Nieuwe huisgenoot

Discussie in 'Katten' gestart door Naomie1981, 5 dec 2007.

1. Naomie1981

Lid geworden:
    26 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja nou deze kitten zit ook bij een gastgezin via het asiel. Zij zei ook dat hij begin januari rond de 11 weken zou zijn. Maar goed de moeder is nog bij de kittens aanwezig, vandaar dat ik het vraag. De andere kittens zijn ook nog niet besproken, dus wellicht dat het dan beter zou zijn dat hij daar nog iets langer zou blijven..

Liever niet natuurlijk, maar alles voor het katertje he? :grinning:

2. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij mag hij dan al weg. Als hij z'n eerste enting heeft gehad mag hij normaal gesproken weg. Maar met de moeder is het ook niet zo erg als hij nu weg gaat. Volgens mij is het juist beter als hij sneller weggaat want dan hecht hij zich niet zo snel aan z'n moeder.

3. ladypatries

Lid geworden:
    25 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een dotje zeg!! Ik heb 1 van mijn katten bij de moeder weg toen hij 10 weken oud was. Mijn andere kat was 6 weken toen ik hem opgehaald heb, deze is extra knuffelig en doet soms nog een poging aan mijn duim te sabbelen, ik denk dat hij iets te vroeg bij zijn moeder weggegaan is. Maar toen ik een kat nam was 6-8 weken normaal, wist niet dat het langer (geworden?!) is :smile:

Mijn katten hebben een hangmatding aan de verwarming in de kamer, helemaal in de winter brengen ze er veel tijd door. Er staat een mand en een grote krabpaal in de keuken en ze kunnen ook nog op een kast. Spelen met speeltjes doen ze eigenlijk niet, een enkele keer vinden ze iets als een slinger leuk, maar dat word weer opgegeten :wink: Gelukkig spelen ze wel veel met elkaar.

Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Heb je al een naam verzonnen?

4. Naomie1981

Lid geworden:
    26 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb echt zitten denken over een plaats voor de kattenbak, maar eigenlijk is ons huis een grote looproute.. En als ik hem op de gang zou zetten dan zit er een deur tussen. Maar goed, eerst maar eens eentje kopen en dan maar kijken waar het word.
    Ik heb rechthoekige gezien en een soort van 3-hoek.. Maakt het uit?

Ik denk dat hij Ties gaat heten. Ik vind het een leuke korte naam die goed bij hem past (denk ik) Daarbij past het leuk bij onze hond Teddy. Teddy en Ties, klinkt goed he? :sunglasses:

Een een krabpaal, kan het kwaad als ik die dicht bij de hondenmand zet? Of ligt dat aan de relatie die ze gaan krijgen?
    En krabmatjes, kun je die onbeperkt neerhangen of is het verstandig er niet zoveel te hebben?

5. Ailurophile

Lid geworden:
    2 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een ontzettend schattig katje! :smiley:

Als je het lastig vind nu al een plekje voor de kattenbak te bedenken kan je hem ook gewoon ergens neerzetten en kijken hoe het gaat. Als de kattenbak in een looproute staat betekent dit niet meteen dat het voor problemen zal zorgen, alleen zorgt het voor de kat natuurlijk wel voor wat meer rust als de kattenbak op een wat rustigere plek staat.

Je kan de krabpaal dicht bij de hondenmand zetten, vooral als ze het goed met elkaar kunnen vinden. Maar let er wel op dat het ook voor de hond wel fijn is als hij een plekje heeft waar hij rustig kan liggen. Dus dan zou ik toch de krabpaal ergens anders neerzetten.

6. Naomie1981

Lid geworden:
    26 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog eventjes wachten!!! Gelukkig zit de kerst en oud en nieuw ertussen en dan vliegen de dagen om! Begin volgend jaar gaan we spulletjes kopen! ik zie zoveel leuks!

7. Ailurophile

Lid geworden:
    2 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Kijk maar uit, je komt zo thuis met een hele lading leuke spulletjes, maak er maar alvast ruimte voor :grinning: :wink:

8. Naomie1981

Lid geworden:
    26 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de kitten is er hoor!
    Het gaat best goed, al wilde hij tot gisteravond niet echt eten. Nu hij vlees krijgt smikkeld hij de hele bak leeg! Blij van! Ik weet alleen niet of hij genoeg drinkt. Hij krijgt wel vocht binnen, ookomdat ik het vlees nu nog overgiet met water. Daar laat ik dan iets van in het bakje zondat hij dat ook opdrinkt.
    Is het normaal dat een kat niet zoveel drinkt?

En nog een vraagje over kattenspeeltjes: Liggen die bij jullie gewoon in de kamer? Ik haal ze nu vaak weg als ik even weg ben, maar weet eigenlijk niet of dat nodig is...

9. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Speeltjes waar je kitten makkelijk in kan stikken en makkelijk kan opeten, weghalen.
    De rest kun je wel laten liggen denk ik

10. Naomie1981

Lid geworden:
    26 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan heb ik nog een vraagje: als hij vervelend is wat kan ik dan het beste doen?
    Hij wil nog weleens bijten.. hij bijt niet door ofzo, maar hij neemt ook nog weleens mijn broek te grazen. Leuk is anders...

Is dit een kwestie van uittesten?
    Nu zet ik hem op de grond terwijl ik 'nee' zeg of ik loop weg.

11. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    En speelsheid
    Prima methode. Dat op de grond zetten en weglopen

12. Electrocute

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Weglopen is inderdaad een goed idee. Je kan hem ook gewoon een zacht tikje op z'n neusje of pootjes geven als hij bijt of z'n nagels in je zet en hem vervolgens streng toespreken. Houdt hij er dan mee op, beloon hem dan met een flinke knuffel. Dan leert hij waarschijnlijk vanzelf wat hij wel en niet moet doen :smile:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. I love Lucy
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    7.189
  2. dmitrya2e
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.034