Ik maak me zorgen..

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door pixels66, 30 aug 2013.

1. pixels66

Lid geworden:
    30 aug 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Sinds drie dagen hebben wij twee dwergkonijntjes van acht weken oud, in een hok op het balkon. Betreft twee voedsters. De eerste dag was dit prima. De tweede dag ook. Ze hebben heerlijk rondgerend in de ren.

Vanmorgen kwam ik uit de nachtdienst thuis, zag ik plukken haar liggen, en de ene voedster zat een soort van doodsbang en schrikachtig in een hoekje. Nu ze in de ren lopen wordt zij constant achterna gezeten door de ander, waarna er plukjes haar rondvliegen. Ze is doodsbang. Wat moet ik hiermee? Ik had dit niet gedacht, durf ze niet alleen te laten nu..

Hoop op een antwoord!
    Groetjes,

Sander

2. Ignastrafe

Lid geworden:
    8 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je ze gekocht? Komen ze uit het zelfde nestje of waren ze al gekoppeld toen je ze kocht? Want als dit niet het geval is zou ik zeggen dat ze elkaar niet echt goed kunnen verdragen... Misschien hebben ze gevochten. Je zou ze misschien best even afzonderlijk kunnen zetten en dan opnieuw proberen koppelen?

3. pixels66

Lid geworden:
    30 aug 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ze komen bij een tuincentrum uit de buurt vandaan, beiden uit hetzelfde nest.. Dus ze waren al bekend met elkaar.. Vandaag hebben ze heel de dag in de ren gelopen en het heeft nog een paar uur geduurd, nu lijkt het weer rustig, elke keer als de achtervolging begon hebben we ze heel geduldig uit elkaar gehaald.. Wellicht dat ze nog uit moesten vechten wie de baas is ofzo?

Ben benieuwd hoe het hok er morgen uit ziet..

4. Ignastrafe

Lid geworden:
    8 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze uit hetzelfde nest komen zou het geen probleem mogen vormen. Ja misschien was het iets eenmalig, laten we hopen :smile:

5. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Uit zelfde nest is geen garantie dat goed gaat. Ik vraag me dan ook af of de diertjes daadwerkelijk 8 weken oud zijn, want normaal hebben ze dit gedrag zeker niet met 8 weken.

Kan zijn dat ze nog aan het uitzoeken zijn wie de baas is, maar kan ook zijn dat ze echt vechten omdat ze elkaar niet in de buurt willen op sommige momenten.

De beste combinatie is altijd een gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Twee vrouwtjes gaan vaak op latere leeftijd vechten als er geen gecastreerd ram bijzit en twee mannen gaan al zeker niet samen.

Laat je de konijnen wel zeker nog eens op geslacht checken door iemand of bij een dierenarts? Want dierenwinkels maken enorm veel fouten hierin. Ook zijn dit meestal dieren die bij broodfokkers vandaan komen, ze worden te vroeg bij de ouderdieren weggepakt waardoor ze geen sociaal gedrag hebben aangeleerd gekregen door de moeder, die trouwens een vreselijk rotleven heeft bij die broodfokker.

Dus hoop dat je je volgende konijnen niet meer in een dierenwinkel koopt, liever bij een erkende fokker of een konijnenopvang.

Laden...

Deel Deze Pagina