemiddel, maar je zou je DA ook kunnen vragen om iets wat de ontlasting zacht houdt :wink:

Niet alle katten poepen meerdere keren per dag en dat is ook helemaal niet nodig, maar gemiddeld mag je wel 1 x keer ontlasting op een dag aanhouden/verwachten. Een keer een dag overslaan is ook niet zo erg. Heb er hier ook één lopen die niet elke dag poept en de ander poept weer wat meer, maar die eet ook veel meer (krijgen beide hetzelfde hoogwaardige voer)

Succes!

7. roel peeters

Lid geworden:
    13 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig betrapte ik haar op een kattenbaksessie vanmorgen. :flushed: :blush:
    'K was erg opgelucht.
    Evengoed nog even DA gebeld. Die vertelede onder andere hetzelfde. Ook dat ze misschien gewoon ophoud in de verwachting zoals gewoonlijk buiten te kunnen.
    Noodbel tijd wordt het na ongeveer vijf dagen.

Voor deze post had ik me ook een beetje bang laten maken met andere topics over soortgelijke onderwerpen. (afstervende darmgedeeltes, operatie's, klisma's enz.).
    Beide bedankt voor jullie reacties.
    gr.
    Roel

8. -margriet-

Lid geworden:
    5 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi!

Goed te horen dat ze iets gedaan heeft... niet bij nagedacht, maar ze is natuurlijk inderdaad hélemaal niet erg actief nu :wink:

@LenM : ik wist niet beter dan dat katten wél meer dan eens per dag gingen... maar blijkbaar niet correct! Sorry als ik je (Roel) daarmee van de wijs heb gebracht, dat was géénszins mijn bedoeling!
    (en ik heb weer wat geleerd!) :wink:

9. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me voorstellen, als je die verhalen leest, dat je je dan 6 slagen in de rondte schrikt.
    Blijf het gewoon in de gaten houden en als ik het zo hoor, gaat het tot dusver gelukkig gewoon goed! :ok:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Koos_Pleuntje
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.200
  2. dianavh
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    1.193