kat braakt na het eten

Discussie in 'Katten' gestart door hartie, 1 sep 2007.

1. hartie

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi hoi

Heb een poes van 6 jaar nu de laatste paar dagen na het eten van brokjes kotst ze alles er weer uit dat doet ze alleen als ze brokjes heeft gehad en niet als ze haar vlees krijgt. Ik gebruik nog steeds dezelfde soort brokken. Alexis van de aldi. Ik vind haar normaal in haar doen en laten wel is ze wat feller geworden naar haar broer toe die krijgt er soms van langs en er is nergens reden voor. Wie herkent dit probleem?

2. Cess

Lid geworden:
    28 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste ingeving is dat ze misschien een lichte verstopping heeft: vlees komt er fijn gekauwd misschien langs, harde brokjes niet. In dat geval zou je even naar de dierenarts moeten.

Een ander idee heb ik op het moment niet, misschien iemand anders wel. Ik hoop dat het snel overgaat, als ze het maar uit blijft kotsen raakt ze op den duur natuurlijk ondervoed...

Succes en sterkte!

3. hartie

Lid geworden:
    8 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    De brokjes die ze uitbraakt zijn al meer dan verteerd eigenlijk wat ze eruit gooid is brokjespap zeg maar

4. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Onze Robbie heeft ook z'n periodes dat hij vlak na het eten moet braken. Dit komt omdat hij vaak last heeft van vastzittende haarballen. Hij vindt het fijn om alle katten hier in huis te wassen :eyes: . Na een aantal dagen braaksel opruimen ligt er dan een enorme haarbal in de gang. Om de verstoppingen wat te verlichten, geven we laxapast of laxacat, dat zorgt ervoor dat de haren beter worden afgevoerd.

Ik zou echter niet zelf gaan dokteren, braken is immers slecht voor een kat. Als het nog een aantal dagen aanhoudt, moet je naar de dierenarts gaan. Die kan je beter vertellen wat er aan de hand kan zijn. Het kan namelijk meerdere oorzaken hebben.

Laden...

Deel Deze Pagina