Kilian is ziek :(

Discussie in 'Honden' gestart door Jeffy, 10 jan 2005.

1. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Kilian is ziek. Ten eerste heeft hij een hardnekkig virusje te pakken. Hij is al een aantal dagen aan de diarree :pensive: Voelt zich er ook niet echt prettig onder. Hij heeft er medicijnen tegen (finidiar forte), maar ik ga morgen nog maar even bij de DA langs om wat anders te halen (op aanraden van mijn bazin :wink: ) Ik weet niet meer hoe ze heten, maar ze zijn geel :grinning: (salo... zoiets was het)
    Verder is hij erg rustig, hijgt veel, snel moe, gewoon niet happy. Daarom ben ik naar de DA geweest, 4 januari. Ik had van te voren een potje urine langs gebracht, zodat dat onderzocht kon worden. Hij drinkt en plast namelijk al een poosje erg veel. Heeft hij altijd wel gedaan, maar nu was het wel heel erg.
    Eens in de zoveel tijd heeft hij een kuurtje prednoral nodig in verband met een oogprobleem wat hij heeft. Daarvan gaat hij ook altijd meer drinken, maar dat was nu niet het geval.
    In de urine was niks (opvallends) te vinden. Dus is er bloed afgenomen. Hiervan heb ik een dag later de uitslag gehad. Suiker, lever en nieren waren goed. Ik was er op zich wel opgelucht over, maar wat is het dan? :confused:
    Omdat de dierenarts niet genoeg bloed had afgenomen :see_no_evil: , moest ik terug komen om nog meer bloed te laten prikken. Dit is opgestuurd naar Utrecht. Hiervan krijg ik woensdag (waarschijnlijk) de uitslag.
    In het eerste bloed konden ze zien dat er teveel globulines en eiwitten in het bloed zaten. Daarom denken ze aan een chronische ontsteking, of leukemie.
    Heeft iemand daar ervaringen mee, of weet iemand wat ik me erbij moet voorstellen?
    Ik hoop maar zo dat het niks ernstigs is [-o<
    Ik vind het vooral vervelend voor Kilian, hij voelt zich overduidelijk niet goed :pensive:

Het moeilijkste vind ik nog, dat ik niet weet hoe oud hij is. Hierdoor kan ik me nergens echt op voorbereiden. Als hij een jaar of 12 is, weet je gewoon dat het eraan zit te komen. Maar ik heb echt geen flauw idee hoe oud hij is. Hij zou tussen de 6 en de 10 zijn, maar daar zit zoveel verschil tussen :pensive:

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Vervelend jef, dat je zo in de onzekerheid zit.

Globuline is ook een eiwit en zijn antilichamen die aangemaakt worden als het dier bijv. een virus bij zich heeft. Bij ziektes zoals leukemie zijn die waardes vaak extreem hoog, omdat de antilichamen geen baas kunnen worden over het virus en dus antilichamen aan blijven maken.

Trouwens de complimenten voor je bazin :ok: Heel veel DA's weten niet eens dat het beste salozusulfa kunt geven bij darmproblemen en geven vaak AB, wat in heel veel gevallen tot een chronisch probleem leidt. Als je DA ook nog één CC dexamethason spuit, is Kilian snel van de diarree af, maar die dexamethason (= prednison) heeft wel invloed op het bloedbeeld. Dit zorgt ervoor dat de globuline in het bloed afneemt en als Kilian nog meer bloed moet laten prikken, kan dit medicijn voor een verkeerd beeld zorgen.

Ik hoor het wel als je de uitslag hebt. Ik zal voor jullie duimen! Sterkte!

3. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat naar Jeffy! :pensive:

Ik hoop voor jullie dat het niks ernstigs is, en dat Kilian weer beter wordt, want die onzekerheid is niks.. Sterkte! Geef Kilian maar een knuffel van mij. :wink:

4. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop ook dat het allemaal meevalt meis :pensive:

Dikke knuff!

5. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Die bedoelde ik ja :grinning: Mijn bazin is para-veterinair. :wink: We krijgen deze tabletten ook wel eens in het pension als een hond erg aan de diarree is.

Het gaat nu wat beter met de diarree. Ik kijk vanmiddag nog even aan, en anders ga ik vanavond die salozusulfa tabletten halen. Ik geef liever geen prednison achtige medicijnen als het niet echt nodig is. :wink:

Allemaal bedankt voor de steun. Ik laat het jullie weten als ik de uitslag weet.

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Echt shit voor je (en voor Killian natuurlijk).

Ik hoop dat het snel beter gaat met Kil en dat ze eens opschieten met de onderzoeken. Die onzekerheid is ook niks.
    Veel sterkte en een dikke knuffel voor Kil.

7. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat erg zeg,veel sterkte ermee, arme kilian. :pensive:

8. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog geen uitslag binnen. De DA zou zorgen dat hij hem morgen wel heeft. Nog een dagje en een nachtje wachten dus :pensive:

9. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff nog een dag met zenuwtjes :pensive:

10. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou inderdaad...... en wachten duurt dan toch al zo lang :confused:

11. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    jeetje, jij zal wel een rotnacht hebben vanacht.
    hopenlijk krijg je goed nieuws.

12. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog langer wachten.. niet leuk! :pensive:

13. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, de uitslag was binnen. Maar ze weten nog niet wat het is :pensive:
    De leverwaarden en de schildklier zijn goed. Urine waarden zijn ook goed.
    De eiwitten zijn te hoog, maar de witte bloedcellen "aan de lage kant". Volgende week woensdag heb ik een nieuwe afspraak (eindelijk met mijn eigen dierenarts) en gaan we verder kijken.
    Gisteravond braakte hij opeens heel erg. Een keer. Daar heb ik nu pillen tegen, en ik heb ook nieuwe pillen voor de diarree, die ook maar aanhoud :pensive:

Ik word hier zo moedeloos van, ik kan niks doen, en mijn lieve hondje voelt zich zo rot :cry:

14. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Schiet niet echt op dan :confused: Heb je nu wel dan die salozusulfa?

15. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik heb sulfatrim. En primperid tegen het braken en de misselijkheid. Ik hoop maar dat het aanslaat :pensive:

16. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    :pensive: Dat hoop ik ook dan maar...... Kreeg je die SSP (=salozusulfa) niet mee dan ? Of heb je er niet om gevraagd?

17. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er wel om gevraagd, maar toen ik de diarree uitlegde zeg maar, raadde hij deze aan. En dan geloven we een DA maar he :eyes: :wink:

18. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stuur je even een Pbtje :wink:

19. Jeffy

Lid geworden:
    23 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt er al een terug :grinning:

20. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    he bah zeg, nog geen nieuws dus, nou we wachten af in spanning.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Jeffy
    Reacties:
    33
    Weergaven:
    4.239
  2. verbrugghe Nadine
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    11.023