Koop jij je dieren op marktplaats?

Discussie in 'Stemmen' gestart door miepske, 19 sep 2007.

?

Heb je dieren die je gekocht hebt op marktplaats of een andere verkoop site?

1. Nee, ben je betoeterd, nooit!

15 stem(men)
    93,8%
  2. Eigenlijk niet, maar bij die ene moest ik wel reageren.

0 stem(men)
    0,0%
  3. Normaal wel, maar rasdieren haal ik bij een erkende fokker.

0 stem(men)
    0,0%
  4. Bijna altijd.

1 stem(men)
    6,3%
  5. Nee, ben je betoeterd, nooit!

15 stem(men)
    93,8%
  6. Eigenlijk niet, maar bij die ene moest ik wel reageren.

0 stem(men)
    0,0%
  7. Normaal wel, maar rasdieren haal ik bij een erkende fokker.

0 stem(men)
    0,0%
  8. Bijna altijd.

1 stem(men)
    6,3%
  1. miepske

Lid geworden:
    16 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel benieuwd of veel mensen hun dieren op marktplaats of een andere verkoop site hebben gekocht. En of je dan verschil maakt tussen huisdieren, sommige wel, andere niet.

2. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel eens een dier bij marktplaats gekocht,
    ik let dan wel op bij de mensen zelf.. thuis.
    De eerste keer kocht ik een grasparkietje,
    van een hobbykweker. Het was gewoon super netjes,
    en het diertje zag er gewoon ontzettend goed uit.
    Mijn 2e aankoop was mijn ras-echte baardkonijntje.
    De ouders heb ik gezien, en hij kwam van een héél
    aardig gezinnetje, met paar kleine kindjes.

ik let wel goed op, ben niet gek.
    dat zijn trouwens de enige 2 keren dat ik iets heb gekocht via marktplaats..

Het grasparkietje en het konijn leven beide nog steeds,
    en zijn gewoon supergezond !

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik heb een aantal dieren via Marktplaats en via Gratisoptehalen.nl gehaald. Sommige mensen plaatsen hun dieren daar bij gebrek aan kennis van de juiste kanalen om ze te herplaatsen.

Tot nu toe heb ik een aantal gratis cavia's en ratten met kooi en al overgenomen, een muisje gekocht en 3 parkieten (waaronder een oudje van 9 jaar). Ik verwacht wel vaker beestjes via daar te vinden, hoewel een dier uit een opvang voor mij wel eerste keus blijft :wink:

4. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Zowel Lara (kat) als Ozis (paard) heb ik via marktplaats.

Lara (HTK-kat) komt van particulieren die toevallig een nestje hadden. We zijn eerst een keer gaan kijken en daarna hebben we haar opgehaald.

In de paardenwereld is het heel normaal om te adverteren op marktplaats. De stal waar ik Ozis vandaan heb deed dit ook met grote regelmaat.

Wanneer je gewoon goed je ogen open houdt zie ik het probleem niet zo van het kopen van dieren op marktplaats.

5. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Marcha, het probleem is ook niet dat de goede dieren en de "oops" nestjes verkocht worden via MP. Dit zijn vaak mensen die met de handen in het haar zitten en die een nestje hebben gekregen zonder dat het de bedoeling was, of die met pijn in hun hart het hondje weg moeten doen maar wel willen weten hoe het gaat. Als ik mijn paarden zou moeten verkopen, en het lukt me niet om ze bij mensen in de buurt onder te brengen, zal mijn eerste keus ook MP zijn, in plaats van een handelaar. Zo weet ik waar ze terecht komen.

Het probleem schuilt hem er echter in dat de verkoop voor broodfokkers en mensen die te laks zijn om hun poes te laten steriliseren of die een nestje nemen omdat het zo leuk is nu ook vrije hand hebben, de dieren worden toch wel verkocht.

Edit: Nog even ter toevoeging, wij weten waar we op moeten letten, waar we een broodfokker aan herkennen. Wij komen op het DF :wink:. Helaas weet het merendeel van de mensen die op MP komt dit niet, en ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die niets afweten van het bestaan van broodfokkers.

6. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb nog nooit gekocht via marktplaats.

Ik ben wel eens flink verliefd geworden op een Hollander in een zeer zeldzame kleur. En als het van mijn ouders mocht had ik haar die dag nog opgehaald. Ze was van een Hollander fokker die over ging op een andere kleur Hollanders. Het was wel duidelijk dat hij een goed tehuis zocht voor het konijn en dat ze echt niet zomaar meegegeven werd aan de eerste de beste...

Verder ben ik het helemaal eens met Irma-Utixo

7. Bird Planet

Lid geworden:
    23 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb 1 kaketoe van marktplaats af en 1 van mijn forum.

Waarom?

Je hebt geen kaketoeasielen. Ik ben dus vrijwel verplicht mijn beesten bij een kweker of handelaar te kopen die daar achterlijke bedragen voor vragen.

Daarbij, ik gun ze een goed huisje, en die vinden ze zeker weten bij me. Ik kan alleen maar zeggen dat als gaaienmens, en vele met mij, marktplaats een hoop goed maakt voor ons!

8. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik :wink: Dit vind ik echter ook zeker de verantwoording van de koper, daarom zei ik ook dat je als koper goed je ogen open moet houden.

Dan vraag ik mezelf weer af of die mensen zich uberhaupt wel in hun toekomstige huisdier verdiept hebben :wink:

9. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mening staat er eigenlijk niet echt bij. Het is niet van, ben je betoeterd? Nooit!; Ik heb het gewoon nog nooit gedaan maar ik vind het niet gek dat er dieren via verkocht worden en misschien zou ik er nog wel ooit een dier via kopen(na eerst alles gecheckt en gedubbelcheckt te hebben). :stuck_out_tongue_winking_eye:

10. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee, ik vertrouw het gewoon niet genoeg . En ik wil mijn diertje niet vinden via een site.

11. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mitzi en Tarzan hebben wij via marktplaatst gekregen. Ik kan niet zeggen dat ik niets meer via MP koop, maar zal zeker mijn ogen goed open houden mocht ik interresse hebben :wink:

12. Logan-San

Lid geworden:
    25 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb twee van mijn dieren van marktplaats een fret indy en een kat logan.
    Logan komt uit ehhh ..geldemalsen en hij doet het prima gewoon iemand die een nestje had.

En indy was via een meisje uit rotterdam en alles gaat ook nog steeds prima. ^^

13. vlekje_lover

Lid geworden:
    8 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn antwoord staat er niet tussen,, heb het nog nooit gedaan maar ik zou het wel doen...

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. kdamab
    Reacties:
    23
    Weergaven:
    3.614
  2. ashiej
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    2.012