iemand die in de veehouderij werkt, is geen dierenvriend?

Discussie in 'Discussies' gestart door FoxZillah, 8 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ok is wel waar. Maar dan moeten ze me niet op mijn neus hangen dat ik "ergens niet aan denk".
    Anyway, denk niet dat Elien en ik - hoe goed we ons ook uitdrukken - het ooit met elkaar eens zullen zijn.

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, ik denk ook niet dat jullie het ooit met elkaar eens zullen zijn. Daar is een discussie ook niet voor bedoeld. In een discussie wissel je argumenten uit en laat je de ander (met respect) jou kant zien. En als ie dat niet accepteert en het er alsnog niet mee eens is, dan maakt dat die persoon niet minder waard. Dan respecteer je die alsnog.

3. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Nope, want als het op jouw manier zou gaan, dan ging heel de economie naar de [email protected] omdat boeren die falliet gaan je toch niet deren. Maar als een hele sector falliet gaat... daar had je dus wel aan gedacht.... en ook dat je dan niks of niet veel te eten hebt omdat je zelf geen geld meer kunt verdienen. En natuurlijk -moest het zo het geval zijn- heb je er ook aan gedacht dat je medemens die werkt (maar door het wegvallen van de economie dus ooook niet meer werkt) je niet meer kan onderhouden door belasting te betalen en zo de staat jou steungeld kan toekennen, en dit alles omdat heeeel de economie van elkaar afhankelijk is. Maar daar had je natuurlijk èèèècht aan gedacht en denkt dat een moestuintje je een heeeel jaar van volwaardig voedsel kan voorzien. You are welcome to try, zou ik zeggen.

4. elien-lien

Lid geworden:
    21 nov 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

joeng... als de er geen boeren meer zijn, zal het wel anders zijn.

5. SuuS!

Lid geworden:
    3 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    lastig.........
    ik denk dat het allentwee kan want er zijn ook veehouders die erg hun best doen voor de dieren en ze een goed leven willen geven.
    maar daar integen zijn er ook mensen die ze inderdaad als productie-machiene zien.
    ik denkt dat het verschilt per houder, maar liever waren ze allemaal dierenliefhebbers :heart_eyes:

6. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0

Als jij denkt dat de staat mij moet onderhouden heb je het toch wel mis hoor Diesel.

En verder: ik heb het niet over de boeren die groenten en/of fruit telen. Ik heb het enkel over de veeboeren.
    Ik zie niet in waarom de economie moet instorten als er geen vlees, melk of eieren meer gegeten worden.
    Ge doet bijna of er geen alternatieven zijn (waar die boeren dan ook op zouden kunnen overstappen).

Mja Diesel, jij vindt het dan mss ook zielig dat binnen een paar jaar al die nertsenfokkerijen sluiten en dat die "boeren" dan ook "werkloos" zijn, ahja want ze kunnen ocharme geen beestjes meer villen.
    Ocharme toch.

7. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohja? Denk dan eens iets langer dan je neusje is. Veeboeren zijn namelijk ooooook belastingbetalers. Die er dus ooook voor zorgen dat de scholen subsidies krijgen, de wegen worden onderhouden, etc, etc. En als een groot deel van belastingbetalers wegvalt dan valt ook een heel deel van het 'met belastingsgeld te betalen dingen' weg. Als je over economie begint moet je dus wel àlle factoren eerst bekijken.

Nee, zie je niet, omdat je niet economisch denkt maar euforisch en utopisch. Waar op zich helemaal niks mis mee is. Maar is alleen op economisch vlak te kortzichtig.

En wie gaat dan al die alternatieve aanpassingen en intussentijd ook loonsderving betalen? De belastingbetaler? Ah nee, want belastingsgeld is er dan niet meer genoeg, laat staan om ook nog subsidies uit te keren voor de aanpassingen.
    Jij misschien zelf betalen dan?

Bwahah, zielig van je hoor. Probeer je me onderuit te halen met zo'n zielige aantijging. Denk je nou ècht dat als je zulke dingen naar een mens hier op dit forum smijt dat dan ook maar iemand jou zou geloven? T'is hier een DIERENFORUM! Daar zitten geen nertsfokkers of aanhangers daarvan.
    Zit je zonder argumenten, dan probeer je het maar op deze manier.
    Zoals gewoonlijk. :eyes:

Dit is het laatste woord van mij wat je over dit topic van me krijgt. Je bent me mijn tijd simpelweg niet waard.

8. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Jij zegt dat ik niet realistisch ben, maar jij evenmin.

Je doet bijna of alle boeren ineen failliet gaan en ineens al die "belastingbetalers" wegvallen.
    Jeah right.

Eerst de kleintjes, daarna stilaan de grote. Voordat de allerlaatste veeboer ermee zou ophouden, zouden een heel aantal eerst failliet gegaan bedrijfjes al opnieuw opgestart kunnen zijn.

En verder: voor mij is er niet zoveel verschil tussen een nertsenfokker of een boer: ze verdienen allebei geld over de ruggen van dieren. Beiden proberen hun dieren een "zo goed mogelijk" leven te geven omdat anders de kwaliteit van de pels/het vlees/de melk/... slecht is.
    Bieden moeten dieren de dood in sturen willen ze rendabel zijn.

Het enige kleine verschil is dat de ene het doet om mensen te voeden, de andere om mensen te kleden.
    Maar geeneen van de 2 (bont of vlees/melk/eieren) is in deze tijd en in deze maatschappij noodzakelijk om gezond te zijn of om te overleven.

9. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    quote Tieske
    :thumbsdown: .......==> quote Diesel73

10. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Laten we het een beetje netjes houden! Ik wil niet dat deze discussie verder gaat lopen zoals hij nu loopt.
    De discussie gaat erom of mensen die in de veehouderij werken dierenvrienden kunnen zijn of niet. En aangezien het een discussie is, wil ik graag argumenten zien. En respect naar elkaar!

11. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

pff, overleven doe je nu eenmaal gauw. Maar ik wil meer dan alleen maar overleven.

Mijn honden zouden ook overleven op spaghetti en oud brood. zélfs op brokken zouden ze het uithouden :flushed:
    doch krijgen ze hier dagelijks hun vlees; of orgaan of bot. kan van een koe komen, van een eend, duif, kip, konijn, hert, paard,lam, geit, schaap, fazant, haas, zalm, sardine... zelfs struisvogel gaat hier vlotjes binnen.
    Zit zeker en vast bio-industrie dieren bij, hetgeen ik ga gaan halen in slachthuizen.

en nog meer... onlangs bloed laten afnemen, de resultatan waren beter dan die van de gemiddelde (brokken) hond.

gezonder lijkt het me dus beter, van te eten wat in je natuur ligt. Hond eet prooien. Mens eet dieren en groenten. En dat zal ik dus zo houden ook.

daarvoor ben ik niet minder dierenvriend. niet meer ook niet, iemand die zijn hond brokken voert is ook geen beul :wink:. Dat er rotte appels zijn tuurlijk. die heb je overal, ook bij die zelfingenomen dierenvrienden. té is immers ook niet alles :mute:

12. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0

Voordat ik de rest van je post lees wil ik erop duiden dat je een beetje te selectief gekopieerd hebt... ik zei er duidelijk bij: "om gezond te zijn..."

Uiteraard komt overleven op de eerste plaats inzake prioriteiten. Daarna komt gezond zijn. Daarna komt al de rest: de luxe, het eventuele genot, ...

Maar om 1 en 2 te kunnen, hoef je absoluut geen vlees te eten, 3, dat is al wat anders. Maar vanaf 3 is het al niet meer noodzakelijk... ;-)

13. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1

dat gezond zijn heeft er niets mee te maken. Jij schreef: geen vlees om gezond te zijn OF te overleven.
    het ene is dus niet met het andere gecombineerd. En vermits ik met het gezond zijn niet eens ben, quote ik dat ook niet.

Een ongezonde persoon overleeft namelijk ook. En ene gezond persoon kan best dood gaan; het ene is dus niet onlosmakend verbonden met het ander.

Mijn mening is een persoon, dier,... die eet waarvoor hij gemaakt is, er namelijk wel gezonder dan een persoon/dier die dat niet doet.

en bij dieren is dat al bewezen ook. Bij mensen geen idee.

14. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, beetje jammer dat jullie schijnbaar niet kunnen lezen!
    Topic gaat op slot. En denk maar eens goed na waarom nu eigenlijk. En hoe jullie dat bij jezelf kunnen aanpassen, want het zijn over het algemeen altijd dezelfde mensen die een slotje op een discussie-topic veroorzaken en daarmee verpest je het voor de rest!
    Ik had een waarschuwing gegeven en gezegd dat de discussie weer ontopic moest gaan. Maar helaas, dat was voor een aantal mensen weer voor dovemansoren bestemd :speak_no_evil:

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina