muizen/ratten voeren aan slangen

Discussie in 'Stemmen' gestart door kellyD, 28 jul 2003.

?

muizen/ratten voeren aan slangen.....

1. dat is dierenmishandeling

116 stem(men)
    82,3%
  2. het is de natuur,dus het is niet anders.

16 stem(men)
    11,3%
  3. totaal geen moeite mee

5 stem(men)
    3,5%
  4. iets anders.leg a.u.b. uit

4 stem(men)
    2,8%
  5. dat is dierenmishandeling

116 stem(men)
    82,3%
  6. het is de natuur,dus het is niet anders.

16 stem(men)
    11,3%
  7. totaal geen moeite mee

5 stem(men)
    3,5%
  8. iets anders.leg a.u.b. uit

4 stem(men)
    2,8%
  1. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    OP school en stage geven we de slangen dode ratten enof muizen. Alleen de Boa's krijgen levende ratten. Ik zou alleen geen cavia's kunnen voeren gaat mij te ver maar ratten,muizen en hamsters geen problemen mee. Ik moet mijn vuurbuikpadden ook krekels voerendus ben het gewend.

2. Waffel

Lid geworden:
    27 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op voor iets anders gekozen want,
    je kan de dieren levend voeren aan je slangen wat in de natuur ook gebeurd, maar dat zijn meestal zieke dieren. Je kan het diertje het beste doden, dan leid hij minder pijn als hij word opgegeten. :wink:
    Het blijft natuurlijk de eigenaar die dit bepaald, maar bij ons op school worden de ratten en muizen ook eerst gedood.
    LET OP! Dit is MIJN mening, JIJ kan iets anders vinden!

3. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gestemd op 'totaal geen moeite mee'
    al zou ik zelf het dier eerst dood doen (daar heb ik ook geen moeite mee)

De honden krijgen hier ook konijnen. Bedoeling is dat ik die ook eerst dood die, maar de reu vangt er wel eens een wilde en de pups vorig jaar waren in het konijnenhok geraakt en hebben zich toen ook geamuseerd :blush:

4. Thoran!

Lid geworden:
    26 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

ik ben het met Wilma eens. Slangen vind ik prachtige beesten, maar in het wild.
    Muizen e.d. worden ervoor gekweekt op als voedseldier te dienen, en niet in de beste omstandigheden! Een slang in het wild vangt een muis o.i.d. maar zo'n beest heeft in ieder geval een goed leven gehad.
    Ik ben ook niet voor het voeren van krekels, dit is hetzelfde als met een muis. Toch denk ik dat een krekel minder besef heeft dan een muis..
    Vroeger leek het me geweldig om een slang te hebben, maar daar ben ik helemaal overheen!

Groetjes Zoë

5. Esmee1993

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard is het de natuur, en uiteraard moeten de slangen ook eten, maar ik vind het vreselijk, ik ben er ook zwaar op tegen. Mijn mening is dat het houden van slangen gewoon verboden moet worden.

6. moemoh

Lid geworden:
    17 mrt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het er wel mee eens dat het eten van levende dieren de natuur is voor slangen, maar in een terrarium maken ze weinig kans om te ontsnappen - de prooidieren dus. Ik vind het naar en ben blij dat ik het niet hoef te doen. Mishandeling vind ik het niet echt, zou het meer mishandeling vinden als de slang geen eten kreeg. En wat het muizen niet, krekels wel dilemma, dat is iets raars, ook bij mij: ik eet geen vlees, maar wel vis, daar heb ik minder moeite mee. En muggen sla ik met plezier dood als ze me hinderen en teken verdwijnen bij mij de vijver in waar de zonnebaarzen ze eten, en daar heb ik al helemaal geen problemen mee. Het is dus nogal oneerlijk van me, en dat weet ik ook ....

7. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hihi, ik kan me helemaal bij je voegen Moemoh!
    Ik ben wat dat betreft ook zo.

8. ChicaZoë

Lid geworden:
    18 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Dieren die andere dieren eten(behalve insecten) horen eigenlijk in de natuur thuis.
    In de natuur gebeurd dat ook.

9. Smileycat

Lid geworden:
    18 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch voor mishandeling gekozen.
    Eigenlijk is het wel de natuur, maar ik zou het nooit kunnen om een levend dier te vermoorden. Wie weet lijdt hij wel veel pijn? Ik moet er niet aan denken...

Ik vind het kortom gezegd gewoon vreselijk, vandaar.
    Toch ben ik het er wel mee eens dat het de natuur is!

10. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Dan ben je zeker zelf ook vegetarier? :notes:

11. PerryV

Lid geworden:
    13 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    slangen zijn geen dieren om in hokjes te houden, dus als je een muisje koopt en hem vervolgens aan een slang ten prooi laat vallen om hem in een hokje te zetten met een slang zonder enige uitweg dan ben je vrij laf (sommige zullen zich aangesproken voelen)

je kan wel zeggen dat het de natuur is maar laat die beesten dan ook in de natuur, laat de slang rustig op het muisje jagen, niet in een hok zetten met een slang erin, de muis kan geen kant op en de laatste seconden van zijn leventje staat ie doods angsten uit.

slangen zijn nu eenmaal geen huisdieren, ze horen in de vrije natuur, in de tropisch regenwouden.
    een huisdier is een diertje om te vertroetelen niet zon groot lang beest die als je evn niet uitkijkt jouw opvreet.

wil je je slang voeren voer dan gewoon jezelf wel zo eerlijk...

12. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg niet dat het de natuur is...Want het heeft niks meer met de natuur te maken, zoals veel van onze dieren niks meer met de natuur te maken hebben. Maar je kan wel een heel mooi stukje biotoop na bouwen bij sommige terra's en paludaria's en aqua's.. Ik zal ook nooit een muisje bij de slang in de kooi doen, als ze gewoon dood eten.. Ik zal altijd de dood voeren... Nu heb ik geen slang meer. Maar mijn fretjes krijgen ook gewoon muizen, kuikens en dergelijke.. Het zijn tenslotte vleeseters en het is gewoon goed voor ze..

Je kan zeggen dat slangen geen huisdieren zijn, dat zijn vogels, hamsters, ratten, muizen, noem maar op, dan ook niet, want die stop je ook in een hokje..

Daar zijn de meningen nou eenmaal over verdeeld.. En dan moet je iedereen gewoon in zijn waarde laten. =D>

Honden en katten horen ook gewoon vlees te krijgen. Maar wij stoppen er brokken in, met allerlei slechte voedingsstoffen erin, omdat wij het zo vies vinden om zelf vlees te voeren.. gelukkig zijn er al heel veel mensen om.. Het zijn tenslotte gewoon vleeseters..

Ik heb in de dierenparken waar ik gewerkt heb, veel met roofdieren gewerkt en ja dan moet je soms prooidieren voeren en dat kan van alles zijn...

Ik vind het bijvoorbeeld tegenstrijdig, als je het zielig vind om prooidieren te voeren, maar zelf wel vlees eet... :notes:

13. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van mening dat dieren alle voedingsstoffen die ze nodig hebben ook moeten krijgen.
    Muis of geen muis een dier moet eten!

14. dierenhuisPluk

Lid geworden:
    2 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niks natuurlijk.
    Ik ben een felle tegenstander ervan om dieren te houden puur voor mensenlijk vermaak.
    Vandaar uit ben ik voorstander alle dieren die er nu zijn te herplaatsen maar niet meer nieuwe dieren aan te maken.(anti fok door mensen in gevangenschap of wildvang)

Een slang moet zeker eten maar in het wild is een dier onverwachts gepakt en dood.
    In gevangenschap leven de meeste voeder dieren een slecht leven waarna ze verplicht hun dood in de ogen moeten aan kijken, niet bepaald een prettig einde.
    In het wild zou het prooidier trouwens 50% kans hebben op ontsnapping gezien jagers als slangen niet elke keer een prooi kunnen vangen als ze niet "ongezien" bleven.
    Dit is in mijn ogen dan ook leedvermaak dat mensen het facineerd om een dier doodsangsten te zien uiten in een kooi.

Naast het leed van de voeder dieren zit er ook een duistere kant aan de reptielhouderij, zowel de wildvang als de kweek.

Ik begrijp dat slangen mooie dieren zijn, vind ik zelf ook maar als je ze echt mooi en leuk vind laat je ze in hun waarde en stop je ze niet in een kooitje.
    Slangen in het wild bewonderen is veel leuker/ mooier en kleeft geen dierenleed aan.

Voor het geval dat: ik heb ervaring, ik heb dieren moeten verzorgen, de nodige stages en opleidingen gehad,behalve met reptielen in gevangenschap ook ervaring met hen in het wild wat ik veel mooier vond, eet zelf geen vlees maar veganistisch en zal zelf nooit een dier fokken of kopen met doeleinde gevangenschap, hier worden alleen dieren die niet meer kunnen worden uitgezet gehouden en herplaatst met de nodige educatie.

Los van dit onderwerp specifiek, veel mensen maken onderscheid in dieren, het ene dier is wel zielig de ander niet, vaak alleen maar omdat men dat ene dier ooit geaait heeft en lief gehad en de ander niet.
    Wat als elk mens nu met elk dier eens contact gehad zou hebben? Gewoon eens lekker de natuur in, hadden we dan niet zo bloedlustig geweest? vraag me het soms wel af, het onderscheid op voorkeur, specimisme.

15. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Jij maakt ook onderscheid. Waarom mogen knaagdieren of konijnen wel in een hokje gestopt worden.

Daarbij hebben mijn muizen nooit een slecht leven gehad als voedseldier. Een reden dat ik m'n eigen voedseldieren fokte, zodat ik wist dat ze een goed en gezond leven hebben gehad.
    Ik had m'n muizen als huisdier, fokdier en voedseldier. En hebben altijd ruim gehuisvest gezeten en kregen de beste voeding en super inrichtingen qua verblijf. En vele mensen die ik ken pakken het op de goede manier aan. Helaas zijn er overal in de wereld mensen die het verpesten.
    Maar je natuurlijk moet niet alle reptielenhouders over een kam scheren.

Ik heb dan geen slang meer. Maar als een dier een kooi ruim verblijf heeft en goede verzorging krijgt zie ik geen probleem. want dan zou je heel veel dieren moeten verbieden.

16. designdragons

Lid geworden:
    28 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    +1 nonsy, ook ik kweek mijn eigen ratten voor de slang, en mijn ratten hebben een mooie grote voliere en alles wat hun hartje begeert.
    ook haal ik steeds meer mensen over in de reptielen wereld om ook van ratten te gaan houden en er zijn er steeds meer die ook overstag gaan en zelf verantwoord gaan kweken in plaats van diepvries broodfok te kopen.

17. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Re:

Ik ben tegen wildvang, nakweek zie ik niet anders als ieder ander dier wat je in gevangenschap kan houden, mits in de juiste omstandigheden natuurlijk.
    Maar dat is met ieder ander dier net zo

Je geeft nu eigenlijk voederdieren ( muizen en ratten) te veel menselijke gevoelens, dit zijn prooidieren, die bestaan bovenal om deze reden.
    Vandaar dat ze ook zo veel en snel fokken.
    Het is geen leedvermaak, net zo min als de gehaktbal op mijn bord en de kip in het voer van de katten leedvermaak is, het is een noodzakelijk kwaad.
    In het wild ontkomt overigens maar 90% een aanval van een slang, zeker geen 50%

En die duistere kant is bij kweek?

Je zou je beter druk kunnen maken om al die konijntjes die alleen in een hokje zitten, dat is namelijk nr. 1 op de lijst van dierenmishandelijk in Nederland.
    een slang in goede omstandigheden thuis houden is geen dierenleed, een slang heeft geen menselijke gevoelens en droomt niet van de weide buitenwereld.
    Als een slang zijn 3 basisbehoeftes heeft ( voedsel, warmte,beschutting) is een slang "gelukkig"

Dat is jouw keuze, maar je bent niet alwetend, jouw regel is geen wet.
    Dat jij zo wil leven is jouw keuze en dat respecteer ik
    Respecteer op zijn minst de keuze van ander zonder er allerlei onzin bij te halen om je gelijk te halen.

Mensen zijn gewoon egoistisch, de meerderheid tenminste, jagers hebben ook contact met de dieren waar ze op jagen, dat stopt hun ook niet.

18. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Re:

Helemaal mee eens, hier ging het hetzelfde.

19. deb&co

Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

het dood maken van de beestjes kost idd meer moeite en pijn, dan de slang en of baardagaam het zelf levend op eet. en ik vindt ook belangrijk dat het beestje een beetje van het jacht istinct nog mee krijgt.
    en idd je staat er bij en let erop dat er geen rare dingen gebeuren.gr deb & co

20. Hylke

Lid geworden:
    7 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je toch altijd moet proberen dood te voeren, vaak lukt dit wel :smile: Ik heb zelf ratjes en heb geen probleem met (dood) voeren, en dat als je de dieren zelf kweekt ze een mooi leven gehad hebben :smile: Sowieso kan het dier de slang in kwestie ook verwonden, dus voor zover het kan lijkt dood voeren mij voor beide kanten het beste :smile:

Edit: over bevroren/dood voer aankopen, is moeilijker natuurlijk. Zover mogelijk lijkt mij dan het fijnste dat je zelf je dieren kweekt. Door te strekken zijn de dieren op 123 dood, hebben ze geen zeer, en weet je tenminste dat ze zelf ook gezond zijn :smile:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. animalfriend
    Reacties:
    52
    Weergaven:
    4.340

Deel Deze Pagina