[Kat&Hond] Auto Feeder

Discussie in 'Dierenaccessoires' gestart door Rossee, 29 jun 2008.

1. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG][​IMG]

Ik weet niet waar deze dingen vandaan komen. Ik zag deze voerbakjes in een dierenzaak staan tijdens een tripje naar Enschede. De voerbakjes waren afgeprijsd van €30,- naar €12,- dus ik heb er een meegenomen voor de katten :grinning:

De bedoeling van deze bakjes is dat de kat of hond voor het voerbakje gaat staan zodat het klepje omhoog gaat. Kat/Hond gaat dan eten, tot dat het klaar is. Daarna gaat het klepje weer omlaag. Helemaal automatisch. Zo ontsnappen vieze geurtjes van het eten niet en houdt het vliegen en ander ongedierte bij het eten vandaan. En het ziet er natuurlijk fraai uit, net een pet-gadget. Prima reden om zoiets te kopen toch?

Er bestaat een kat- en hondversie. De hondversie is wat groter.

Specificaties
    30cm Infra-rood sensor bereik
    Power ON/OFF knop
    Twee sensor settings; High & Normal
    Hoge kwaliteit verwisselbaar stalen bakje
    Anti-slib rubber
    4 x AA batterijen (niet inbegrepen)

Ik dacht eerst dat het niet zou gaan werken maar het werkt onverwacht goed. Ik ben er blij mee. Er zitten natuurlijk wel wat nadelen aan. Een punt wat in veel gevallen een probleem kan zijn is dat de sensor alleen aan de voorkant zit. Als de kat dus van de zijkant aan komt lopen dan gaat het klepje niet open. Deze Auto Feeder in een drukke ruimte zetten is ook niet handig. In mijn geval hebben de katten daar geen last van omdat het voerbakje op een plank staat, "de plank". Zo kunnen ze maar van één kant aan komen lopen. Het bakje ziet er verder stabiel uit. Het is goed schoon te maken. Over stevigheid van het klepje ben ik niet helemaal zeker. Als een hond of kat erg wild is dan geef ik dat klepje geen lang leven. Op de doos staat immers dat het klepje niet aangeraakt mag worden als het in beweging is. Ook wel logisch eigenlijk dat zoiets niet vatbaar is tegen elke stoot. Gelukkig willen mijn katten alleen maar eten als ze op "de plank" staan en dan gaan ze echt niet spelen en gek doen. Een laatste punt is dat het sommige katten kan afschrikken. Twee van mijn katten waren bang voor het mechanische geluidje wat opkwam als het klepje ging bewegen, ookal was dit maar zachtjes. Die twee katten zijn daar nu aan gewend. Batterijduur kan ik nog niet zoveel over zeggen. Al met al toch een heel leuk ding wat ik op de kop getikt heb. Dat ik eindelijk van die vieze vliegen af ben, dat is toch wel het fijnste. In de zomer sta ik toch altijd die voerbakjes schoon te maken omdat de vliegen anders binnen no-time eitjes leggen in het blikvoer van mijn katten. Daar heb ik nu geen last meer van. :smiley: Stiekem ben ik ook wel een gadget-mens. Ik voer die gadgets choas nooit zo door op mijn huisdieren, maar dit is wel leuk en ook nog praktisch. :wink:

Zou deze versie ook sensors aan de zijkant hebben?

2. Essie

Essie Dierenkenner

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er cool uit! :sunglasses:

3. Melanie.

Lid geworden:
    24 nov 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee dat ziet er wel handig uit zeg! Leuk! :smile:

4. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn van Vitakraft, overigens de ervaring dat de katten als de dood voor die dingen zijn :eyes:

5. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Waar heb je ze vandaan? Welke winkel? Ik woon zelf ook in Enschede maar dat zou voor ons niet praktisch zijn. De katte bij ons hebben gewoon de hele dag brokjes en blikvlees krijgen ze als ze honger hebben en als ze het dan ophebben gaat het schoteltje weer in het water.

6. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, ik kocht het bij Pets Place in het centrum van Enschede. Ik woon niet in Enschede dus weet niet hoe het daar heet :smile:

Dit bakje werkt in ieder geval perfect. Heb het nog steeds in gebruik en ik heb totaal geen last vliegen of een kliederboel. Alle katten eten er met gemak uit. SUPER! :ok:

7. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ohja, Pet's Place ken ik wel. Vind ik niet echt een geweldige dierenwinkel, helemaal niet eerlijk gezegd. Ze geven fout advies over hamsters enzo. Ik koop er niet graag een dier, eerlijk gezegd.

8. Rossee

Lid geworden:
    3 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken de zaak niet. Ik koop geen dieren in een dierenspeciaalzaak, alleen eten en spulletjes. De Pet's Place zaak bij mij in de buurt is wel goed overigens.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Laura
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    2.364

Deel Deze Pagina