kattenhaar!!!!!!!!!!!!

Discussie in 'Katten' gestart door cielke, 10 jul 2008.

1. cielke

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!
    Worden jullie ook zo knettergek van al die haren?Wij hebben een witte en een zwarte kat dus als je iets zwarts aanhebt is dat heel leuk maar ook als je iets wits aan hebt..Bezoek is er erg blij mee!
    Alles zit onder; van bank tot ramen, en gisteren zag ik zelfs witte kattenharen op de wc liggen, zucht.
    Heeft iemand tips? (behalve kammen en veel zuigen en de bank afdekken)

2. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier hetzelfde hoor. Katten zijn echt in de rui nu.
    Als je ze aait heb je gelijk een hele pluk haar in je handen.
    Helaas niets aan te doen dan inderdaad veel te stofzuigen :wink:.

3. siger

Lid geworden:
    15 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, een heel herkenbaar 'probleem'.
    Heb net weer 'bezoek' gehad van een van mijn katten (zwart/wit) dus mijn zwarte trui zit weer onder het haar.
    Straks maar weer ff de plakbandtruc...

4. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ha, onze Kitty is nu in de rui, maar die wil niet meer zoveel op schoot liggen en Saartje loopt het grootste deel van de dag buiten dus wij hebben er niet echt last van :wink:

5. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    bij de dierenwinkel heb ik wel iets gezien van druppen die zoals het schijnt je kat beter door de rui heen helpt, maar of dat werkt weet ik niet, en volgens mij lost dat het "probleem" ook niet op aan gezien ze toch hun haren kwijt moeten, maar misschien heb je er iets aan :notes:

6. Poeziepoes

Lid geworden:
    9 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben een lieve Maine Coon en een Heilige Birmaan die hebben heel veel haren en dus ziet elke keer alles onder de haren :wink:

7. Essie

Essie Dierenkenner

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heeft iedere kattenliefhebber dit probleem. Hoewel ik het niet zo als een probleem zie hoor. Twee keer per week stofzuigen, elke week goed borstelen. En alle haren die dan nog verschijnen en aan mijn mooie broek blijven hangen, neem ik wel voor lief. :wink:

8. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    2 x per week stofzuigen....? Dan kom je er nog netjes vanaf :laughing:
    Toen Simba nog leefde ( zie avatar) moest ik wel 2 x per dag stofzuigen :wink: Nu zuig ik tenminste elke dag 1 keer met nog 1 kat in huis.
    Maar ik heb het idee dat de ruiperiode veel erger is dan andere jaren :eyes:

9. Essie

Essie Dierenkenner

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Twee keer per dag? Daar ben ik veel te lui voor hoor! Dan maar wat haren aan mijn kleding, dat vind ik minder erg dan dagelijks met de stofzuiger door het hele huis. :laughing:

10. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, maar ik heb ook een kleine. Die loopt inmiddels wel (alweer een jaar, hij wordt 28-7 2 jaar, maar speelt constant op de vloer)
    Boven doe ik meestal gewoon vegen hoor.
    Maar had ik die kleine niet, dan was het nog wel noodzakelijk met die langharige kat. Haar aan m'n kleding heb ik ook wel, maar ik zit anders gewoon haar te happen :stuck_out_tongue_winking_eye:

11. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    EEn swiffer doekje doet ook woderen hoor als je geen zin hebt om 2 keer per dag te zuigen. Ik zuig 's morgens en haal er later op de dag een swiffer doorheen, zo klaar

12. cielke

Lid geworden:
    22 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties! :wave: Dus ook jullie hebben niet echt 1 of ander wondermiddel?!
    Ik zie het wel als een probleem hoor, want elke dag stofzuigen lukt even niet, ben namelijk HOOGzwanger en zit er een beetje mee dat straks de kleine onder de kattenharen zal zitten.
    Ik heb ook echt het gevoel dat mijn katten nog nooit zo gehaard hebben als dit jaar.
    Och ja, we nemen het maar voor lief!
    Groetjes allemaal

13. rieneke

rieneke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    ik geef de katten al een tijd visolie.
    ze glimmen en glanzen, maar ze ruien nog net zo hard als voorgaande jaren helaas.

14. AnnaSammy

Lid geworden:
    5 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is kattenhaar soms irritant als je bijvoorbeeld naar feestje gaat en mooie kleren aan hebt,
    Maar daarvoor hebben ze die plakrollers uitgevonden

T hoort er nou eenmaal bij en als je je daaraan ergert zou ik geen kat nemen :wink:

Je zou ook een (ik weet niet in wat voor huis/appartement je woont) Kattenren kunnen maken in je tuin

15. Glammie

Lid geworden:
    7 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik stofzuig (met 10 perzen en 2 htk katten) elke dag, en dweil ook elk dag.
    Daarnaast kam ik de dieren ook elke dag, en was ik de perzen 1x per maand om zo goed al het oude haar te verwijderen, en te zorgen dat er zo min mogelijk in huis ligt

16. SisayMinti

Lid geworden:
    21 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

10 perzen?? :astonished: wooow :wink:

Wij hebben een abbesijn en een ocicat, gelukkig hebben we van onze abby niet zo veel "last", onze ocitcat haart wel behoorlijk uit! Mijn zwarte jas had ik per ongeluk op de bank laten liggen en dat was natuurlijk een mooi slaap plekje, gevolg: ik had een beige jas :flushed: Die plakrollers doen het trouwens wel goed! Moet wel zeggen dat het uitharen nu niet meer zo erg is als een paar weken geleden.

17. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    ik stofzuig en dweil ook iedre dag, soms 2 keer.
    Met 1 peuter en een baby is dat ook echt nodig als je 4 katten hebt.

18. Glammie

Lid geworden:
    7 feb 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

JEP ;-)
    We hebben namelijk een cattery

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Amulya
    Reacties: