Ik maak me zorgen..

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door pixels66, 30 aug 2013.

1. pixels66

Lid geworden:
    30 aug 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Sinds drie dagen hebben wij twee dwergkonijntjes van acht weken oud, in een hok op het balkon. Betreft twee voedsters. De eerste dag was dit prima. De tweede dag ook. Ze hebben heerlijk rondgerend in de ren.

Vanmorgen kwam ik uit de nachtdienst thuis, zag ik plukken haar liggen, en de ene voedster zat een soort van doodsbang en schrikachtig in een hoekje. Nu ze in de ren lopen wordt zij constant achterna gezeten door de ander, waarna er plukjes haar rondvliegen. Ze is doodsbang. Wat moet ik hiermee? Ik had dit niet gedacht, durf ze niet alleen te laten nu..

Hoop op een antwoord!
    Groetjes,

Sander

2. CvH

CvH Snuffelaar

Lid geworden:
    5 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

Komen de voedsters uit hetzelfde nest? zo niet dan was het al geen verstandige keus om 2 voedsters bij elkaar te zetten. voedsters zijn namelijk dominanter dan de mannen.
    Het steriliseren zou kunnen helpen maar is geen garantie dat ze minder dominant wordt.

mijn konijnen rennen elkaar ook wel eens achter elkaar, natuurlijk is dat normaal. als ze op elkaar beginnen te rijden wil dit ook alleen maar zeggen dat degene die bovenop zit de dominante is van het stel.

3. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Waar komen ze vandaan? Beste is een gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Voedsters gaan soms ook wel overweg, maar soms ook niet.

4. ScoobyLover

Lid geworden:
    19 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    T is heel moeilijk om 2 konijnen bij elkaar te houden idd een gecastreert mannetje en een vrouwtje gaat vaak goed maar 2 vrouwtjes en 2 mannetjes bijna nooit

Laden...

Deel Deze Pagina