lief of toch gevaarlijk?

Discussie in 'Discussies' gestart door kellyD, 8 dec 2007.

1. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Het is gewoon een feit dat door stommiteiten van de mens in 90% van de euthenasiegevallen om een reden die zogenaamd met agressie te maken heeft de honden een spuit in zijn reet krijgt om die zogenaamde reden.
    Leest het nu iets gemakkelijker? Ik doelde niet op 'in geval van euthenasie is het 90% van de gevallen om al dan niet zogenaamde agressie te doen'. Ik had het over de euthenasiegevallen die in verband worden gebracht met agressie wèl. De honden die zo verschrikkelijk aangeboren neigen naar agressief zijn en het daadwerkelijk eigenlijk door toedoen van de baasjes zo gemaakt wordt (al dan niet bewust) dat ze 'verloren' zijn om nog eender onder welke omstandigheid fatsoenlijk in deze wereld kunnen leven zijn uitzonderingen. De gene die als zodanig bestempeld worden echter niet :pensive: .
    En uhm... mensen weten dikwijls heus wel dat ze ergens zelf verschrikkelijk in de fout zijn gegaan. Maar de ware reden en achtergrond tegen de vet, of in sommige andere gevallen tegen het asiel vertellen is iets anders. Toegeven dat je je hond hebt laten vermoorden/gedumpt hebt bij het asiel omdat je het zelf niet goed hebt aangepakt en verkl..t hebt klinkt immers niet ècht erg sociaal. En niemand wil voor zo'n lozer worden aangezien.

2. lennart

Lid geworden:
    10 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Even terug naar het filmpje.

Onze oude hond (Orka) en de hond die mijn ouders nog hebben (Ilja) zijn honden die qua gedrag op deze hond lijken. Ze zijn zo lief!!!!!!!!

Orka keek alleen maar vol medeleiden naar ons als iemand aan zijn staart of oren hing. Hij heeft nooit gebeten naar een kind. Ander verhaal als je aan 1 van ons kwam. begon hij te grommen en zelfs te blaffen.
    Ilja geeft alleen een grom als ze het zat is en loopt weg. Maar heeft tot nog toe nooit een kind (of iemand eigenlijk) gebeten.

Dit zit ook in de opvoeding van een hond! Orka kwam uit een asiel en was voor kinderen in het begin bang en gromde wel alf en toe. Door opvoeden is dit er uit gehaald.

Kom ik bij een ander punt. Honden die als agressief bekend staan worden vaak door bepaalde types gekocht. Deze mensen maken ze vaak naar anderen ook agressief toe. Door de aard van de hond en de opvoeding krijg je dus honden die mensen aanvallen. Heropvoeden van zo'n hand is soms nog mogelijk (geef de baas in 90% van de gevallen een spuitje anders blijf je bezig met heropvoeden!) als de honden niet te oud zijn. In sommige honden zit nu eenmaal de agressie er gewoon in, kan je er niks aan doen. Maar als dat 2% van de honden is, is dit denk ik ruim gerekend.
    Voed een hond goed op en wat voor ras je hebt, je kan heel lieve honden krijgen die met kinderen goed overweg kunnen. Blijf ze wel in de gaten houden (kind en hond uiteraard)
    Zelfs met dobbermannen gaat het heel goed. Dat zie ik bij kennissen (oude buren) van mijn ouders. Dat is echt een scheet van een beest zolang je het kind als buitenstaander maar geen pijn doet!

3. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ondanks dat ik nu op mijn werk zit en het filmpje niet kan zien (traag internet), wil ik toch even reageren. Op stal loopt een 2 jarig kindje rond, welk helemaal gek is van Paisley. Zodra hij me ziet vraagt hij al om "Puzzel", en als ik erbij ben knuffelt hij haar helemaal plat. Ik vertel hem wel altijd dat hij zachtjes moet doen en niet bij haar bek/kop mag komen, en alles gaat prima. Als Paisley het zat is loopt ze eerst weg, blijft hij aan haar zitten zal ze zachtjes grommen (let wel, dit is enkel een waarschuwing, ze loopt direct weer weg). Ik vond het in het begin eng, maar nu begin ik te zien dat die 2 echt vriendjes zijn. Wat schetst mijn verbazing van de week; Kindje was met Puz aan het knuffelen, en moeder komt boven. Kindje rent naar moeder toe, en moeder dolt even wat met hem. Paisley vliegt op en springt tegen de moeder aan en begint te blaffen, ze viel haar niet aan, maar ze wilde niet dat het kindje iets gebeurde, ze hield ze echt uit elkaar. Ik stond hier echt van te kijken, maar is dit dominantie of juist bescherming? Dacht Paisley dat het kindje aangevallen werd? Is dit normaal hondengedrag?

Als mijn broertje en ik stoeien, bemoeid ze zich er ook altijd mee, maar dan speelt ze echt mee (denk aan kwispelende staart, "vrolijke houding"). Ze wisseld dan ook nog wel eens met wie ze "bijt". Dit voorval was echt een andere Paisley. Niet gemeen, maar een soort van waarschuwend...heel apart.

4. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Toen wij onze hond kregen had ik twee kinderen van mijzelf, leeftijd 8 en 11 jaar maar ook 3 oppas kindjes. De jongste daarvan was nog een baby en de andere twee 2 en 4 jaar. Ik heb ze allemaal geleerd dat als de hond in haar mand lag, ze er niet bij mochten komen( want we maken jou toch ook niet wakker als je in bed ligt of sleuren je van een stoel af) Ze konden alles met haar doen en als ze het zat was liep ze weg. Ze mochten niet op haar liggen aan de oren trekken enz. Ik hield ze in de gaten en zorgde er ook voor dat de woef even rustig kon gaan liggen.Ze heeft nog nooit iemand gebeten, liet wel eens haar tanden zien en dan haalden we ze weg. Ik heb nu een klein nichtje van 2 die ook alles met haar doen kan. De hond is gek op haar en zij op de hond. Ik blijf ze in de gaten houden en als ik denk dat de hond even rust nodig heeft haal ik ze uit elkaar.
    Nogmaals, ze heeft nog nooit iets gedaan maar dat neemt niet weg dat ik het wel in de gaten hou. :smile:

5. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    @irma: onze hond doet dat ook.

Als 2 van onze katten vechten, springt ze ertussen om ze te kalmeren.
    Als ik met m'n broer of m'n zus stoei, staat onze hond er ook blaffend rond en probeert ons uiteen te drijven (ze heeft wel nog nooit naar ons gebeten).
    Als ik stoei met een niet familielid, durft ze die andere persoon wel te bijten.

Als ik echter echte ruzie heb met m'n broer of zus (met bijhorend roepen en slaande deuren :wink: ), dan komt onze hond absoluut niet tussen en ligt ze ergens stil te wezen in haar mand.

Ik veronderstel dat een hond gewoon niet goed tegen 'onrust in de roedel' kan en dus zal proberen om de kalmte te bewaren. Tenzij dus (in het geval van onze hond) het echte ruzie is en ze er wijselijk tussenuit blijven.

6. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Onlangs is er een Border Collie van vrienden(wonen in Noorwegen) van mijn ouders ingeslapen, omdat hij een klein kind, die op bezoek was, beet. Ik vind dit heel jammer, want ze konden de hond voortaan heel goed in de gaten houden, niet meer laten loslopen en opsluiten als er klein kinderen op bezoek komen...

7. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt een kind heel goed leren niet bij de hond te komen en goed in de gaten te houden. Bovenstaande verhaal is duidelijk een geval van niet opletten. EEn klein kind laat je niet naar een hond toe gaan en een hond laat je nooit alleen in de kamer bij een kind. Als je goed oplet hoeft er echt niets te gebeuren en desnoods zet je de hond apart.

8. steffie33

Lid geworden:
    15 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een meninkje van mij .
    1:Er zit geen kwaad in die hond.
    2:Hij loopt zelf naar het kind en is heel tevreden met de situatie.
    3:Op een hond hoor je niet te rijden(feit)
    Met een stok spelen moet kunnen.(kan gevaarlijk voor de hond zijn ivm vastzitten in bek of keel)

Mijn eigen hond liep ook altijd met mijn kinderen mee.
    Bijna op iedere foto van de kinderen staat zij erbij.
    Zij kwam uit een asiel en beet iedereen.Die ze kon pakken.
    Was zeer agressief.(toen had ik nog geen kinderen)

Nadat ze zelf puppies heeft gekregen en met veel aandacht is de agressieviteit verdwenen.
    Daarna heb ik de kinderen gekregen en dat was fantastisch.
    Ze was heel lief.
    Trouwens al mijn dieren houden van de kinderen.
    Ze kunnen er alles mee doen.
    Maar mijn kinderen mogen niet alles met de dieren doen.
    Daar zit het verschil.

Breng je kinderen bij wat ze wel en niet kunnen en mogen doen bij dieren.
    EN ALTIJD OPLETTEN!!!!

9. Shai

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vertrouw mijn honden 100% met kinderen maar..........ik zal ze NOOIT alleen laten met kinderen.En zoals het kind in het eerste filmpje zal ik nooit toelaten :thumbsdown:

Als ik met mijn sint bernard buiten loop komen de kinderen meteen naar mij toe......ze zien hem echt als knuffelhond.Vind ik helemaal niet erg maar ze mogen hem niet allemaal tegelijk aaien.De sint laat alles gelaten toe......maar ik ben heel allert en houd hem goed in de gaten.

Kinderen en honden oke........maar zeg nooit "mijn hond bijt niet" Bijten is hun enigste verweer.

Gr,Shai

10. lennart

Lid geworden:
    10 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Pas als een hond dood is kan je zeggen of hij nooit heeft gebeten.

En het is altijd oppassen met kinderen en dieren. Kinderen kunnen nog zo lief zijn, maar als ze een hond per ongeluk pijn doen, moet je toch maar afwachten wat er gebeurt.

Buiten zijn wij altijd voorzichtig met (wat oudere) kinderen. Sommiggen weten namelijk niet wat wel en niet kan bij dieren.
    Laatst hebben we een jochie van een jaar of 15 gewaarschuwd voor vuurwerk met dieren. Hij dacht dat katten en eenden het vuurwerk wat hij naar ze toe gooide mooi vonden. Ze gingen er toch immers heen? en dat ze schrokken was dan logisch.
    Zijn vader vond het overigens goed dat hij vuurwerk gooide naar eenden. Je deed er niemand kwaat mee en het was beter dan naar mensen gooien.
    Misschien een idee trouwens om over te discuseren? hoe pak je dit soort mensne aan?????

11. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kind van het filmpje is ook niet alleen met de hond.
    Er zal toch iemand gefilmd moeten hebben haha :wink:

12. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Angstig? Helemaal niet. Die hond lijkt alles prima te vinden. En dan heb je ook een ras van "het zal me allemaal wat"
    Wat is een betere manier om respect voor dieren bij kinderen in te werken dan een band met hun eigen hond van jongs af aan in werken.

Enkel en alleen hoop ik wel dat ouders nooit hun kinderen alleen met een hond achter zullen laten. Want kinderen zijn nu eenmaal experimenteel en een schaar of nietmaschine is gewoon zo in hand bereik.

Ik ken zo wel een geval dat een hond afgemaakt is omdat hij een kind heeft gebeten. Achteraf bleek dat het kind toen ze alleen waren nietjes in de oren van de hond heeft gemaakt. Er zaten er al 5 in voor hij had gebeten!
    Een ouder moet absoluut nooit hun kind alleen laten met een dier.

13. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Re:

dat is een broodje aap verhaal. :wink:

http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

Dat verhaal gaat in zoveel verschillende versies rond en altijd was het de kennis van...

14. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Grappig dat hij daar tussen staat en er zullen vast verhalen hierover gaan. Maar ik zweer je dat dat gewoon toeval is. Zoals je leest gaat dit over een Amerikaanse familie.
    Dit is gebeurt bij een Nederlandse familie in Emmen.
    Ik verzin dit niet, dit is wel echt gebeurt maar in dit geval was het bij een labrador van een vriendin van mijn moeder. Ik ken de vrouw en weet wel voor de 100% zeker dat het waar is. En zit dat echt niet uit mijn duim te zuigen :wink:

15. Dier

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Of het samenzijn van mens(je) en Dier gevaarlijk is ?

HOEFT niet, maar ALS er een gevaar is, dan is het voor het Dier gevaarlijker
    dan voor de(het) mens(je) :-)

16. Dier

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Of het samenzijn van mens(je) en Dier gevaarlijk is ?

HOEFT niet, maar ALS er een gevaar is, dan is het voor het Dier gevaarlijker
    dan voor de(het) mens(je) :-)

17. Dier

Lid geworden:
    9 sep 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor dubbele posting, er was even iets niet duidelijk, kreeg een foutmelding,
    toen is er nogmaals op `verzenden` gedrukt...

18. kathe_blanco

Lid geworden:
    15 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    labrador's staan bekend om kindvriendelijkheid toch

ik zie er niks gevarlijks aan.

toen ik klein was liep ik tussen grotere honden ik zat zelfs op hun rug niks aan de hand :heart_eyes:

19. kathe_blanco

Lid geworden:
    15 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind et er niet gevaarlijk uit zien hoor.

dat jongetje en die hond hebben een goede band met elkaar :heart_eyes:

20. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Als er kids op een hond zijn rug zitten is er wel iets aan de hand. Dat wat er is?==> vroeg of laat vragen om troubles.

Laden...

Deel Deze Pagina