Leerling bij ons op school overleden..

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door Spunky, 27 mrt 2007.

1. Spunky

Lid geworden:
    21 feb 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Het leven is soms gewoon zo oneerlijk als het maar kan, daar ben ik inmiddels wel achter. Maar toch als er iemand overlijdt blijft dat moeilijk..
    Afgelopen maandag kregen we dus het bericht op school dat Luc is overleden. Ik ken hem persoonlijk niet maar dan nog.. iedereen kende hem wel omdat hij op zijn fiets door school ging.
    Hij kon namelijk geen grote afstanden lopen, nou ja eigenlijk bijna niet. En hij had een hartafwijking, ik weet niet of die 2 dingen iets met elkaar te maken hebben. Volgens mijn moeder kan dat wel zo zijn.
    Nu werd dus maandag in school omgeroepen dat iedereen om 10.00 in de kantine moest zijn. Daar werd ons verteld wat er gebeurt is. En dan die stilte die er was, dat was gewoon eng. Normaal gesproken is er echt veel lawaai bij ons op school. Nu had je dus de 1e tot 6e klassen allemaal bij elkaar en niemand zei iets. Daarna hebben we een minuut stilte voor hem gehouden. Ik moest gewoon moeite doen om niet met anderen mee te huilen.. en dat terwijl ik hem niet eens kende.
    Luc is 15 jaar jong geworden.. 15 jaar, ik moet er echt niet aan denken om nu al van iedereen weg te gaan. Hij wist wel dat hij niet erg oud zou worden, dat heeft hij ooit eens gezegt. Maar dan nog, het is oneerlijk.
    Om hem te gedenken hebben ze om school een hoekje ingericht waar een foto van hem staat met een paar kaarsen en een boekje waar je iets in kunt schrijven als je dit wilt.
    Ik wou dit gewoon even kwijt.. het helpt bij mij namelijk wel iets. Het blijft oneerlijk.. :cry:

2. ras-blackfire

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    altijd vervelend als iemand overlijd ookal ken je diegene niet.. het zet je soms wel aan het denken dat het leven maar net te kort kan zijn.. sterkte er veder mee

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wat jong nog :pensive: Ik kan me goed voorstellen dat dit je flink aangrijpt!

Sterkte :cry:

4. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een nare ervaring voor je. Als iemand oud geworden is kan je ermee leven, hoewel dat natuurlijk ook pijn doet voor de naastbestaanden, maar zo jong, dat grijpt je aan, zelfs als je hem maar oppervlakkig kent. Sterkte voor jou en je medeleerlingen.

5. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat jong :pensive:
    Heel veel sterkte toegewenst..

6. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad echt zonde als een leven zo snel tot een einde komt. Ik hoop maar dat hij in die korte tijd tenminste wel een fijne tijd heeft gehad! En heel veel sterkte ermee...

7. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het komt dierdoor dichter bij je te staan het is heel logisch dat je hier even van moet slikken heel veel sterkte

8. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    heel veel sterkte

9. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oo sterkte, zo jong nog :cry: :cry:
    Gecondoleert :cry:

10. ras-blackfire

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik herriner me ineens dat vorig jaar bij ons op school ook een meisje van 14 overleden is aan bloedkanker..
    maar ik kende haar veder ook niet maar het zette me wel aan het denken.

11. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is idd niet eerlijk soms. En wat vooral het vreemde is is dat veel scholen geen idee hebben hoe ze ermee om moeten gaan. Ze weten niet hoe ze het moerten vertellen. Wat ze moeten vertellen en wat ze verder kunnen doen.

12. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat naar, zo jong nog :pensive:.
    Ik snap dat dit je heel erg aangrijpt. Hopelijk kun je een beetje op school praten met elkaar over wat er gebeurt is.
    Sterkte.

13. ras-blackfire

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    bij ons gingen ze een minuut stilte houden.. werd het omgeroepen..
    bijna iedereen zat te huilen.. leraren weten dan idd niet wat ze moeten doen

14. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas hebben wij bij ons op school ook een aantal sterfgevallen gehad in de tussentijd dat ik daar op school zit (3 jaar).

Er is een leraar overleden, weet niet hoe.
    Een meisje is overleden aan darmkanker, hoewel ze wist dat ze niet lang zou leven, bleef ze toch naar school gaan.
    Een paar jongens die zijn omgekomen bij een auto-ongeluk.

Vorig jaar stierf een vader van een klasgenootje aan een hartstilstand en vorige week nog een vader van een klasgenootje aan een aorta-scheuring.

Allemaal mensen die veel te jong waren. En dit zijn alleen de mensen op school (en de vaders van 2 klasgenoten) Het is idd niet eerlijk. :pensive:

15. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Aah, hoe vreselijk. Gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt !
    Sterkte !

Laden...

Deel Deze Pagina