ik heb een nieuwe puppy, wat moet ik doen?

Discussie in 'Honden' gestart door snowdog, 8 jan 2008.

1. snowdog

Lid geworden:
    7 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    hay allemaal,
    mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader heeft een nieuwe puppy ( Bo ) van 10 weken aangeschaft.
    Vrijdag zie ik haar voor het eerst. lijkt me leuk.
    Maar wat moet ik doen?
    Iets voor d'r kopen om maar in de smaak te vallen?
    Gewoon koel blijven en maar afwachten?
    Ik en mijn broertje gaan natuurlijk hysterisch op die hond af en knuffelen d'r plat. Maar da's slecht voor de hond ( die houd dan een trauma aan mij over haha) da's te veel drukte voor haar.
    Maarja, wat zouden jullie doen? Willen jullie mij tips geven voor zo'n hond, ik wil wel ff een foto posten.
    Maar ik weet niet hoe dat moet.
    Nouja, alvast bedankt. Doeg!

2. snowdog

Lid geworden:
    7 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
  3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon, rustig doen naar de hond :smile: Haar rustig benaderen. Niet meteen hysterisch op haar afrennen. En haar rustig aanhalen :smile:

4. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Uitleg foto plaatsen

* Plaats je foto eerst op internet, bijvoorbeeld http://www.photobucket.com
    (Je moet je wel eerst even registreren als je daar nog geen account hebt)
    * Kopieer daar URL/Link van je foto
    * Klik hier op 'plaatsreactie' of 'nieuwe bericht'
    * Klik dan op 'Img'. Boven venster waar je bericht kunt typen
    * Plak je URL tussen de twee IMG's in
    * Klik op 'Bevestig'
    * Klaar

5. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Een nieuwe puppy is meestal onzeker in het andere huis. Doe het rustig aan, ga lekker bij haar op de grond zitten, praat rustig tegen haar, laat haar lekker de boel verkennen. 's nachts kun je eventueel de bench,doos naast je , vlakbij zetten zodat ze je stem hoort als ze gaat piepen. Ik zal hier vast wel commentaar op krijgen omdat sommige het hier niet mee eens zijn MAAR, denk je zelf eens in als je plotseling overal vandaan gehaald wordt en ergens anders moet wonen. Het gaat om het zelf vertrouwen toch. Liever een goede nachtrust dan aldoor er uit omdat de pup bang is alleen. leg iets wat het luchtje van moeder heeft bij haar zodat ze iets vetrouwd heeft. let goed op het gedrag en laat haar gelijk plassen/poepen als ze gegeten heeft. je ziet ze dan draaien en friemelen dus snel oppakken en buiten zetten. Kortom, doe het rustig aan.

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn ouders hebben hun nieuwe pup ook altijd paar nachten naast het bed in een doos staan dus van mij krijg je daar geen commentaar op :wink:
    Echter, in dit geval vind ik dit niet toepasselijk. Een kind hoort niet de zorg te dragen over de pup. Dat hoort de vader van Snowdog te doen :smile:

7. mpk1962

Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik het mee eens. Toen wij onze hond kregen waren de kids nog jong, ik ben altijd de verantwoordelijke geweest, was de alpha zeg maar. De kinders moesten wel helpen uitlaten en zo . Ik had de leeftijd van snowdog niet gezien.

groetjes

marianne

8. snowdog

Lid geworden:
    7 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat moet me vader doen.
    Maar ik bedoel.
    Hoe ga ik er mee om.
    Moet ik hem niet te vaak oppakken?
    Wat doe ik als ik s'morgens eerder wakker word dan de rest en de hond zit in de bench,
    is het slecht voor hem als je hem te vaak optild, kan je al touwtje trekken en andere spelletjes met zo'n diertje.
    Hoe moet ik doen als 'ie stout is.
    Hij is TE schattig om kwaad op te worden!

thnx voor de tips, mijn vader kan er ook nog wat gebruiken!
    Doeg

Snowdog =D>

9. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moet er in het begin rustig mee omgaan. Af en toe oppakken mag, als je haar maar goed ondersteund en niet te vaak oppakt (een puppy wil soms gewoon lopen). Als ze in de bench ligt, laat je haar met rust! Als ze in de bench ligt en piept, negeer je haar (je zegt niks tegen haar en kijkt niet naar haar). Als ze geslapen heeft en wakker wordt, moet ze meteen uitgelaten worden. Degene die 's ochtends als eerste beneden komt, moet de hond uitlaten. Jij bent daar nog te jong voor dus jou vader moet gewoon als eerste wakker zijn, klaaruit.
    Ja, je kunt al spelletjes spelen. Met een balletje bijvoorbeeld of een knuffel. Gooi-spelletjes, ze moet het speeljte dan ook terugbrengen. Ze moet het speeltje zelf afgeven, niet uit haar bek gaan trekken. Eventueel kun je dat ruilen met een hondenkoekje.
    Trekspelletjes kun je ook al doen.

Als ze bijvoorbeeld tijdens het spelen stout is (je bijvoorbeeld bijt), dan laat je meteen de hond en de speeltjes en alles los. Dan negeer je de hond helemaal, je zegt geen enkel woord tegen haar, kijkt haar niet aan en draait met jezelf met de rug naar haar toe. Dit doe je totdat zij rustig is of niet meer vervelend en dan aai je haar en zeg je goedzoo.

Laden...

Deel Deze Pagina