Meelopers

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 11 dec 2006.

1. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Faunaat ik ben het wel deels met je eens, maar je moet ook in gedachten houden dat er WEL goede mensen bij zitten

en voor jou Reptar lees dit topic eens, hoe zou jij het vinden om door je uiterlijk aangevallen te worden. het gaat wel over mij maar dit gebeuren echt heel erg veel mensen soms nog ergerhier in gorcum kijk je er eigenlijk niet eens meer van op dat iemand die anders is in elkaar gestrapt word. even voor de duidelijkheid, mijn vriend heeft lang haar en een halflang zwarte marine jas en ik een lange zwarte jas ... en daar ging het dus over meer niet

http://www.dierenforum.nl/xf/viewto ... ika#443410

schelden doet geen pijn zegt men, maar dat doet het wel heel erg omdat ze je niet nemen zoals je bent. waarom ik me niet anders ga kleden??? omdat ik dit ben in de kleding waarmee ik loop, als ik zwart zou zijn zou ik me eigen ook niet blank sminken.

2. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Best grappig om allemaal te lezen.
    Dat over meelopers en menings uiting.

Dan is een meeloper ook een vorm van meningsuiting omdat hij of
    zij daar graag bij wil horen. Dus uiteindelijk hoef je niet te discusieren.

Maar ik zal wel ff een knuppel in het hoenderhok gooien :grinning:

Want in hoeverre zijn er hier forummers die verschrikkelijk meelopen
    in onderwerpen maar in werkelijkheid totaal niet aan dat onderwerp voldoen. Ik ga geen namen noemen maar heb wel ondertussen een aardig idee over een aantal mensen hier. Want hoe makkelijk zonder
    enig echte indentiteit op forum kan je meelopen in onderwerpen
    waar je in werkelijkheid totaal geen rekening mee houdt.

Want eerlijk gezegd ben ik wel een liefhebber van dieren, maar niet
    zo extreem dat sommige onder ons zijn. Zie ik me huisdieren zo als ze zijn en daar blijft het bij. Van mij hoeft dat extra allemaal niet.
    Maar van andere heb ik waardering hoe ze met de dieren omgaan.

Maar zoals ik reptar lees, om er toch een uit te pakken :grinning:
    Lijkt het wel of voor hem een huisdier een status symbool is.
    Misschien wel een meeloper in grote Amerikaanse pitbulls ?
    Want die hond draagt dat symbool wel. Zeker hier in Amsterdam onder
    de Antilianen. Of toch anders ? :eyes: :confused:

3. Ezri

Lid geworden:
    8 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig dat ook hier weer meelopers diegenen zijn die in een groep verkeren en zich meestal modebewust kleden. Tenminste, die definitie lijkt naar voren te komen als ik dit topic zo lees. Maar zijn Gothics niet ook meelopers, want die zien er toch allemaal ook min of meer hetzelfde uit? :confused:

Ik denk dat als je gewoon heel realistisch kijkt naar de mens in het algemeen, dat je dan toch ziet dat elk mens zich toch op een bepaalde manier uit net als anderen waarmee hij zich het meest verbonden voelt. Dat is helemaal niet erg, dat is de mens eigen.
    Wat ik altijd wel een beetje jammer vind is dat mensen die er op bijvoorbeeld Lowlands toch allemaal ook min of meer qua stijl hetzelfde uitzien dan weer anderen veroordelen dat het meelopers zijn. :raised_hand:

Er zijn in onze samenleving heel veel subgroepen, en je zou kunnen stellen dat elk mens zich met een bepaalde levensstijl meer verbonden voelt dan met andere, en ook in kleding wordt dat uitgedragen. Dus ik vind niet dat je "meelopen" gelijk moet schakelen aan "je hetzelfde kleden".
    Meelopen is geen mening hebben en ik vind het onzin om mensen die dure merkkleding kopen meteen daarvan te betichten, net als dat je ook Gothics niet moet verwijten dat ze met elkaar meelopen.

Meelopen is niet je mond durven open trekken als je ergens anders over denkt dan een ander, dus bijvoorbeeld niet optreden tegen een rotvriendje van je die iets fouts doet zoals iemand anders in elkaar meppen omdat hij/zij in zijn ogen verkeerde kleding draagt. :thumbsdown:

4. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    (Waarom is Gothic toch het hoofdonderwerp geworden? :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Ik vind van niet eigelijk.
    Ik ken best wel een groot aantal, en elk uniek in smaak.
    En bij veel subculturen heb je dat niet zo heel erg. Een unieke smaak dan.
    Ja je hebt de "Ik wil opvallen" gevalletjes, dat vind ik geen goths maar aandacht smekers.

Ik ken een goth wiens droom het is een witte jurk te hebben. Een trouwjurk idee. Das niet typisch gothic idee.
    Nog eentje die enorm goed kan street dancen
    Nog eentje die model is (wat ook niet in het standaard vooroordeel past omdat het in zichzelf gesloten depressieve mensen zijn... Nietwaar?)
    En ik ken een jongen waar ik niet zeker van ben of hij zichzelf een goth zou noemen maar wel de omschrijving ervan zou voldoen die met een bord in Utrecht "Free Hugs" uitdeelde.

Niet allemaal hetzelfde, erg uniek in stijl, manier van doen en veel meer.
    Echt geen aandacht trekkers ook, sterker nog, mensen die enorm veel lol in hun leven hebben en een erg ruim naar de wereld kijken.

Maar!

JIJ BENT GOTHIC!
    Wordt ook heel gouw geroepen terwijl de persoon in kwestie zichzelf helemaal niet zo zou noemen. Bijvoorbeeld mijn beste vriendin.

Voor het oppervlakkige oog zou zij een gothic zijn. Oversize broeken met riemen eraan en spinnen met doodshoofdjes. Vaak kettinkjes met doodshoofdjes, kruisjes, spinnetjes en nog meer.
    Houd wel van gothic/metal muziek

Maar zij is geen gothic.
    Ja ze is wel iemand die zegt "Oke, als jij mij gothic vind dan ben ik gothic, voor al het andere ben ik gewoon mezelf"
    Zij draagd en doet die dingen omdat ze dat leuk vind. Niet om de aandacht, niet om haar imago, niet om wat dan ook.
    Ze is gewoon haarzelf, en hoe vreemd dat ook is, ze houd van mystieke en spooky achtige dingen.
    Maakt haar geen goth gelijk

5. iris13

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    goed dat je tegen meelopers bent ze moeten eigenlijk gewoon het slachtoffer verdedegen en ik vind ook dat meelopers niet stoer moeten doen

6. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De reden dat ik gepest werd was omdat ik mijzelf was en schijt had aan de mode.
    Nu nog!
    Ik draag wat ik leuk vind en wat lekker zit.

Mensen schijnen ook iets tegen kisten te hebben want dan zou je meteen aan het discrimineren zijn :flushed: Ja ik wist het ook niet, loop al jaren op kisten. En ik ga dat ook echt niet veranderen omdat er een groep het zich toeeigend... :raised_hand:

7. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Op kisten lopen ook? Hmm... wist niet dat dat ook als een discriminerend iets gezien werdt..
    Oke als je lonsdale en troep als dat draagd, maar kisten lijkt me niet :S

8. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik loop zelf ook op kisten maar gewoon omdat ik ze lekker vind lopen en zonder bij bedoelingen of iets.

9. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    (ik heb niet alle berichten gelezen, daar zijn het er teveel voor, maar ik wil wel reageren op het eerste bericht in dit topic)

Over dat soort mensen heb ik zware vooroordelen. Nog nooit ben ik iemand tegengekomen met zo´n jas die ook vriendelijk kon zijn. Op mijn middelbare school en in de stad waar ik ben opgegroeid liepen heel veel jongens met die jassen. Allemaal, stuk voor stuk, een stel meelopers die de jassen droegen om erbij te horen. Het was allemaal tuig, mensen die inderdaad altijd nare opmerkingen moeten maken over mensen die niet bij hun ´groep´ horen. Alles om jou onzeker te maken terwijl dat stel tuig zelf zo onzeker is als de pest.
    Doordat ik altijd de combinatie van die jas en dat gedrag samen zag verafschuw ik nu iedereen die in zo´n jas rondloopt. Wat mij betreft zijn het allemaal dezelfde mensen (dat hebben ze mij inmiddels wel bewezen) en als ze allen van de aardboden verdwijnen is de wereld wat mij betreft een betere plek.

10. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wil ik even wat over zeggen.

Weet je wel dat het merk Lonsdale eigenijk een boksmerk is.
    Maar dat Rechtse jongeren het zwart hebben gemaakt.

Is helemaal niks discriminerends aan.
    En als jij kisten ook disriminerend vind dan zou volgens jou alle Militairen dus discrimineren

11. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of er ooit een dag komt wanneer mensen elkaar in hun waarde laten.

12. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Vast niet. Het is een soort oorlog die over en weer gaat. Als de één de ander niet in zijn waarde laat zal de ander de één niet in zijn waarde laten en zo zijn we met zijn allen in een negatief spiraal beland.

13. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb je ook in de rap wereld kleding waarmee ze de blanken discrimineren.

14. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een (nep) bontkraag en ik ben heel lief op straat hr :innocent:

15. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Paar jaar geleden wou ik graag overal bij horen omdat ik vaak gepest werd en heel erg onzeker was..
    Nu heb ik schijt aan alles en trek ik aan wat ik zelf leuk vind, luister muziek die ik leuk vind, heb mijn eigen mening waar ik bij blijf en laat ik me door niemand vertellen wat wel en niet cool is..
    Maar ik hou ook niet van mensen die lopen te roepen dat ze apart zijn en dat ze er niet bij (willen) horen enzo..
    Die gaan dan expres tegen alles in en doen precies de tegenovergestelde kleding aan en gedragen zig ook anders dan de meelopers..
    Ik ga dan ook niet expres geen merken dragen omdat iedereen daar mee loopt.. als ik het leuk vind koop ik het merk of geen merk!
    Je bent gewoon jezelf en apart is ook een soort van "hokje" waar je jezelf instopt netzoals al die meelopers..
    Wees gewoon jezelf en doe je niet anders voor dan je bent!

Deel Deze Pagina