mijn hamster snuffelt aan m'n vingers + hamd

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door mahocan27, 5 mei 2012.

1. mahocan27

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoii allemaal

Ik heb al 'n week of 2 een goudhamster waar ik heel blij mee ben al had ik liever een rat.
    Maar mijn hamster ruikt telkens aan mijn vingers hand als ik mijn hand in zijn kooi doe als ik 'm openmaak wilt hij mijn hand ook ruiken. Als ik hem in handen heb gaat hij ook heel de tijd aan me ruiken en ik ben 'n keer door mijn hamster gebeten dus ben ik een beetje bang dat hij 't weer doet maar ik snap niet waarom hij aan mijn hand snuffelt.
    Als iemand 't weet kan je dan zo snel mogelijk reageren :ok:

Alfast heel erg bedankt groetjes M-Can :grinning:

2. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    heb je je ingelezen over hamsters?
    Waarschijnlijk bijt hij jou omdat hij niet gestoord wil worden. Het zijn wel nachtdieren.

3. mahocan27

Lid geworden:
    5 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik weet dat 't nacht dieren zijn maar ze doet ook zo als ze gewoonn wakker is

4. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik zou ook goed kijken als er ineens iets in mijn huis kwam. Hamster onderzoeken het nu eenmaal door te ruiken. :wink:

5. Paardengek1995

Lid geworden:
    10 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ze bijten vaak alleen wanneer je iets lekkers in je hand hebt gehad bijvoorbeeld een koekje of zo maar als die uitzichzelf op je hand loopt dat wilt niet met rust worden gelaten en als hij snuffelt dan ruikt ie waarschijnlijk iets lekkers want ik heb sinds mijn 8ste hamsters gehad en ik ben nu 16 in die jaren ben ik allen gebeten wanner ik een koekje of zo in mijn handen heb gehad dus was ik eerst mijn handen voordat ik mijn hamster oppak sindsdien ben ik niet meer gebeten

6. rabbit@home

Lid geworden:
    22 apr 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet alleen dat ze elkaar aanvallen, ik heb als vakantiejob in een dierenwinkel gewerkt, en heb al gemerkt dat goudhamster graag aan je komen ruiken, van vroeger weet ik ook nog dat de "klashamster" beet als je iets lekker vast had. dus dat kan het idd zijn

7. ikkeenspeedy

Lid geworden:
    21 mei 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn "ninja" heeft 1 keer gebeten omdat zij wilde slapen maar verder knabbelt zij alleen.
    En speedy heeft alleen 1 keer op mijn hand geplast :tada: .

8. mar77

mar77 Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    beetje late reactie. Was je handen voor je je hamster vastpakt. Het kan zijn dat de geur van eten/snoep aan je handen zit waardoor die de vorige keer gebeten heeft.

ik begrijp je angst als je gebeten bent, het snuffelen is ontdekken wie je bent. Je bent nieuw voor hem, een nieuwe geur etc. Mocht die de volgende keer bijten een je een "sis"geluid alls een slang maken. Ze laten meteen los als je dat doet.

Laden...

Deel Deze Pagina