Mijn kater mastrubeert

Discussie in 'Katten' gestart door Nyana, 31 okt 2006.

1. Nyana

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar in 2005 hebben wij een kater geadopteerd uit het asiel.

Hij is al 4 jaar en al meer dan een jaar gecastreerd.

Sinds kort heb ik ontdekt dat hij mastrubeert.

nee niet zoals mensen...als hij mastrubeert gaat hij op iets opzitten...en begint hij te kneden met zijn voorpootjes en zie je zijn heupen rillen.

Op zicht lijkt dit normaal...zoals iedere andere kat die voor het slapen gaan gezellig ligt te kneden in het deken...

Tot je natuurlijk hem onverwacht opneemt en ziet dat zijn penisje uitsteekt.
    Vroeger deed hij dit alleen in zijn mandje.

Met alle geurtjes vandien.

Sinds kort doet hij dit nu op alles.

Als ik het bed niet strak opvouw...mastrubeert hij op de lakens.
    Als ik mijn jas laat liggen op het bed...doet hij het op mijn jas.
    Als ik een trui laat liggen in de zetel doet hij het op die trui.
    Als ik een lakentje in de zetel laat liggen doet hij het op dat laken.
    Als de kussen in de zetel te plat liggen dan doet hij het op de kussen.

Ik vind dit erg vervelend....gewoon het gedacht dat hij met zijn penisje tegen onze spullen zit te schuren...+ de geurtjes = gewoon VIES

Ik weet nie waarom hij dit doet...hij is tans gecastreerd.
    Ik heb dit gedrag ook nooit beloond...hij doet dit op momenten dat wij 5sec niet opletten.

Als hij merkt dat wij gemerkt hebben dat hij aan het mastruberen is dan loopt hij gauw weg en steekt hij zich weg onder het bed...omdat hij ook wel weet dat dit fout is...maar toch doet hij het.

Hoe kan ik dit nu afleren of voorkomen?

2. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk niet dat je dit af kunt leren. Waarschijnlijk is hij z'n sexdrift niet helemaal kwijt en moet hij het op de een of andere manier stillen. Afleren zou misschien deels kunnen, maar dan moet je hem straffen voor iets wat eigenlijk heel erg natuurlijk is voor zowel mens als dier. Ik weet niet in hoeverre dit frustratie of stress bij de kat op zal leveren, dan ben je straks nog verder van huis. We hebben allemaal onze behoeftes toch? :wink:

Onze gecastreerde kater van 9 doet dit ook op z'n dekentje in zijn mand. Op dezelfde manier zoals jij zegt. Dat dekentje gaat gewoon in de was en dan is er niets aan de hand. Jassen e.d. doet hij gelukkig niets mee.

Is het misschien een idee om een knuffel of een dekentje beschikbaar te stellen aan je kater? Zodat hij z'n drift er een beetje kwijt op kan? Wanneer hij bezig is op jouw jas of trui zou je hem kunnen verplaatsen naar het dekentje dat hij wel vies mag maken.

Voor de rest denk ik dat je vooral op moet letten met het neerleggen van je spullen. Hang je jas op de kapstok of leg het ergens hoog neer waar de kat er niet bijkan. Misschien even wat lastig in het begin maar daar word je snel genoeg handig in :wink:

Hopelijk heeft iemand anders nog een tip voor je, succes ermee!

3. pex

pex

Lid geworden:
    26 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn kater doet dat ook, ik vrees dat je dit echt niet meer kan afleren hoor. Ik vind persoonlijk dat dat niet echt stinkt, maar ja dat kan waarschijnlijk verschillen he:smile:

Beste dat je kan doen is hem een speciaal dekentje of zo geven voor hem alleen dat hij kan gebruiken om 'zijn ding op te doen'.

4. Nyana

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja hij heeft een mandje...maar de laatste tijd prefereert hij liever dingen waarop hij het niet mag doen.

Ik moet mijn lakens en kussen iedere morgent van mijn bed halen en wegsteken.

Gisteren avond heeft hij het gedaan op mijn vriend zijn werktrui.

Mijn vriend word het een beetje moe...

Hij denkt erover om hem weg te doen naar het asiel als hij zo blijft door doen.

Want alles met een beetje vorm in wegsteken is geen doen...we moeten alles wegsteken.

Moest hij het alleen op zijn mandje doen dan zou ik dit niet erg vinden...
    Maar hij doet het liever op dingen waarop hij het niet mag doen.

Wij hadden thuis ook een kater....maar die deed dat nooit.
    Mijn zus heeft ook 3 katers gehad en die katers deden dat ook niet.

Dit is de eerste keer dat ik zie dat een kater dit doet.

Der moet een manier zijn...
    Mijn vriend ziet het echt niet meer zitten , ik heb'm hoop gegeven door te zeggen 'we kunnen dit waarschijnlijk wel afleren'.

5. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoop ik dat je vriend nooit kinderen wilt, dan moet je ook echt alles wegsteken.

Maar je kan het proberen met een plantenspuit, dat elke keer als hij begint op een plek waar jullie het niet willen hebben hem natspuiten met een plantenspuit.
    Zou hem alleen wel een plekje laten houden waar het wel mag, bijvoorbeeld de mand.

6. pex

pex

Lid geworden:
    26 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Anders eens langsgaan bij de dierenarts, misschien heeft die een oplossing?

7. Nyana

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    't ziet er nie goed uit.

Gisteren heeft hij gemastrubeert op mijn vriend zijn werktrui...en ik denk dat dat de druppel zal geweest zijn bij mijn vriend.

't is nie alleen mastruberen...hij krabt ook graag aan dingen waaraan hij niet mag krabben...de zetels , de stoelen , de lederen bureau stoelen....
    Ondanks dat hij zo een mastadont van een krappaal heeft.

En ook weer dezelfde manier...hij weet dat het niet mag , als hij merkt da je't opgemerkt hebt , loopt hij gauw weg.

8. Nyana

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja de truc van de planten spuit heb'k al geprobeert...

Tegen dat één van ons rechtstaat is hij al lang weg.

Hij weet dat het fout is...en als hij ziet dat wij het gezien hebben , dan loopt hij gauw weg.

De manier waarop hij weg loopt zou je denken dat hij denkt dat wij dit leuk vinden en achter hem lopen om te spelen met hem.

9. Aimee

Lid geworden:
    1 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    :wink: ik kan me voorstellen dat je dit erg vervelend vind,
    maar dat soort dingen horen er nu eenmaal bij!
    Ik zou het heel erg vinden als de kater wegmoet, omdat jullie niet goed stilgestaan hebben bij de gevolgen van het hebben van een kater :pensive:
    Ik heb zelf 2 katten en ja, soms dan halen ze het bloed onder mn nagels vandaan met hun achterlijke fratsen, mn huis lijkt soms wel een apenkooi :confused: maar juist die fratsen, hoe vervelend soms ook,
    maakt weer dat ik ze kan waarderen.
    Daarnaast hebben wij voor het diertje gekozen, zij hebben niet ons gekozen.
    Ik persoonlijk vind dat je dan ook je verantwoording moet nemen tov de kat.
    Katten kan je best dingen aan of afleren, maar je kan ze niet conditioneren,
    en ik persoonlijk vind ook niet dat dat zou mogen.
    Katten zijn eigenaardige beestjes met hun eigen (ondeugende)karaktertjes,dat maakt ze juist zo leuk!
    Mijn bank is naar de gallemiezen, tafelpoten worden als `beeldhouwen met nagels project` beschouwd, ze piesen schuin omhoog in de kattebak waardoor t 1 groot druipzooitje is als ik de kap eraf haal,
    mn beschimmelde vloer kan ik wegdoen omdat ze graag met het waterbakje hockeyen :laughing:
    Ja ik kan er soms furieus om worden, en tóch verwarmen ze mn hart weer: dát zijn mijn kinders :cupid:
    Denk er nog eens over na samen met je vriend en probeer t materiele wat minder belangrijk te vinden, het zijn maar spullen :wink:

Groetjes Aimee

10. -margriet-

Lid geworden:
    5 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen :smiley:

Ik heb het ook nog niet eerder meegemaakt van een kat ... maar het zou natuurlijk zomaar kunnen! Pobeer eens een tijdje dat hij een kamertje (badkamer?) voor zichzelf heeft, waar alleen zijn mandje staat. Hij móet daar dan van gebruik maken. Misschien helpt dat? (ps: niet langdurig opsluiten ofzo natuurlijk!)

Daarnaast zou ik al het andere uitsluiten via een bezoekje aan de DA... misschien zijn er ook andere problemen loos? Blaas, nier, plasproblemen ofzo

Als laatste: een kat is nooit een voorbeeld of modelkat: Net als kinderen halen ze écht af en toe het bloed onder je nagels weg! je kunt proberen iets te leren of af te leren. Maar lukt dat niet? Tja....... Geniet dan van alles waar je wél plezier van hebt! met je kat: knuffelen, mriauwen, spelen...
    Het is een eigen persoonlijkheid!

Zoals mijn lief al zegt: je mag van mij de auto aan gort rijden, zolang je er zelf nog maar heel uitstapt! Het is en blijft blik! :smiley:

Sterkte!

11. Jiskefet

Jiskefet Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken diverse katten die dit doen, vooral Brits kortharen schijnen nogal vaak masturbatie-trekjes te hebben. Geef hem een speciale lap, en zorg dat die goed naar jullie ruikt, een oude trui, of een speciaal kussentje, waar jij een paar uur op gezeten hebt, of dat je een poosje onder je kleding op je blote buik hebt gedragen.
    Zorg bij voorkeur dat het naar jullie allebei ruikt, want katten zijn dol op dingen die naar hun mensen ruiken.

Onze Steffie is gek op een teddybeer waar wij nog wel eens mee zitten te kroelen, die trappelt ze helemaal aan gort, en Ricky staat heel enthousiast te pompen op onze dekbedden. Tja, ons geurtje, he???

12. mszwan

Lid geworden:
    9 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh jee, ik krijg lichtelijk last van stress als ik die verhalen van hitsige katers hoor, haha. Ik heb zelf 2 katertjes van bijna 7 maanden. Hoop dat zij dat niet gaan krijgen! Succes.

13. Cess

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of het bij je kater misschien iets 'psychisch' is? Omdat je ook zegt dat hij aan van alles krabt. Misschien heeft hij wel een bepaalde gedragsstoornis waar een dierenpsycholoog hem vanaf kan helpen. Misschien toch eens overleggen met je dierenarts of hij je verder kan helpen/doorverwijzen?

14. Grietje

Lid geworden:
    28 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn kater komt ook uit het asiel en is 1j en 6 maand oud. een paar weken geleden is hij gecastreerd, maar ik heb hem dat nog nooit weten doen. niet ervoor niet erna... zal misschien een beetje van de aardvan het beestje afhangen.
    of misschien heeft jou kater idd een klein gedragsprobleempje...
    ik hoop dat het opgelost geraakt...

Grietjes

Griet

15. Liddia_Lavinna

Lid geworden:
    26 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien een vreemd idee, maar misschien ken je iemand met een poes? Als deze krols is dan kan je jouw kater erop loslaten, omdat hij gecastreerd is heeft het compleet geen nut, maar misschien geeft het hem zoveel meer voldoening dan op jullie spullen dat hij het dan een poos niet meer doet? Waarschijnlijk werkt het niet hahaha, maarja je weet maar nooit. Zelf ben ik wel van de mening dat je nooit met je vriend een kind moet krijgen. Die doen heel wat meer dan wat dekens en jassen vies maken...
    Misschien toch maar even bij de DA kijken, of gewoon ermee leven

16. Fjor

Lid geworden:
    12 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of je kat wel goed genoeg gecastreerd is? Ik heb dit gedrag namelijk nog nooit bij een gecastreerde kater gezien. Misschien zit er nog een testikel in z'n buik die nooit ingedaald is ofzo?

Groetjes,
    Fjor.

17. aphro_ruled

Lid geworden:
    3 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, ik heb anders wel een kat die aardig geconditioneerd is, (zitten, pootjes geven, blijven, hi-five, op achterpoten staan, komen als je roept)

En ik wist niet dat katers (al dan niet gecastreerd) zo'n drift kon hebben, zo zie je maar, je leert elke dag iets bij.

18. Zaniematsu

Lid geworden:
    13 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo....
    Zo te horen zou je kater wel eens een gedragsprobleem kunnen hebben.
    Om een medische oorzaak uit te sluiten is het verstandig hem eerst te laten onderzoeken door een dierenarts. Mocht hij niets mankeren zou ik een goede gedragstherapeut in de arm nemen. Deze komt bij je thuis nadat je een hele uitgebreide vragenlijst hebt beantwoord, dan observeerd deze je kat en alles rond om hem heen. De hele situatie wordt grondig bekeken en doorgenomen. Aan de hand van jullie persoonlijke situatie krijg je adviezen die je samen met de andere huisgenoten moet uitvoeren. Je zult zien dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn als je met een goede gedragstherapeut aan de slag gaat. Je kater lijkt zich nu niet lekker te voelen. Dit kan vele oorzaken hebben. Per kat ligt dit verschillend, daarom is een goede therapeut zo belangrijk die jullie persoonlijke situatie helemaal uitzoekt. Je vertelde dat jullie kater uit het asiel komt. Weet je wat van zijn achtergrond? Een grote mogelijkheid van gedragsproblemen is als de kittens te jong bij de moeder vandaan gehaald worden.
    Veel succes!! Ik zou hem zeer zéker niet weg doen!
    Groetjes Linda

ps en katten kan je zeer zeker wel conditioneren. Mijn katten komen als ik ze roep, ze zitten als ik dat vraag, ze geven een pootje als ik dat vraag, ze springen en draaien een rondje, dit allemaal is aan te leren.
    Wie denkt er nog dat een kat niet te conditioneren is?

19. Kat op de divan

Lid geworden:
    16 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn kater masturbeert

Zelfbelonend gedrag is altijd moeilijk op te lossen.
    Straffen helpot m.i. niet, want hij doet het dan gewoon als je er niet bij bent.
    Probeer hem af te leiden als je er wel bij bent, als je vermoed dat hij het gaat doen, ga dan spelen.
    Zorg dat hij zich niet verveelt door veel afleiding te geven!
    Hoie meer tijd hij met iest anders bezig is, hoe minder tijd er over blijft om te masturberen.
    Misschien kunnen hormonen nog iets doen, vraag dat na bij de dierenarts.
    Maar daar zitten altijd nadelen (bijwerkingen) aan, dus bedenk dat wel. Je kunt dat niet langere tijd blijven geven, maar misschien net lang genoeg om het gedrag te doorbreken. Ik zou dit alleen aanraden als er geen andere optie meer is dan inslapen of wegdoen.

Anita Legue
    Kattengedragstherapeute
    spam!inks kan je kwijt in je onderschrift, de linkensectie of in je profiel.

Laden...

Deel Deze Pagina