[konijnen] graven en ontsnappen uit ren

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door leen, 4 aug 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leen

Lid geworden:
    29 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

ik heb 4konijnen een vlaamse reus ,2rex konijnen en 1 angorakonijntje
    en ze graven en graven de hele dag door wat kan ik daar aan doen???
    der zijn der al eens ontsnapst daarom heb ik er maar vier meer wat kan ik der aan doen help mij aub

groetjes konijnen liefhebber

2. monika

Lid geworden:
    29 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik neem aan dat je ze in een ren of iets heb zitten ?
    doe bijv. een halve meter onder de grond stenen plaatsen of gaas of beton zodat ze er niet uit kunnen ontsnappen

volgens mij is dat gewoon natuurlijk gedrag

3. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit bericht hoort bij knaagdieren gedrag en niet bij boerderijdieren :wink: Ik verplaats het even voor je :ok:
    Ik heb ook even de titel van je bericht aangepast zodat iedereen direct weet waar je onderwerp over gaat :ok:

4. S-je

Lid geworden:
    11 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    bij ons in de tuin hebben we ook een ren voor de konijnen en daar hebben we ongeveer na een meter diep gaas onder de grond gemaakt... dat vast zit aan het gaas aan de zijkanten.. maar als het kon zouden we het zo opnieuw doen... dit gaas kunnen ze zelfs doorknagen en ze komen zelfs door gaatjes van een paar cm heen.... :pensive: als we het een 2e keer gaan maken dan kunnen we beter grote tegels neerleggen op de grond en stevig gaas omhoog maken.... beton.. dan heb je later niks meer aan dat stukje grond dus daar zijn mijn ouders niet zo blij mee.... :smile:

5. Conilio

Lid geworden:
    30 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    aan de onderkant van onze konijnenren hebben wij kippenhaas met grote openingen gemaakt zodat het konijn rustig op het gras kan lopen zonder zich pijn te doen, maar dat het toch gras kan eten
    om ons gras nie volledig dood te laten gaan verzetten we de ren zo om de twee dagen
    en ons konijn heeft het nog nooit kunnen doorbijten

6. Eline89

Lid geworden:
    5 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben het gaas +/- 40 cm. ingegraven, en grote tegels recht de grond in geslagen. Ze graven graag maar zijn nog nooit ontsnapt :smiley:

7. chibbie

Lid geworden:
    7 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    gaas

Daar had ik ook last van :-&
    Mijn papa heeft toen gaas in het gras gelegt en nu kan die niet meer graven :wink: :grinning: .
    Het helpt echt en hij doet zijn pootjes er niet aan zeer . :ok:

8. Sofie

Lid geworden:
    22 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, konijnen zijn nu eenmaal gravers en ze zullen hier nooit mee stoppen.
    Het is daarom héél belangrijk dat het verblijf hiertegen bestemd is door gaas in de grond te plaatsen. Ze kunnen dan zoveel graven als ze willen zonder te kunnen ontsnappen.
    Verdre moet je ze veel afleiding geven zoals bakken met zand, oude doeken, buizen, knaagmateriaal,...

Succes!!!

Sofie.

9. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een vrij oud topic en ik denk dat de vraag van de TS nu al voldoende is beantwoord, hier komt dus een slotje op! :smile:

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina