Kater sproeit zelfs op de benen van ons kan iemand mij helpen?

Discussie in 'Katten' gestart door petra007, 3 aug 2014.

1. petra007

petra007 Nieuw Lid

Lid geworden:
    3 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik heb 2 poezen en 1 kater. Ze komen alle drie uit een asiel. De kater met de naam garfield is er bij gekomen sinds februari en de eerste 2 maanden ging het prima maar sinds april sproeit hij alles. De woonkamer, keuken, veranda, Ik ben er mee naar de dierenarts geweest ze had veel vooorstellen die ik allemaal heb gedaan maar nu is het zelfs erger. Hij is in het asiel al gecastreerd dus dat was al in orde. Ik moest 4 kattenbakken in huis zetten, 3 plaatsen voor eten en drinken, in elke kamer een feliway in het stopcontact steken. Dat zou een hormoon versprijden waar de poezen rustig van worden. En al de sproeiplaatsen met biotex 3 keer na elkaar goed afwassen en laten opdrogen; Daarna met alcohol bestuiven.
    Zelfs de matten moest ik weg gooien. Dat is allemaal gebeurt en het heeft 2 dagen goed gegaan.
    Maar nu is hij zelfs op onze benen aan het sproeien wat dus echt vies is.
    Kan dit wel verholpen worden? Of een maal sproeien altijd sproeien?
    Wie weet raad???

2. Akarana

Akarana Dierenliefhebber
    Magazine auteur

Lid geworden:
    3 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    19
    Feliway lost geen bestaand probleem op. Je had feliway beter beginnen gebruiken vóór de kat in huis kwam.

Hoe is de introductie gebeurd? Heb je ze een tijdje uit elkaar gehouden of gewoon onmiddellijk samen gezet?
    Hoe is de relatie tussen de katten onderling? Zijn er ruzies? Met wie?
    Hoe vaak speel je met Garfield en op welke manier?
    Hoeveel slaapplaatsen zijn er? Plaatsen waar ze de hoogte in kunnen?
    Gaat hij buiten?
    Komen er andere buurtkatten binnen?...

Als hij sproeit door stress zul je wat meer over Garfield en je andere katten moeten vertellen. Eventueel een gedragstherapeut overwegen die thuis de situatie komt inschatten en je verder kan helpen.

3. petra007

petra007 Nieuw Lid

Lid geworden:
    3 aug 2014
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een gedragstherapeut ingeschakelt en ze heeft me een heel plan voorgesteld hoe ik alles moet herinrichten zodat de 3 katten rustig kunnen samen leven. Vandaag ben ik er achter gekomen dat er 2 andere katers op het keuken dak komen kijken en ook sproeien en dat zal de grote frustratie zijn. De 2 poezen in huis kunnen gped met garfield opschieten en ik heb 3 slaaptorens staan met elk 4 slaapplaatsen in drie verschillende kamers waar de deuren altijd van open staan. Dus de bedreiging komt van buiten. Ik heb vandaag weer een nieuwe afspraak gemaakt met de gedrachstherapeut. Mischien lukt het nu wel.
    Bedankt om te reageren.

Laden...

Deel Deze Pagina