Kat blijft maar weglopen en ik ben absoluut radeloos.

Discussie in 'Katten' gestart door danique2003, 18 jul 2020.

1. danique2003

danique2003 Nieuw Lid

Lid geworden:
    18 jul 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,
    ik ben nieuw bij dit forum omdat ik dringend advies nodig heb.Mijn onderwerp is voor mij erg emotioneel, vandaar dat dit berichtje ook zo lang is. Alvast mijn excuses daarvoor.Ik heb een kater van bijna 9 die een echte buiten kat is.Een anderhalf jaar geleden zijn we verhuist en al die tijd blijft hij maar terug lopen,Hem binnen houden voor lange tijd gaat niet.Als we hem binnen houden wordt hij onrustig en blijft hij mauwen tot 2 uur in de nacht ook wordt hij agressief naar mij en mijn andere poezen.IN de avond kunnen we de deur niet open houden omdat hij da gelijk weg is,Tevens glipt hij altijd de deur uit in het donker als we thuis komen. Hij rent dan door de deur alsof zijn leven er vanaf hangt.Aan een tuigje houden is geen optie .Hij zal dan zo onrustig worden dat ik bang ben dat hij zichzelf dood wurgt.Geloof mij ik ken hem heel goed en ik weet dat hij dat nooit zou trekken.In de oude buurt zorgt mijn kater voor veel overlast en de bewoners willen dat we hem weg doen.IK hou heel erg van mijn kat en het idee om hem weg te doen geeft mij heel veel pijn maar het kan zo langer niet meer.DE buurt bewoners worden steeds bozer.Het probleem is dat ik hem nooit in een asiel kan achterlaten.Hij zou helemaal gek worden van het binnen zitten en agressief worden naar de medewerkers.In mijn wanhoop heb ik zelfs nog gedacht om hem in te laten slapen want hem naar asiel brengen zou voor hem nog gruwelijker zijn dan de dood. Maar ik vermoedt dat een dierenarts hem nooit zou laten inslapen zonder reden van ouderdom of ziekte/pijn en dit is niet wat ik voor hem wil.Maar ik ben absoluut radeloos en zo ontzettend verdrietig .Misschien denkt U nu zoek een nieuw onderkomen.Daar gaan we ook zeker mee aan de slag maar ik ben bang dat niemand hem wil.Hij kan ontzettend lief en knuffelig zijn maar soms slaat hij zo om en wordt hij heel gemeen.Ook is het een hele moeilijke kat die niet luistert .Ik ben zelf heel geduldig en nooit snel boos maar ik ben bang dat niemand het geduld en de rust kan opbrengen die je moet hebben om met hem om te gaan.Daarnaast heeft hij veel ruimte nodig.Een boerderij zou geweldig zijn maar ik ken geen enkele boer(in) in Lelystad die hem zou willen.IK ben absoluut radeloos en ik ben bang dat de bewoners hem wat gaan aan doen.Ik ben heel bang en zo verdrietig over de hele situatie. Heeft iemand advies of weet iemand een persoon die een kat wil?
    Met vriendelijke groet,
    Een radeloos meisje.

2. marlouspuk

marlouspuk Nieuw Lid

Lid geworden:
    15 aug 2020
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je via fb oid niet een oproep kunnen plaatsen met dit verhaal en de vraag of iemand een plekje voor jouw bijzondere vriend heeft? Wie weet wat daar uit komt? Wat voor overlast veroorzaakt hij trouwens?

3. KattenVriendLuna

KattenVriendLuna Nieuw Lid

Lid geworden:
    3 mrt 2022
    Leuk Bevonden:
    0
Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Seijs64
    Reacties:
    3
    Weergaven: