iemand die in de veehouderij werkt, is geen dierenvriend?

Discussie in 'Discussies' gestart door FoxZillah, 8 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat het normaal is dat iedereen een voorkeur hefet voor dieren, veel mensne zijn angsyig voor slangen bv, maakt ze dat dan geen dierenvriend? nee, gewoon angstig en vaak wegens onwetendheid.

Ik heb het idee dat de definitie van een dierenvriend vooral in het hart zit en verschillende gradaties kent, buitenstaanders kunnen daar niet over oordelen.

2. Eeeva

Lid geworden:
    30 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat denk je dan hiervan: ik werk bij de dierenambulance op de dierenopvang (om de beestjes weer op te lappen) en daar zitten bijvoorbeeld ook reigers en torenvalken enz. Die moet ik te eten geven, en wat eten die dieren? Muizen en kuikentjes! En ik ben dol op muizen en kuikentjes, hele mooie leuke diertjes...
    Wij hebben een voorraad dode diertjes (kuikentjes en muisjes) in de koelkast liggen als voer...en ik moet zeggen, ik vind het niet prettig om te doen.
    Zeker het geven van levend aas (is soms echt nodig) lijkt mij heel naar. In het begin zei ik ook tegen mijn collega dat ik dat wel vervelent vond want ja; je verkiest het ene dier boven het andere.
    Maargoed ik vind dit werk erg leuk om te doen en het voeren van dode diertjes heb ik maar geaccepteerd :wink:
    Levend aas gaat weer een stapje verder, dit heb ik gelukkig nog niet hoeven doen.
    Wat ik hiermee probeer te zeggen is; de een z'n dood is de ander zijn brood, zo gaat dat nu eenmaal.
    Je kunt niet alle dieren gelijk behandelen, dit hoort bij het leven; ik behandel de muggen in mijn slaapkamer echt niet hetzelfde als een vlinder of als een konijn, of als een gans...

3. *bonnie*

*bonnie* Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Dat zijn ronduit dierenbeulen en ze verdienen zelf de strop ! !

4. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

In de natuur ja, waar doden een kwestie van overleven is. Hier in onze maatschappij is het doden van het dier (voor consumptie) totaal overbodig. Je kunt prima overleven zonder. Maar soit dat is een andere discussie, ik wilde gewoon even op dit punt inpikken.

5. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0

Ja, dat zullen op dit forum veel mensen vinden. Toch waren dit ook mensen die zich dierenvrienden noemen.

6. Eeeva

Lid geworden:
    30 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0

Helemaal mee eens, ik eet ze zelf ook niet want dat is idd overbodig :-& maar wat ik ermee bedoel is; niemand leeft 'zuiver' iedereen, ook de dierenvrienden, heeft weleens een dier direct of indirect gedood...Ce la vie

7. Eeeva

Lid geworden:
    30 apr 2008
    Leuk Bevonden:
    0

Dat zijn ronduit dierenbeulen en ze verdienen zelf de strop ! ![/quote]

Ja, dat zullen op dit forum veel mensen vinden. Toch waren dit ook mensen die zich dierenvrienden noemen.[/quote]

Ja, hallo, er woont een man bij mij in de straat die zichzelf Jezus Christus noemt en daar geloof ik ook niets van.
    De mensen die frauderen zullen zichzelf ook omschrijven als eerlijk en oprecht, dus iemand die dieren mishandelt zal zichzelf vast een dierenvriend noemen.
    Die mensen zijn er nu eenmaal gewoon :eyes:

8. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2

Ja, ik weet het verschil en het verschil is heel groot en als jij dat wilt weten, dan pb ik het je wel. Ik ga niet helemaal offtopic hier door de verschillen op te noemen.

Tieske: jij zegt net ergens dat je houden van ruimer moet nemen enzo (als reactie op Kelly). Maar eerder zei je nog dat ik geen echte dierenvriend was omdat ik wel van de geiten hou maar de schapen minder leuk vind (terwijl ik beide diersoorten goed verzorg). Dus je spreekt jezelf een beetje tegen :wink:

9. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja ik snap wat je bedoelt (gek geitje), en ik heb er ook niet aan gedacht dat je geen vlees eet, want ik had het zo opgevat: ik zie graag geiten en eet ze niet, maar schapen daar heb ik niets mee en die eet ik wel op.

Dus dat was een foutje van me omdat ik er niet aan dacht dat jij ook veg bent (en dus niet zo hypocriet bent om de ene diersoort wel te eten en de andere niet)
    Maar meestal zijn mensen wél zo hypocriet van bvb wel koeien en varkens te eten, maar geen paard omdat ze bvb zelf een paard hebben.

"niets hebben" met een diersoort is op zich niets verkeerd (tenzij je ze in hun nadeel discrimineert : bvb mensen die een bepaald hondenras haten en daardoor ook gemeen zijn tegen dit soort honden).

Het blijft moeilijk om het uit te leggen (alhoewel ik precies weet wat ik zelf bedoel) :wink:

10. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee héhé, daar ging het idd niet om :wink: Dat vind ik ook hypocriet ja. Het ging erom dat ik schapen en geiten heb, en ze beide evengoed verzorg maar de geiten gewoon supergeweldigleuk vindt en de schapen gewoon handig zijn voor het gras te maaien en de wol. En dus meer hou van de geiten als van de schapen.
    Maar dan snap ik het nu. Hihi.

11. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Zo zijn er wss wel heel veel hier
    Ik zie m'n hond veel liever dan de rest van m'n dieren maar dat wil niet zeggen dat derest niet goed verzorgt worden...

Maar ik vind dat boeren die hun koeien/varkens/... goed verzorgen dat dat dan wel dierenvrienden mogen genoemd worden,ookal is het voor de slacht,...
    Hij verzorgt ze goed,dieren hebben redelijk goed leven gehad,ja dat noem ik dan wel wat van een dierenvriend...
    Natuurlijk kunnne ze er geen (sterke) band meehebben...

12. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Om deze gehele stelling te ontkrachten over dierenvrienden... :warning:

ik moet jullie iets bekennen, met name naar de Natuur en Tieske...
    snik :cry:
    Ik heb een irritante ***** **** *** mug dood geslagen.
    Dan maar geen dierenvriend.
    Ik had hem nog zo gewaarschuwd :imp:

En ik weet het,,, het was een diertje. Net zoals een geit, een lama of een kanarie.
    Maar die waren ook niet irritant in me kamer aan het zoemen.

M.a.w. wat een gruwelijk zinloze discussie voeren jullie met de leden over
    wel of geen dierenvriend. Ga bomen knuffelen en flyers uitdelen.
    Nee serieus, vind best waar jullie in geloven, maar elke discussie draait
    of wordt verdraaid in jullie denkbeeld. Niet wat een ander vind, of hij nou wel
    of niet gelijk heeft, maar jullie wet telt.

13. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0

Kijk er naar uit.

@isiolo: Jij muggenmoordenaar!!!! :wink:

@eeeva:
    Ja, maar het gaat hier even over dat boeren dierenvrienden kunnen zijn volgens sommige omdat ze zeggen dat ze dat zijn. En er zijn zoveel dierenmishandelaars die zich dierenvriend noemen. Het heeft misschien wel gewoon zijn waarde verloren.

14. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Maar Alex, dat is net zoals heel veel mensen zeggen dat ze van kinderne houden. Alleen zeggen pedofielen hetzelfde en is dat hun argument. Toch blijven mensen nog altijd zeggen dat ze van kinderen houden omdat het meerendeel van de mensen die dat zegt geen pedofiel is en gewoon op een gezonde manier van kinderen houdt.

15. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind helemaal niet dat boeren dierenvrienden zijn omdat ze dat zelf zeggen, ik zeg alleen dat boeren niet per definitie geen dierenvriend zijn omdat ze boeren zijn. :wink:

En verders ga ik met GekGeitje mee.

16. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Isiolo: ik vind het doden van een dier niet erg als het gaat om zelfverdediging (en als je die situatie niet uitlokt: bvb op safari gaan om te jagen en dan tegenover een woeste leeuw komen te staan en die dan afschieten uit "zelfverdediging")

Een mug die ik zo niet weg krijg en die me aanvalt voor men bloed, tja die mep ik ook dood.
    Hetzelfde bij men haan die me nu aanvalt (voor god weet wat een reden). Nou ik mep em niet dood hé :wink:!!! Maar als hij aanvalt dan heb ik 2 keuzes: ofwel laten aanvallen en men been laten openhalen, ofwel met iets naar em zwieren zodat ie afschrikt, en meestal heb ik een klein potje of emmertje mee om hun graan in te doen, dus dan zwier ik met de emmer naar em of ik gooi de emmer net voor zen voeten zodat ie opschrikt en de aanval staakt.

Dus nogmaals: ik vind die mug doodmeppen niet verkeerd. Het is toch ook niet zo dat je opzettelijk op zoek gaat naar muggen omdat je het leuk vind om ze te doden (of whatever). Het is puur uit verdediging. Wel vind ik dat wie in een "muggenstreek" woont, er beter aan doet om ze preventief weg te houden of om ze diervriendelijk te verjagen (bvb zo'n ding voor in je stopcontact).
    Sowieso kun je ze pas doodmeppen als je weet dat ze der is, en als je dat weet dan is ze je al aan het aanvallen. Als je veel last hebt van muggen dan lijkt het me voor de mens ook aangenamer als hij ze gewoon preventief kan afweren ipv altijd midden in de nacht op te moeten om ze te doden.

Maar soit nu gaan we wel gigantisch offtopic :wink:
    Maar ik wilde gewoon ff die "muggenkwestie" eens uitleggen omdat dat argument altijd naar voren komt.

17. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Muggen worden meestal onnodig gedood vind ik. Ik dood ze niet. Laatst had ik raam open gehad met licht aan. Er zaten een stuk of 4 muggen binnen. Bekertje gepakt en gevangen. En weer buiten gezet. Heeft me 5 minuten gekost. Verder is er een hoop preventief te doen tegen muggen. Vind het jammer dat een hoop mensen gewoon muggen doden zonder enig denkwerk. Dat ze ook gewoon mannetjesmuggen doden (die niet steken) of muggensoorten die niet steken doden dat interesseert ze niets. Muggen zijn een belangrijke schakel in de natuur, dus enige waarde geven aan de dieren mag m.i. wel ook al dood je ze.

18. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok en nu zijn we letterlijk aan het muggenziften :eyes: .

Muggen mep ik dood, ook als ik er gewoon 1 op de muur zie zitten (uitgezonderd die langpoten dan) punt.
    Ik heb zo'n ding in de stekker steken, maar dat houdt ze blijkbaar niet allemaal tegen.
    Moesten die ondingen dan ook nog rond m'n voeten gaan zoemen zou ik ze eventueel nog hun gang laten gaan. Maar nee, die stomme beesten moeten áltijd persé rond je kop zoemen :imp: ; kunnen ze alleen maar hopen dat ik ernaast mep.

Verder ben ik grote fan van de gierzwaluwen en vleermuizen hier, ik moedig ze altijd aan in hun muggenjacht :grinning: .

Over de dierenvriendkwestie: ik heb er m'n zegje over gedaan en ben niet van plan om mijn mening te wijzigen. Ieder z'n mening.

19. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    En in (sommige delen van) België is beesten gewoon het dialect voor dieren en word het ook door zeer veel mensen gebruikt...
    Dus mensen die dieren zeggen zijn dierenvrienden en mensen die dialect spreken en dus beesten zeggen is dus geen dierenvriend en gevoelloze mensen :confused:

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina