kat blijft mager

Discussie in 'Katten' gestart door angel33, 3 jun 2006.

1. angel33

Lid geworden:
    25 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo :smile:

Ik heb een poesje van iets meer dan een jaar. enorm druk en bezig ding. Maar ik maak me toch een beetje zorgen. Ze is zo mager. Ik heb haar gewogen en ze is 2 kilo. als ik dr aai voel ik haar ribben. Ze eet en drinkt goed. Is heel speels ( zit soms kater van 6 kilo achterna en die rent voor zijn leven :smile: ) maar toch .. wat kan ik doen om wat meer vet op dr botjes te krijgen.

Ze is pas gesteriliseerd en de assistent zei dat ze misschien kleine ouders had. Maar toch ......

Iemand een idee?

Groetjes

Sandra, Ramond
    Malou en Mimi

2. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het precies het zelfdemet mijn poesie, alleen mijn poes is niet gesteriliseerd

3. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Wij hebben er hier ook zo een rondlopen (wel een kater van 13 die altijd al zwakke darmpjes heeft gehad , dus totaal andere reden).

Onze kattin is ook nogal een stresskip en heeft bovendien vermoedelijk iets oosters in haar bloed waardoor ze zowieso al fijner is.
    Ze is nu 2 jaar en staat eindelijk wat dikker maar ook zij is lang scharminkel geweest.

Ik zou het gewoon even aanzien en ervoor zorgen dat ze zoveel kan eten als ze zelf wil.
    Veel kans dat het met de leeftijd wel bijtrekt , ze is op het einde van haar groei en bovendien heel vinnig dus ze verbruikt gewoon heel veel energie.

Ik begrijp je ongerustheid wel hoor , ik heb ook altijd zo'n medelijden met onze kater (en geef hem dan vaak wat extra zoals charcuterie of vis maar dat is nu ook weer niet perfect voor z'n darmen en mijn moeder heeft bovendien liever niet dat ik hesp aan de kat geef :wink: ).

4. angel33

Lid geworden:
    25 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    :smile:
    dank jullie wel... ben nu wel wat gerustgesteld....

en ze eet echt heel veel hoor... ze steelt meestal de stukjes gekookte kip van malou weg.. want die vind het leuker om te jagen :smile: ze is alleen vaak in shock als malou grommend en blazend een stuk kip bij mimi wegrooft LOL

vond het vandaag alleen zo opvallend toen ik malou ging akmmen en daarna mimi probeerde te kammen en bijna achter dr ribbetjes bleef hangen. Hoop echt dat ze nog wat aan gaat komen.

groetjes
    sandra, ramond
    malou en mimi die nu op keuken kast zit pfffffffff

5. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Nog vergeten zeggen: een extra ontworming (als die al een paar maanden geleden was) kan ook geen kwaad , weet je zeker dat ze daar niet mager van is (hoewel ze van wormen wel mager worden hebben ze dan meestal nog een dikke hangbuik).

6. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze Luna is ook erg "mager" vergeleken met de andere 2, zij is ook gesteriliseerd, eet veel en jaagt ook steeds de andere op. Wij hadden het vermoeden dat ze iets oosters in zich had, wat ook door de DA bevestigt is :smiley: . Dit kan natuurlijk ook bij jou het geval zijn (hoeft natuurlijk niet). Weet je toevallig wie de ouders zijn? Dan kun je misschien uitzoeken. En zou haar zeker nog even laten checken op wormen.

7. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Op wormen laten nakijken is zeker een goed idee.
    Ik heb zelf ook een scharminkeltje gehad die in vergelijking met mijn twee dikke katers totaal verdween.
    Het was een zuiver cypers poesje,wel erg gestressed van aard.
    Daardoor kunnen ze ook afvallen.
    dit poesje is bij mij nooit over de drie kilo gekomen,was ook niet gelukkig bij al die andere katten.
    Nu zit ze alleen en heeft ze nog steeds stressaanvallen zodra ze langer dan een paar uiur alleen zit.
    Misschien heeft jouw poezel ook wel een tikje last van verlatingsangst.

8. myheavenlycats

myheavenlycats Dierenliefhebber

Lid geworden:
    9 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb ook een poes van bijna 8 jaar en ze is ook mager en erg klein.
    Ik heb haar ooit op straat gevonden toen ze een paar weken oud was.
    Dus waarschijnlijk te vroeg bij de moeder weg.
    Ze heeft wel testen gehad en er kwam niks uit.
    Ja wel dat ze blaasgruis heeft maar verder geen afwijking ofzo.
    Ze is ook nooit krols geweest dus dat is wel vreemd.
    De dierenarts zei al misschien is ze niet helemaal goed volgroeit en heeft ze geen baarmoeder.
    Maar ja het gaat wel goed met haar alleen ze blijft mager en klein.

Groetjes Angelique

Laden...

Deel Deze Pagina