Moeten Guppen echt zoveel voer ?

Discussie in 'Vissen' gestart door SANEX, 4 jun 2005.

1. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Sinds een poosje ben ik in het bezit van een heel leger guppen :smiley: (22 om precies te zijn )
    3 grote vrouwtjes, wat middelmaatjes waaronder 1 man, en een heleboel kleintjes.
    Nou staat er op de potjes guppenvoer dat ze meerdere malen per dag zoveel voer moeten hebben dat ze in een paar minuten opkunnen.
    Naar mijn idee blijf ik dan de hele dag voeren,ze krijgen bij maar 1 keer per dag voer, s'avonds.
    Ik heb vroeger ook guppen gehad en voerde toen geloof ik nog minder dan 1 keer per dag, maar zeker niet vaker. De goudvissen in de vijver voer ik maar 1 keer per week met deze temperaturen, in de winter nauwelijks tot helemaal niet.
    Nou vraag ik me af of het waar is dat guppen meerdere malen per dag voer moeten hebben, en zoja waarom? Of dat het niet erg is dat ik maar 1 keer per dag voer...

2. Draakje

Lid geworden:
    27 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Welnee dat is helemaal niet nodig. Deed ik nooit bij mijn vissen. Vissen hebben helemaal niet zo veel voer nodig hoor. Ze kunnen beter juist af en toe een dagje overslaan zodat je zeker weet dat je niet te veel geeft. Je geeft eerder te veel dat te weinig! Anders kunnen ze altijd nog restjes van de bodem enzo eten, gaat dat ook weer op :smiley:

3. karel

karel Dierenfanaat

Lid geworden:
    16 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij krijgen ze 1 keer per dag voer, zo veel dat ze het binnen een minuut op kunnen krijgen.

Het beste is wel dat je 1 dag per week het voeren over slaat.

Marloes

4. boudica

Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    doe precies hetzelfde maar als ik zie dat er op de bodem nog wat ligt dan geef ik de volgende dag eigenlijk (meestal) niets meer (sla dus een dagje over)

5. sabine

Lid geworden:
    23 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geef ze ook om de dag.
    nu even elke dag omdat ik een paar zwangere dames ertussen heb.

6. SANEX

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh nou mooizo, ik vond het al erg vreemd. Vraag me af waarom ze zoveel adviseren ?

7. karel

karel Dierenfanaat

Lid geworden:
    16 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat wij het ook lekker vinden om 3 keer per dag te eten, denk ik. Weet het anders ook niet.

Marloes

8. leonoor

Lid geworden:
    17 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    1
    sommige vissoorten stoppen vanzelf met eten als ze al genoeg hebben gegeten. als je meerdere keren per dag voert, eten de vissen alles op en kan het voer niet ergens in een plant blijven haken om te schimmelen.

9. Elisa<3

Lid geworden:
    29 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef mijn guppen altijd om de dag voer zodat ze niet te dik worden

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Aha! Maar zo gaan ze wèl achter babyguppen jagen omdat ze honger hebben. :wink:

11. Claudia36

Lid geworden:
    23 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Om de dag is best goed hoor, anders gaan vissen zich dood eten...

12. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Niet waar. Niet als je ze voldoende voer geeft. Je mot ze niet dagelijks overvoeren. Ook niet als je dat maar om de dag doet.

13. Claudia36

Lid geworden:
    23 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Om de dag is wél goed... Je moet ze gewoon niet teveel geven.
    Een vis kan zich zeker wel dood eten hoor! :eyes:

14. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Echt? Dat wist ik niet :notes:

Om de dag is NIET het natuurlijk voedingspatroon van vissen. (Dat zie je dus bij visjes in het wild. En ja, ook guppies leven in het wild en die eten dus elke dag :mute: )

Dus==>
    Maar elke dag eten geven is dus het natuurlijkste, zeker bij levenbarende als ze gemengd zitten aangezien ze dan constant jongen hebben. 1 dag vasten per week stimuleerd dan weer om het darmstelsel goed te ledigen. Maar om de dag haalt voor de vis helemaal niks uit.

15. josta

Lid geworden:
    6 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik geef mijn guppen meestal elke dag voer, maar heb er niet echt regelmaat in, sla ook wel eens een dag over,ook laat ik soms wel eens bewust een dag het licht uit, vinden ze ook wel fijn en ik mag best zeggen dat ik mooie en gezonde guppen heb :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. KimberleyDeJong
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    3.126
  2. Fluitketel
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    3.710