Kilian ziek

Discussie in 'Honden' gestart door Jeffy, 30 aug 2007.

1. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is ziek, hij kon vanmorgen bijna niet op z'n poten blijven staan, was extreem rustig en was gewoon ziek. Dus de dierenarts gebeld. We konden pas aan het eind van de middag terecht. Natuurlijk staat onze bus nu bij de garage dus moesten we ander vervoer regelen :eyes: De baas van Daan was zo lief om te taxien voor ons dus dat was geregeld.
    Bij de dierenarts gekomen bleek hij 40,5 graden koorts te hebben. Hij had erg last van zijn buik en wat bloed bij het plassen. Dus waarschijnlijk zijn prostaat. De dierenarts heeft 3 keer met 3 verschillende maten katheters geprobeerd om wat urine te krijgen, maar dat lukte niet. Uiteindelijk maar gewoon laten plassen in een bakje.
    We hebben rymadil en een anti-biotica meegekregen en worden vanavond nog gebeld over hoe en wat we verder gaan doen.

Een beetje een warrig verhaal maar ik ben ook een beetje warrig op het moment. Gelukkig voelt Kil zich al wat beter. Nu maar even afwachten hoe het verder zal gaan. Arm hondje :pensive:

2. billie

billie Dierenfanaat

Lid geworden:
    25 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Geef een likje van Billie en een kusje van mij :wink:
    Arm hondje!

3. sirius97

Lid geworden:
    27 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat het allemaal goedkomt met hem.
    Veel sterkte!!!

4. -Lien-

Lid geworden:
    19 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop mee dat hij snel geneest!!

veel sterkte!!

5. Darkness

Lid geworden:
    31 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zult waarschijnlijk wel de hele tijd hebben liggen tobben over wanneer je dan eindelijk naar de DA kon. Ik had al lang heel het kot bij elkaar geschreeuwd voor daar eerder te geraken :smile: Maarja, mensen verschillen nu eenmaal.
    Ik hoop dat het snel betert met hem. Zoiets is natuurlijk nooit fijn, en zeker niet om zo'n beest te zien lijden en niets eraan kunnen te doen buiten de medicatie toedienen.. Sterkte aan het arme beestje gewenst.

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Oh bah Jeanet, wat erg om te horen :pensive:
    Wat denken ze dan dat hij heeft aan zijn prostaat? Weet je ondertussen al meer?

En hoe gaat het ondertussen met Kil? Dikke knuffel voor jou en Kil en veel beterschap voor hem!!!

7. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft een prostaatonsteking. Kan eventueel in verband staan met de niet ingedaalde bal die hij heeft. Is waarschijnlijk geloof ik. Maandag moeten we een echo laten maken om te kijken of die bal een tumor is en om de prostaat te controleren. Hij is nog steeds niet lekker maar al wel wat beter dan gisteren gelukkig.

8. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Oef, dat klinkt niet prettig. Gelukkig voelt hij zich wel al beter door de medicijnen.
    Bij een ontsteking lijkt mij dat het over kan gaan door medicijnen. En anders moet hij misschien geopereerd worden?

9. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat geloof ik wel. Maar precies weet ik het ook niet. Niet zo handig maarja, ik was nogal van slag en bezorgt om kilian :wink: Maandag heb ik weer contact met de dierenarts.

10. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, snap ik dat je bezorgd bent en van slag :wink: Ik hoop dat het dit weekend beter met hem gaat en ben benieuwd wat de da maandag te zeggen heeft.

Sterkte voor jullie allebei.

11. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Arme hond :pensive:. Geef hem maar een dikke knuffel, en veel koekjes.

12. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe gaat het nu met hem Jeanet? En wat zei de dierenarts er nog over?

13. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet zo goed :pensive: Hij heeft net twee keer overgegeven en dat stonk zo verschrikkelijk, net of hij ontlasting overgeeft, al was het wel waterig. Hij kan bijna niet poepen, doet z'n best maar er komt niks uit, hoogstens wat bloeddruppeltjes. Net de dierenarts gebeld en we moeten er vanmiddag weer heen, hij heeft nu een keizersnee dus het kon niet meteen.
    Hij wordt nog maar niet beter :pensive: Morgen moeten we voor de echo.

14. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er geen prop in z'n darmen? Sinds wanneer is dat overgeven? Al is dat sinds net, NU naar een andere dierenarts, spoed is spoed. Als er namelijk een prop in zijn darmen zit, kan dde ontlasting er op 1 weg maar weer uit. Dit klinkt als de beginverschijnselen. Is het eenmaal zo erg dat de ontlasting uit z'n keel komt is het einde verhaal.

Ik hoop echt voor je dat het dit niet is, en ik wil je niet bang maken, maar het is wel iets wat erg goed zou kunnen. :pensive:

15. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor prop zou er moeten zitten dan? Een vreemd voorwerp bedoel je? Want dat kan het niet zijn, omdat hij maar weinig eet en alles wat er ingaat daar ben ik bij.

16. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, een prop ontlasting. Dit kan een proces van maanden zijn.

17. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Als de prostaat vergroot is, dan sluit dat de darmen af. Tenminste, dat is wat ik altijd geleerd hebt. Eén van de eerste verschijnselen waaraan je kunt zien dat een reu een vergrote prostaat heeft is platte poep en vaak plassen terwijl er niks uitkomt.

Wel echt balen dat het zo slecht met hem gaat :pensive: Arme Kil :pensive:

18. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes straks bij de dierenarts, we leven mee. Ik dan toch in ieder geval, maar ik ga ervan uit de rest ook.

19. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft al tijden normale ontlasting, alleen de laatste paar dagen heeft hij er moeite mee. Ik heb ook niet het idee dat het zo spoed is als jij zegt. Bedankt voor je advies maar ik kijk het nog even aan :wink: Hij is nu rustig en ligt te slapen, zo gauw hij weer aanstalten maakt zit ik bij een dierenarts.

Ik heb overigens geen platte poep gezien bij hem voordat hij ziek werd. Dan was ik er wel op gefocussed geweest omdat ik weet dat dat symptomen zijn van een prostaatprobleem.

20. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik kan me idd indenken dat je daarop let. Ik zou dus denken dat de prostaatproblemen heel snel zijn ontstaan (omdat je geen verschijnselen hebt gezien). En dus is hetn iet het "normale" vergrote prostaat (zoals Jagger van mam heeft gehad) maar mss toch een onsteking ofzo? Maar goed, dat is ook maar iets dat ik gok.

Die tijdelijke afsluiting van de darm moet wel komen door de prostaat en ik denk dat je idd ook nog wel kunt wachten tot na de keizersnede.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Jeffy
    Reacties:
    29
    Weergaven:
    1.815
  2. verbrugghe Nadine
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    11.012