Meelopers

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Elcie, 11 dec 2006.

1. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet je wat fout is? Elkaar constant maar weer beoordelen op uiterlijk en ook nog eens een potje generaliseren. Of je nou een kuddedier of outsider bent, wat mij betreft ben je dan geen haar beter dan een ander.

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Helemaal mee eens Annemarie.
    Wat maakt nou het uit wat mensen dragen? En ook al zijn het meelopers, so what. Zo lang ze andere er maar geen pijn mee doen maakt het toch niks uit.
    WillyWonka, ik herken wel wat in je verhaal. Ik ben ook jaren gepest om mijn hele ik (zullen we het eens imago noemen?). Ik had tweedehands kleren, geen merkkleren, niet dat aan wat in was en daarbij was ik in het algeheel raar. En mijn kleren waren niet opvallend ofzo (want let's face it, knalroze haren bijvoorbeeld valt op). Ik ben er hendig om gepest. En ik ging me wel aanpassen. Ik probeerde maar hun kledingstijl te dragen in de hoop dat ze daar geen opmerkingen over maakte. Dus weg alle kleren die ik leuk vond en alles moest op hun stijl worden aangepast. Niet dat ik toen wel de merkkleding kon kopen, nee, echt niet. Maar ik pastte mn stijl een beetje aan.
    En dus was ik, volgens jullie, een meeloper. Jullie bekritiseren hier mijn overlevingsmanier.
    Mag ik er dan wel nog ff op wijzen dat ik ondanks mn veranderende kledingstijl nooit "erbij heb gehoord", het pesten ging gewoon door.

En door hier een topic te openen over die "meelopers" doe je eigenlijk precies hetzelfde als "hun", je bekritiseert hun kledingkeuze. En voor de rest is eigenlijk iedereen die kleding in de winkel koopt een meeloper. Pas als je zelf je kleding ontwerpt en maakt, ben je geen meeloper mee. Maar een voorloper.

3. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    :confused: ja, dat zal het zijn. :laughing:

4. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had wel wat beters te doen dan me een partij aan te stellen.

5. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je 15 bent mag je ook nog geen partij opstellen alleen van die jeugd clubjes :laughing:

6. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Knikkerclub, hoelahoepclub, hinkelclub. Daar krijg je wel een cool imago van natuurlijk!

7. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Excuse moi? Ik maak een GRAPJE. Dit is allemaal een GEIN, LOL. Zoals je haha doet enzovoort.

Allemachtig zeg, ik had er werkelijk geen idee van dat je alles zó serieus opvat...

En van je beledigingen ben ik overigens niet gediend. Dus ik zou maar even dimmen als ik jou was. :wave:

8. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0

euhm mag ik jou er even op wijzen dat jezelf door je houding dit soort dingen opwekt.

lees maar eens terug wat je zegt over mensen die Gotich kleren dragen.

Ik zal maar niet beginnen over jou kleding want daar heb ik zo genoeg ver te melden.

9. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Is dit een typische de pot verwijt de ketel opmerking, jij maakt ghotics toch ook belachelijk?

10. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    dus jij mag wel zeggen dat ze er belanchelijk bijlopen maar iemand anders mag jou niet met een grapje benaderen, aangezien diegene jou dan belachelijk maakt.

Lijkt me toch echt een typische de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet uitspraak. :wink:

11. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Goth is leuk! Vooral die versies met veel loshangende lappen (geen flauw idee welke substroom dat is). De versies met de streepmalliots en zwarte 'sexy' rokjes vind ik geen moer aan. Wat ik jammer vind bij Goth is de make-up die velen kiezen. Pas na de eerste groep had ik door dat er geen goedkoop merk was uitgedeeld dat uit ging lopen :confused: Ook al vind ik veel dingen uit de rekken met gothic kleding leuk, toch heb ik zelf totaal niet de behoefte om er zo bij te lopen. Zwart is helemaal niet handig met kattenharen in huis... :wink:

Zelf kies ik denk ik nogal voor meeloopkleding. Ik wil niet teveel opvallen, dus wordt het de klassieke spijkerbroek, neutrale trui, etc. Daarin voel ik me prettig! Ik geef liefst ook niet veel geld uit aan kleding, dus dan koop je al gauw bij de M&S of de Miss Etam waar iedere andere luie shopper ook komt.

Pas als het carnaval is of als ik naar een fantasyfeest ga vind ik het prettig om 'nakijk kleding' aan te doen. En dan boeit het me ook niks als men me ermee over straat ziet lopen :laughing:

12. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ga je er van uit dat alle goths zich een bepaalde manier kleden?
    Ik ken trouwens geen goths met leren kleding (oke, ik ken er eentje die een leren corsetje heeft... dat wat het)

Echte goths hebben een best brede smaak kwa kleding, best mooi vind ik het hoor. Oude stijlen en dergelijke.
    En dan ga ik niet gelijk over die met de zwarte harde make-up en de foute jurken wat niet meer staat bij de persoon. Ik heb het over de "Echte" goths.

Ken er een aantal, ze zijn zeker niet afkeurend naar anderen, toch worden ze wel af gekeurt. Dat snap ik dan helemaal niet. Ik ken geen enkele goth (en ik ken er dus best wel wat) die echt een hekel hebben aan het 'normale' volk of sterker nog een hekel aan andere subculturen hebben.
    Toch worden hun door alles en nogwat de grond in gedrukt.

En je roept wel mooi "Ik denk aan mijn imago!"
    Maar waarom?
    Ik bedoel, dit duit al duidelijk op dat als je iets mooi vind wat de buitenwereld niet bepaald zou goedkeuren je gelijk het zou afwijzen (bewust of onbewust... Geloof me, je doet het!)
    Dus dat betekent ook dat je een deel van jezelf op sluit. Dat lijkt mij vooral niet prettig. Zoals ik al eerder vermelde, ik ben geen goth. Ik wordt er vaak genoeg voor uit gemaakt. Maar ik ben het absoluut niet. Dit komt puur en alleen omdat ik wat donkere misschien duister uitziende kleding draag in de winter die ik fijn vind en vaak alleen in de winter draag.. Oke, ik ben aan het corset jagen, wil er graag eentje hebben, maar ik wil een mooie en ik wil het omdat IK het juist leuk vind.

Zou jij me daarvoor uit de weg gaan?

13. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik draag gewoon de kleding die ik leuk vind, ik ga niet kijken wat anderen dragen. Tuurlijk. soms draagt iemand iets leuks en denk je: Hee dat wil ik ook! Maar daarvoor ga ik echt niet meeloperig doen. Je moet je niet anders voordoen dan je bent.
    En gothics, ik vind het er soms wel vet uitzien hoor, mij zal het niet interesseren wat voor kleding iemand draagt. Gaat toch meer om het innerlijk of niet dan? Leer eerst kennen en oordeel dán.

14. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is wel degelijk een mening hoor. Maargoed om nou hier welles-nietes te gaan spelen...

15. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat je best een "Imago" mag hebben als je dat wil, maar zoals ik eerder probeerde duidelijk te maken vind ik het onzin als je daarbij je eigen mening verliest

Deel Deze Pagina