mijn hamster gerbuikt het rad niet

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Doortje24, 1 jun 2012.

1. Doortje24

Lid geworden:
    1 jun 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi,
    ik heb een paar maanden een dwerghamstertje, het is niet mijn eerste hamster,
    in de kooi zat al een hamster rad, maar volgens mij deed ze er niks mee, het rad was steeds niet verschoven leek net na de nacht, dus ik had hem eruit gehaald, en als ik denk dat er wel een rad ik moet doe ik hem er weer in, maar dan doet ze er nog steeds niks mee.. kan ik daar iets mee? dat ze er wel iets mee gaat doen? en zo niet, is er een ander idee om mijn hamster een beetje te laten bewegen? een ren ziet me moeder niet zo zitten en ik had ooit al van een grote la een speelplekje gemaakt maar ze zat alleen overal proberen te graven en wou er alleemaar uit. dus dat was geen succes.. een hamsterbal heb ik, maar mijn moede en mensen op internet zeggen dat het zielig is, dus ik weet niet op ik dat nog kan doen, en los in mijn kamer laten lopen, dat kan, maar ik heb heel veel kasten enzo dus daar kan ze zo onder, ik kan in een andere kamer proberen..

groetjes,

2. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is het voor een rad? Misschien moet je eens een ander wielletje kopen en dat proberen.

3. mar77

mar77 Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi, het valt soms niet op dat je hamster het looprad gebruikt. Kijk of het loopradje soepel beweegt. Zo ja, laat het in de kooi zitten. Soms moet je hamster wennen of is die nog te jong om actief te rennen heb ik meegemaakt.

Je kan je hamster "dwingen"om hem in het looprad te zetten, door je hamster in het looprad te zetten en je hand ervoor te doen. Het enige wat die kan doen is in zijn looprad zitten of lopen. Zo heb ik het de meeste hamsters geleerd als ik dacht dat ze het in gebruikte.

4. isabellebelbel

Lid geworden:
    14 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Doet je Radje het?
    Kan je het radje met je vingers rondraaien als het in de kooi staat?
    Ik denk dat je hamster het gewoon niet snapt, Dat komt later..
    Als je hamster het echt niet snapt je hebt ook van die hamsterballen op pootjes voor in de kooi.. met een gat erin dan kan je hamster daarin rennen.
    En anders als je niet aan een ren wilt beginnen gewoon veel speeltoestellen.

5. Shazz

Shazz Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    kijk of je radje niet te groot is en dat het goed is doorgesmeerd. soms kunnen die kleine pootjes het gewicht niet aan. mijn hamsters vonden de bal geweldig, mits ze er niet te lang in zitten. Mijn hammies waren nooit overstuur en gingen er uit zichzelf in, vandaar dat ik denk dat ze er best aan gewend waren. Anders kan je m op bed laten lopen en goed toezicht houden. zo heb je wel het meeste contact met je diertje.

Laden...

Deel Deze Pagina