kattenpil?

Discussie in 'Katten' gestart door kreukie, 23 feb 2009.

1. kreukie

Lid geworden:
    1 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Sinds afgelopen augustus hebben wij Floep en Hynder in huis (flatje, ze gaan niet naar buiten) Floep hebben we laten castreren. Maar van Hynder zouden we graag op langere termijn een nestje willen. (In mei worden ze 1 jaar)

Hynder is met krap 8 maanden voor de eerste keer krols geworden. Inmiddels heeft ze een vast ritme van 1 week "op", 1 week "af". Naast dat Floep zich geen raad weet met zijn zusje, zijn wij ook van mening dat dit niet prettig is voor het beestje.

We horen zowel positieve als negatieve verhalen over de kattenpil. Is het nu wel of niet verstandig om haar voor een bepaalde tijd aan de pil te doen? We weten niet goed wat nu de precieze bijwerkingen zijn van de pil, maar we vinden haar nu nog te jong (ruim 9 maanden) en te licht (2,6 kilo nog maar) om al kittens te krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

2. Mierelier

Lid geworden:
    25 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Kreukie,

Ik heb toevallig ook een broer en zusje (Casper & Shady). Casper is geholpen en Shady (nog) niet. Woon ook op een flat en ze gaan ook niet naar buiten. Halverwege Januari is Shady ook voor het eerst krols geworden. Dit duurde een weekje en daar is het nog bij gebleven. Casper wist zich de eerste paar dagen ook geen raadt, maar later had hij zoiets van, pff.. t zal wel.. haha. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dit staat er op dierennieuws.nl: Bij langdurig pilgebruik is de kans op grotere tepels en ontsteking en tumoren van de baarmoeder aanwezig.

Deze uitleg kom ik zelf ook op meerdere sites tegen.. Ik heb Shady nog niet laten steriliseren en geef haar ook de pil niet. Maar bij jou is dat natuurlijk ff anders, als ze om de week krols is :confused:

Mocht je echt supergraag een nestje willen, kan je de pil misschien toch tijdelijk gebruiken(al ben ik zelf wat hufterig ervoor). Zelf zou ik haar waarschijnlijk laten steriliseren als het te vervelend wordt voor dr broer, maar dat is mijn mening, al zou ik zelf ook graag wel een nestje willen voor een keer :wink:

3. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan de poezenpil gebruiken om een korte periode te overbruggen, maar het moet geen normale gang van zaken worden, dan is die pil zeker een risico voor de gezondheid

4. kreukie

Lid geworden:
    1 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen is hynder nog steeds krols, vooral 's avonds krijgt ze aanvallen. We gaan de pil maar overslaan, en het gewoon uitzitten!

5. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je kunt je kat ook gewoon steriliseren! Waarom een nestje nemen als er al zoveel poezen in asielen wachten op een baasje? Met ieder nestje dat erbij komt, wordt hun kans op adoptie kleiner, en hun kans op een spuitje groter. Dat wil je toch niet op je geweten? :eyes:

6. kreukie

Lid geworden:
    1 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Met alle respect hoor, maar ik hoef niet door jou aangesproken te worden op mijn geweten :wink:

7. rieneke

rieneke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    misschien is suprelorin een goed alternatief voor de pil?

8. x.Dreetje.x

Lid geworden:
    23 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik spring hier even in.. niet in elk asiel krijgen de beesten een spuitje, tegenwoordig in bijna geen enkel asiel. Dus dat is dan ook een beetje overdreven, en echt slecht hebben ze het daar niet, al zou een baasje natuurlijk fijn zijn. Maar om iemand erop aan te spreken dat hij/zij een nestje wil is niet aan jou.

9. kreukie

Lid geworden:
    1 jan 2009
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Euhm sorry maar er worden nog superveel dieren ingeslapen in superveel asielen. Dat hangen ze uiteraard niet graag aan de grote klok. Wil je dat ik cijfers onder je neus induw? want die zijn er hoor.

en waarom is het niet aan mij om iemand daarover aan te spreken? Als er "foute" dingen gebeuren, dan heb ik dat recht zeker wel.
    Jij mag gerust je mond houden als je foute dingen ziet gebeuren, maar zo zal alles altijd fout blijven gaan. Hell no, kzal nooit men mond houden, en zeker niet als het gaat over dieren(rechten)!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Joyki
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    2.163
  2. Ritchie
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    4.345