Nieuwe puppy en andere hond plast binnen

Discussie in 'Honden' gestart door gwenny, 24 jan 2007.

1. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    ik heb een vraagje, mijn vriend zijn ouders hebben een nieuwe hond gekocht, een bordeauxdog. Ze hadden al een Maltezer en van sinds dat Max er is, doet hij niet anders of binnen plassen. Hebben jullie een oplossing om dat in huis plassen tegen te houden?? Het zijn allebei reutjes en ook rijdt spikey steeds op Max, hebben jullie daarvoor een oplossing?
    Met vriendelijke groeten
    Gwenny

2. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Spikey wil de pup kenbaar maken dat hij de grote vent is en dat Max geen praatjes moet gaan krijgen. Ook het rijden op Max is een vorm van de baas willen zijn. Zolang max zich daarin schikt, is er niets aan de hand, maar als Max de overhand wil gaan nemen, hoop ik dat jullie in de buurt zijn om in te grijpen.

3. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reactie!
    En heb je geen tips om dat tegen te houden? Die mensen zijn niet meer van de jongste en als max groot wordt en spikey zich nog zo dom gedraagt, dan vrees ik ervoor dat er ongelukken van komen...
    Dat is wel ambetant hé, de pup is bijna proper maar tis nu Spikey die binnen plast tegen de meubels enzo...
    Als je tips hebt laat ze gerust weten!!
    vriendelijke groeten

4. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, als ze hem kunnen betrappen, zou ik zeggen.....verbieden. Maar waarom nemen ze eigenlijk een Bordeaux Dog erbij als ze al niet echt meer zo heel jong zijn. Dat worden nl enorm grote en sterke honden en die hebben ook echt wel veel behoefte aan beweging.

5. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja wrm dat weet ik ook niet, vroeger hebben ze zo een gehad en ze vonden het een creme van een hond. Ik respecteer hun keuze want ik ben dol op max! Verbieden doen ze genoeg en hij doet het ook terwijl ze erop zitten te kijken. Maar wanneer Pa thuis is, zijn ze enorm stil:s nogtans doet hij niks:s Bestaan er geen middeltjes zoals peper ofzo, zodat hij niet meer naar die plaats gaat? Ik weet dat je met bleekwater niet mag kuisen want dat trekt aan...

6. granny

Lid geworden:
    3 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Als zij zelf denken Max met goed gevolg te kunnen houden, dan is er natuurlijk geen probleem. In elk geval moeten ze Spikey wel sterken in zijn band om als ranghoogste zo behandeld te worden. Dus als eerste eten, als eerste aandacht, enzv.
    En als Spikey op Max staat te rijden terwijl ze er bij wijze van spreken bovenop zitten, zou ik persoonlijk Spikey in zijn nekvel pakken en hem een zwieper geven de andere kant op. Misschien een wel heel harde methode, maar dat is een ieders eigen.

7. gwenny

Lid geworden:
    15 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké bedankt voor de goede raad!! En mocht je nog tips hebben, laat ze zkr weten!!!
    vriendelijke groeten en mss tot een volgende keer !!!

8. Sjalot

Lid geworden:
    30 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Spikey zijn rang als ranghoogste niet lang vol zal gaan houden. Max is immers straks een veel grotere hond en een Bordeaux Dog reu laat zich niet snel de wet voorschrijven door een hondje dat vele malen kleiner is dan hij.
    Ik denk dat Spikey dat op dit moment al aanvoelt. Het plassen is niets anders dan een poging zijn terrein af te bakenen. Het terrein waar hij al die tijd heer en meester over was. Hopelijk zal het straks overgaan als Max groot is en Spikey duidelijk heeft gemaakt dat hij nu van zijn troon gevallen is.
    Let op! Bordeaux Doggen maken dat kleinere hond vaak duidelijk door niet al te zachtzinnig bovenop ze te gaan liggen. Dat zal Spikey niet leuk gaan vinden maar overleven doet hij het wel. Ik heb zelf twee Bordeaux Doggen gehad en heb dit gedrag al vaak gezien bij mijn BD's en die van anderen.

9. Ada

Ada

Lid geworden:
    28 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    schoonmaken met DETTOL te koop bij de drogist!

Dettol verwijderd de geur!!

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil niet altijd iets zeggen maar swat.
    Persoonlijk vindt ik het gevaarlijk om een natuurlijk aangeboren Alpha onder een ander te plaatsen, simpel omdat hij toevallig de jongste is. Dan zal het geschil nooit opgelost worden. Mijn oudste jongen nu, kwam als pup bij een volwassen reu. Toen hij volwassen werd heeft hij de leiding overgenomen van de andere. Ik blijf dan een beetje op de achtergrond maar wel in de buurt. Het wordt eerst op verschillende fronten mentaal tussen reuen 'uitgevochten' vóór een reu physiek tot actie overgaat. 2 Reuen die vechten om de bovenhand veroorzaken geen echte brokken tenzij de alpha mens de gene voortrekt die eigenlijk niet de natuurlijke dominerende hond is. Dat is vragen om brokken. Of de Bordeaux de bovenhand krijgt hangt van zijn karakter èn die van het andere hondje af.
    Met het binnen plassen wil hij inderdaad benadrukken dat het zijn huis is. Komt wel meer voor. Voor het moment zou ik inderdaad de oudste als hoger in rang houden, maar moest de natuur op een moment mijn mening doen herzien dan zet ik ze tijdelijk op de zelfde plaats. Honden maken met veel meer duidelijk dat ze zich hoger geplaatst voelen. Niet alleen door vechten of plassen. Reuen zijn niet stom. Ze gaan zich echt niet pertotal vechten uit het niets. Dat gebeurt als er veel te veel aan vooraf gegaan is dat niet in regel is met hoe het in de reuennatuur gaat. Als mensen gaan ingrijpen en verkeert gaan handelen dan kunnen ze wel wrok gaan koesteren jegens de gene van wie ze overtuigd zijn dat die lager zouden moeten staan als hun. Met alle gevolgen van dien. Een reu vecht niet om te doden, dat doen teven. Tenzij een reu geen andere uitweg meer ziet dan zijn rivaal op te ruimen. Dan gaat hij ervoor. Maar dat wil ook zeggen dat hij de natuurlijk alpha over de rivaal is en niet andersom zoals mensen het misschien graag zouden zien. Dat 2 volwassen reuen van het begin elkaar in de haren vliegen komt veel voor. Maar een pup bij een volwassen hond is geen probleem, indien de volwassen hond volledig wel is in zijn bovenkamer.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. snowdog
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    1.864
  2. Konijnenvrouwtje
    Reacties:
    0
    Weergaven:
    9.516