Katten wel of niet buiten los laten lopen?

Discussie in 'Stemmen' gestart door Marcha, 15 jul 2003.

?

Katten wel of niet buiten los laten lopen?

1. Ja hoor! Mijn kat kan gewoon naar buiten wanneer hij wil.

190 stem(men)
    100,0%
  2. Mijn kat mag alleen met een bandje om in de tuin/balkon.

0 stem(men)
    0,0%
  3. Mijn kat mag helemaal niet naar buiten.

0 stem(men)
    0,0%
  4. Ja hoor! Mijn kat kan gewoon naar buiten wanneer hij wil.

190 stem(men)
    100,0%
  5. Mijn kat mag alleen met een bandje om in de tuin/balkon.

0 stem(men)
    0,0%
  6. Mijn kat mag helemaal niet naar buiten.

0 stem(men)
    0,0%
  1. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nieuwsgierig wat de mensen er hier van vinden. Laten jullie je kat wel of niet buiten lopen? En voor de mensen die geen katten hebben natuurlijk ook graag hun mening :wink: , heb je er problemen mee dat er katten van andere buiten rondlopen ja of nee? De meningen over dit onderwerp lopen overal nogal uiteen dus ik ben nieuwsgierig hoe iedereen er hier over denkt :smiley:

2. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Robbie en Nori mogen alleen op het balkon, wel zonder bandje of tuigje. Als we ooit verhuizen wil ik graag een tuin en die moet dan afgezet zijn zodat ze er niet uit kunnen. Ik wil dat mijn katten geen problemen veroorzaken bij anderen (dus boze buren omdat ze in de tuin poepen) Ook ben ik steeds banger voor 'kattenhaters' die katten vergiftigen, je hoort het steeds vaker. En ik wil er niet aan denken dat ze overreden worden. Nee voorlopig blijven ze op het balkon en na een paar jaar wil ik ze graag binnen onze eigen tuin houden.

3. Maya

Lid geworden:
    11 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er nog niet helemaal uit. we hebben wel een luikje in de muur laten zetten, en ik vind ook wel dat ze straks naar buiten moeten kunnen, maar ik zou ze graag in de tuin houden. Zit er dan ook aan te denken om op de 1 of andere manier de tuin af te zetten. Anders in ieder geval in het begin aan een tuigje naar buiten of gewoon alleen als ik erbij ben, is misschien ook wel genoeg om ze te laten wennen. Voorlopig hou ik ze nog even binnen iig.

4. Lianne

Lid geworden:
    9 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn katten komen nooit buiten, zelfs niet op het balkon.
    Ze springen namelijk over een muurtje naar het balkon van de buurman en dan weten ze daar wel een raampje te vinden dat open staat met gevolg dat de buurman ze in huis heeft.
    Lijkt me geen goed plan haha, de oudste kent het balkon wel, de tweede is bang buiten en de jongste twee zijn nog nooit buiten geweest.
    Als we hierna een huis kopen weten we nog niet wat we doen, wel of niet laten wennen buiten, maar dat zien we tegen die tijd wel.

5. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Jasmine en Moefasa zijn gelukkig heel gehoorzaam. Ze laten zich zelfs terugroepen van een prooi (wesp :pensive: ).... Daarom mogen ze met toezicht op ons deels afgeschermde balkon (tussen de spijlen kunnen ze niet meer door, op de rand nog wel en ze weten dat dat dus niet mag...). Later als we een tuin hebben mogen ze in een ren of aan een tuigje naar buiten.

Groetjes,
    Lara

6. Marcha

Marcha Dierenkenner

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik nu op een flat woon kan ik Lara alleen op het balkon laten. Ons balkon is (nog) niet afgezet en Lara past nog geen riempje dus voorlopig mag ze er nog niet op. Als we in de toekomst in een eensgezinswoning wonen zou ik haar wel graag aan een riempje in de tuin laten, maar persoonlijk zal ik haar niet zomaar buiten laten. Ik zou veel te bang zijn dat ze wordt overreden, vreselijk gaat vechten met andere katten of last bezorgt aan andere mensen. Daarnaast ben ik ook best bang voor kattenhaters, je hoort helaas steeds vaker van die akelige verhalen :pensive: Ik hoop dus dat ik haar aan kan leren om aan een lijntje te lopen zodat ze toch nog lekker buiten kan liggen :smile:

7. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon op een flat, maar ook al woonde ik in een huis, mogen ze nog niet naar buiten van mij. Niet los iig. Ik wil graag een huis met een tuin waar ik zo een kattenverblijf in wil bouwen. Ik ben gewoon veelste bang dan 1 van mijn katten word aangereden, vergiftigd word of word meegenomen. Nou zou Dibbes zich denk ik niet zo makkelijk laten pakken, maar Nila wel. En Nila is een raskatje. Mensen zien daar geld in.

8. Nicole

Nicole Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gestemd op "Mijn kat mag alleen met een bandje om in de tuin/balkon."
    Alleen heeft mijn kat dan een tuigje om en geen bandje en soms loopt ze ook los in de achtertuin, maar dan zit ik buiten en kan haar in het oog houden zodat ze niet over de schutting kan ontsnappen.

Ik wil gewoon niet hebben dat mijn kat last veroorzaakt bij andere mensen door dat ze daar in de tuin haar behoefte gaat zitten doen.

Ik ben eigenlijk onverwachts een kattenbezitter geworden en heb altijd alleen maar honden gehad.
    Zelf ben ik ook altijd heel erg laaiend als ik in de tuin bezig ben en dan in de stront van andermans katten zit te graaien.
    Voor honden moet je hondenbelasting betalen (wat voor mij dus ook niet nodig zou zijn) maar voor katten niet.
    De katten bevuilen ook andermans terrein en veroorzaken ook vaak overlast en deze mogen alles belastingvrij doen :smiley:

Ik ben nooit een kattenhater geweest maar wel iemand die kwaad werd/wordt als ik last heb van andermans katten (of andere dieren)
    Bij mij thuis is het echt een dierentuin, heb verschillende soorten dieren, maar wil niet hebben dat zij een last zijn voor andere mensen.
    Dus ik wil ook geen last hebben van andermans katten (andere dieren).

Dus ik vind gewoon dat als jij kat(ten) hebt dat jij ook de verantwoording ervoor moet dragen en het dier in huis moet houden en/of aan een lijn met tuigje in de tuin, zodat ze geen overlast bezorgen bij andere mensen in je straat/wijk.
    Dit zou ook niet gewaardeerd worden als ik mijn honden zo los knip in de buurt en hun overal hun behoefte e.d. liet doen, zoals bijvoorbeeld in de tuin van de buren.

9. tommy&mara

Lid geworden:
    17 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn katten mogen gewoon naar buiten wanneer ze willen. tenzij het gaat onweren dan moet tommy binne blijfe. hij is echt een angsthaas dus daarom moet ie binne blijfen anders loopt ie nog van angst op de weg en dat wille we niet. mara mag gewoon naar buite wanneer het onweert zij is er niet echt bang voor.

10. sillysylvester

Lid geworden:
    16 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gekozen voor niet, omdat ze dus alleen buiten komen in de kattenren die we op het balkon hebben en als we een beneden woning zouden hebben ook aleen in een kattenren die er gemaakt zal worden dan. Los buiten is tegenwoordig onverantwoord!! teveel kattenhaters, loslopende honden, auto's etc. Nee ik vind dat dit tegenwoordig niet meer kan.

groetjes marieke

11. jenny

Lid geworden:
    17 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn katten mogen ook niet buiten, heb er twee, één pers van 13j, en één straatkatje van 7j, ze zijn het zeker niet gewoon van buiten te komen, kan dus gerust de achterdeur open laten en dan gaan ze nog niet buiten!
    Gr,Jenny

12. Salitos

Lid geworden:
    15 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze katten komen ook niet buiten, ik zou het niet aan kunnen als er eentje doodgereden zou worden of vergiftigd door de buurman. Bovendien baal ik er zelf gigantisch van dat katten in mijn tuin poepen en niet gewoon op hun kattenbak. Tenminste als de mensen er al een hebben.

Groeten Marcel

13. sanneke

Lid geworden:
    6 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn katten lopen vrij rond buiten soms gaan ze wel eens wandelen of liggen ze in de tuin te zonnen.
    Als er eentje weg is ligt ze meestal op het dak ofwel zit ze in de boom.
    Maar helaas kan ik ze niet binnen houden.
    Miauwen en zagen en klagen tot de deur open gaat.

14. Foei

Lid geworden:
    30 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik heb niet gestemt. Wij hebben een ren waar ze rustig in kunnen lopen maar zag eiglijk niet iets staan wat er op leek. Zelf zou k me katten niet los buiten laten lopen voordat ze geholpen zijn in iedergeval. En dan als het echte ras katten zijn helemaal niet want daar vin k ze een beetje te duur voor.

15. Miep

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet gestemd, want heb geen poes meer.
    Toen ze nog bij ons was mocht ze niet naar buiten toe, dus niemand had last van haar.
    Nu kan ik me best wel irriteren aan de mensen die hun kat buiten laten lopen, want onze hele tuin ligt vol met kattestront.
    Ik heb 2 hondjes en die laat ik ook niet bij iemand anders in de tuin of op straat poepen!
    We betalen ons wel arm aan de hondenbelasting en dan is er niet eens een normaal hondenuitlaatterrein, maar van kattenbelasting is geen sprake.
    Misschien dat ik nu mensen voor het hoofd stoot en dat spijt me dan, maar dit is mijn mening.
    Groetjes van Miranda, Misty en Sietje

16. Xena

Xena Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn katten mogen absoluut niet los naar buiten! Ik wil niet dat ze doodgereden worden, vergiftigd of dat ze tot last zijn van anderen. Niet iedereen is assertief genoeg om je te zeggen dat ze zich ergeren aan je huisdieren, met alle consequenties van dien ...
    Heb je een tuin (of een balcon) zorg dan dat ze daar niet uit komen. Er bestaan genoeg mogelijkheden om de tuin af te schermen ...

17. Mickey

Lid geworden:
    29 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    MIckey is geboren als zwervertje. Hij heeft altijd vrij rond mogen lopen.
    En als er dat eenmaal in zit haal je het er echt niet uit hoor.
    Met de buren hebben we afgesproken hoe zij Mickey aan zullen pakken als hij iets in hun tuin probeert te doen.
    Verder hebben wij heel veel gemeentegroen in de wijk, en dat heeft toch wel naast onze eigen tuin de voorkeur van Mickey. Dus echt hinder hebben anderen niet van mijn kat.

18. tamara

Lid geworden:
    23 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn katten mogen wel naar buiten, alleen leelah wil niet verder dan de tuin.
    Tenzij het echt hard regent en/of sneeuwt dan hou ik ze liever binnen.

19. xxappiexx

Lid geworden:
    29 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze katten moeten zelfs buiten blijven, ze mogen niet naar binnen.
    We hebben er 11 dus daar kun je niet aan beginnen!
    We hebben er vorig jaar 1 gehad die we met de fles hebben opgevoed en die kwam gewoon binnen en ging op de bank liggen ook al kreeg hij op z'n donder dan kwam hij na een uurtje weer binnen. Maar hij is helaas maar 9 maanden oud geworden, hij lag in het zonnetje op een autoband van mijn tante te slapen en toen ze achteruit reed was het al gedaan....heel zielig vond ik dat!
    Maar de andere katten kunnen slapen in de stal en de rest van de tijd lopen ze vrij rond, we wonen best vrij dus daar heeft niemand problemen mee, de buren laten hun katten ook gewoon los en die hebben we ook regelmatig op de stoep, zolang niemand er problemen mee heeft mogen ze rond blijven lopen.
    soms blijven ze een paar dagen weg (vooral de katers) maar die zie je meestal wel weer terug.
    Maar Miep, ik snap jou best. maar moet jij hondenbelasting betalen? wij helemaal niet! (maar we moeten wel elke keer de hondenstront van mensen met honden uit de nieuwbouw die hun hond op onze oprit laten schijten opruimen. en da's iid niet zo fris. wij wandelen heel soms door de nieuwbouw keer was Boy ziek en moest gewoon poepenm normaal zoekt hij netjes een bosje maar hij moest perse meteen en poepte bij mensen voor de tuin die we normaal ook bij ons zien lopen met hun honden. Moet je ze eens horen dan.....
    dus Het ligt er gewoon aan hoe je woont, als we op een flat hadden gewoont hadden we waarschijnlijk ook geen 11 katten...

20. Xena

Xena Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mickey, net als jij had ik vroeger een kat, als zwerfster gevonden, die echt niet binnen kon blijven. Ze werd binnen echt neurotisch en er ontstond een bloedbad met de overige katten. Zij mocht ten slotte naar buiten, en de overige katten bleven binnen of onder toezicht binnen de eigen tuin. Dit gaf geen problemen. En net als jij heb ik toen contact met de buren opgenomen en met hen concrete en duidelijke afspraken gemaakt over hoe we dit probleem konden oplossen. De buren vonden mijn voorstel om mijn tuin af te rasteren absurt en na een tijdje vonden ze het eigenlijk best leuk om die kat gezellig bij hen in de tuin te hebben. Ik ben en blijf verantwoordelijk voor mijn katten en mag dus niet toelaten dat ze overlast veroorzaken. Ideaal zou zijn een boerderij of iets dergelijks waar mijn dieren niemand tot last kunnen zijn en waar ze geen gevaar lopen. Nu nog het grote lot in de loterij winnen .... Droom lekker ...

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. scarabee
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    3.100
  2. Shiva
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    3.050