Mijn konijn is 8 jaar oud, oudste konijn hier?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door DaisyKristy, 9 apr 2015.

1. DaisyKristy

DaisyKristy Snuffelaar

Lid geworden:
    3 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    4
    hoi allemaal. Mijn naam is leonie en ik heb een dwergkonijn. Het is een vrouwtjeskonijn en ze heet Daisy, Ik heb haar al 8 jaar. Ze is een hele lieve konijn met een mooie vacht. Ze is zo kieskeurig met eten dat ze het lekkerste eruit haalt en daarvoor zelf de hele bak door de kooi trekt. Is dit herkenbaar? Door met haar bezig te zijn geeft mij rust. Ervaren anderen met konijnen dit ook? Hebben jullie misschien nog tips zodat ik nog lang van haar kan genieten? Hoe houden jullie je konijn gezond? Ik kijk uit naar jullie reacties. Groetjes Leonie.

Konijnenvrouwtje vindt dit leuk.
  2. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    kieskeurig met eten is niet heel vreemd, vandaar dat het belangrijk is om er op te letten dat ze alles binnen krijgen wat ze moeten binnen krijgen, dus een brok waarin alle belangrijke dingen zitten is misschien een goed idee, maar je konijn is al acht, dus dat gaat wel goed. Ja, het is heel herkenbaar dat ze eerst voor het lekkere gaan. Och, genoeg hooi, daty is wel belangrijk.
    Bezig zijn met haar brengt niet alleen rust maar ook sociaal gedrag, konijnen zijn eigenlijk groepsdieren, dus een konijntje houden is eigenlijk best wel lastig voor je nijntje, ze zijn liever met zijn tweetjes. Maar niet ieder konijn vind ieder ander konijn leuk, eigenlijk net als bij mensen. Verder is het koppelen van konijnen iets belangrijks wat je het beste rustig aan kan doen, en eigenlijk pas nadat zowel het mannetje als het vrouwtje gecastreerd is. Maar konijnen vinden het leuk om aandacht te krijgen en geven, dit kan je bijvoorbeeld ook geven door spelletjes te spelen of een beetje te trainen. Mag ze bij jouw door heel de woon kamer rennen? zo ja, probeer haar met een brokje dat ze lekker vind van de ene kant naar de andere kant van de kamer te komen.

Persoonlijk, we houden onze nijntjes gezond met veel beweging, veel aandacht, brokjes, gras en hooi en de dierenarts ;-)

DaisyKristy en Konijnenvrouwtje vinden dit leuk.
  3. Konijnenvrouwtje

Konijnenvrouwtje Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    Ik heb een konijn gaat die 10 jaar geworden was hij is oude dom overleden dat was konijn jan

4. eLVe

eLVe Speurneus

Lid geworden:
    11 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een konijn van 12 en 13 gehad. Toen de ene dood ging, ging de andere niet lang daarna dood. Ze waren enorm aan elkaar gehecht..

DaisyKristy vindt dit leuk.
  5. Konijnenvrouwtje

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
  6. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    dit gebeurt niet altijd, maar als je tweede konijntje inderdaad minder actief wordt, dan kan dit liefdes verdriet zijn, een goede oplossing is om je nijntje dan te koppelen aan een nieuw maatje

7. Konijnenvrouwtje

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    Dat heb ik al gedaan Stefan met jasmin / witje met Tamara
    Maar witje was plotseling inslapen en Tamara heb ik gekoppeld aan binky
    En gaat super goed met ze

DaisyKristy vindt dit leuk.
  8. Modwain

Modwain Speurneus

Lid geworden:
    27 apr 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    gelukkig maar

9. DaisyKristy

DaisyKristy Snuffelaar

Lid geworden:
    3 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoi dank jullie voor de leuke berichtjes. De tips ga ik zeker uitproberen en ik kom daar op terug hoe het gegaan is. Met het brokje proberen dat ze door de kamer loopt ga ik zeker uitproberen. Op welke andere manieren spelen jullie met jullie konijnen? Groetjes Leonie en Daisy.

10. DaisyKristy

DaisyKristy Snuffelaar

Lid geworden:
    3 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    4
    [

.
    Fijn dat ze zo oud zijn geworden, wat voor soort ras waren ze? Heb je daarna nog konijnen genomen?

11. Michel1983

Michel1983 Nieuw Lid

Lid geworden:
    8 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    2
    Ons konijn is afgelopen jaar overleden, erg sneu. Ze was 7 jaar en zo kwiek als ze maar zijn kon.
    Ze liep altijd los. Erwas wel een kooi waar ze in sliep, maar verder kon ze overal komen, ook buiten.

Ze kwam ineens krijsend en met haar pootje trekkend uit de struiken en viel toen neer. We vermoeden nog altijd dat een kat haar heeft aangevallen. Het is jaren goed gegaan, kun je zien wat een paar minuten niet opletten kan doen.

12. Konijnenvrouwtje

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    Eerste plaats mooie website
    En tweede je konijn kan een hart aanval gaat hebben

13. Konijnenvrouwtje

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    Mijn konijn witje was 5 jaar geworden en hij was enig ziek moest hij in slapen :rabbit:

14. DaisyKristy

DaisyKristy Snuffelaar

Lid geworden:
    3 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    4
    triest en heel sneu wat er is gebeurd. sterkte ermee.

15. DaisyKristy

DaisyKristy Snuffelaar

Lid geworden:
    3 apr 2015
    Leuk Bevonden:
    4
    triest en heel sneu wat er is gebeurd. ze heeft een goed leven bij jullie gehad. sterkte zo iets vergeet je nooit.

Laden...

Deel Deze Pagina